Skocz do zawartości

Płyn chłodniczy


Gość sk1200

Rekomendowane odpowiedzi

W styczniu wymieniałem termostat i płyn chłodniczy w mojej corsie .W książce serwisowej wyczytałem że ,poziom płynu powinien być mniej więcej w połowie zbiorniczka . Minął okres 3 miesięcy i zauważyłem że płynu ubyło .Dolałem około 350 ml.aby wyrównać poziom taki jak powinien być czyli połowa zbiornika . Czy to jest normalny ubytek ,czy powód do zmartwienia.? Nadmienię że nie zauważyłem żadnych wycieków płynu ,ani żadnych śladów oleju w płynie.Płyn który wlałem to glicol . Wymiany i odpowietrzenia układu dokonał wykwalifikowany fachowiec w swoim warsztacie. Czy to mogła być przyczyna tego że z pod maski zaczęło mi trochę parować po nagrzaniu silnika. Proszę o porady w tym temacie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy to mogła być przyczyna tego że z pod maski zaczęło mi trochę parować po nagrzaniu silnika. Proszę o porady w tym temacie.

 

Jak paruje to jest wyciek i w ten sposób możesz zlokalizować gdzie cieknie jednym słowem dokonać obserwacji i szukać źródła pary, choć 350 ml na 3 miesiące to jest mały wyciek ale warto się nim zainteresować może być początkiem dużego wycieku.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Parowanie z pod klapy zauważyłem wczoraj jak silnik się porządnie rozgrzał . Nigdy przed tym nie zauważyłem żadnego parowania z pod klapy .Będę obserwował co się dzieje teraz po dolaniu płynu chłodniczego . Jeśli chodzi o ten wyciek to szukać go w chłodnicy czy raczej na złączach węży ? A może to naturalny proces ten ubytek po całkowitej wymianie płynu na nowy?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak wyciek może być wszędzie, ale szukaj na chłodnicy na składaniu elementów aluminiowych z plastikiem, często też króćce pękają, generalnie przyczyn może być wiele więc pozostaje tylko dobre zagrzanie silnika i obserwacja gdzie tworzy się para, tylko nie odkręcaj na gorącym silniku korka ze zbiorniczka bo będziesz miał gejzer a nie Corse :lol:

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak wyciek może być wszędzie, ale szukaj na chłodnicy na składaniu elementów aluminiowych z plastikiem, często też króćce pękają, generalnie przyczyn może być wiele więc pozostaje tylko dobre zagrzanie silnika i obserwacja gdzie tworzy się para, tylko nie odkręcaj na gorącym silniku korka ze zbiorniczka bo będziesz miał gejzer a nie Corse :lol:

Co to takiego te króćce? Bo nie bardzo się orientuję.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Moim zdaniem "fachowiec" wogóle nie odpowietrzyl układu, ktory po jakims czasie sam sie wypowietrzyl - dlatego musiales troche dolac.

 

Parujacy płyn na rozgrzanym silniku to pewnie skutek oblania wszystkiego dookola, cos sie pewnie dostalo na silnik lub wydech i musialo odparowac.

 

Jesli sytuacja z parowaniem sie nie powtarza to nie ma sie czym przejmowac. Poziom plynu tez nie powinien sie zmieniac (pamietaj ze na zimnym i cieplym silniku beda rózne poziomy plynu)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem "fachowiec" wogóle nie odpowietrzyl układu, ktory po jakims czasie sam sie wypowietrzyl - dlatego musiales troche dolac.

 

Parujacy płyn na rozgrzanym silniku to pewnie skutek oblania wszystkiego dookola, cos sie pewnie dostalo na silnik lub wydech i musialo odparowac.

 

Jesli sytuacja z parowaniem sie nie powtarza to nie ma sie czym przejmowac. Poziom plynu tez nie powinien sie zmieniac (pamietaj ze na zimnym i cieplym silniku beda rózne poziomy plynu)

Jeśli chodzi o odparowanie płynu pozostałego na elementach silnika ,to mogło by to się dziać zaraz po jego wymianie ,a nie po 3 mieś...

Najprawdopodobniej mała ilość płynu w zbiorniku spowodowała że silnik nie był dobrze schłodzony ,i z tond to parowanie w wilgotną pogodę .

Gdy uzupełniłem niedobór płynu ta sytuacja się nie powtórzyła.

Moje zmartwienie to ,to czy płyn gdzieś nie ucieka ,czy to naturalne że po wymianie płynu trzeba dolać ubytek . W moim przypadku było to około 300ml po 3 mieś. eksplatacji (zrobiłem przez ten czas około 2,5 tyś km)

Po oględzinach nie stwierdziłem żadnego wycieku.Zrobię jeszcze obserwację co dzieje się w zbiorniku z płynem po odpaleniu silnika i i odkręceniu korka od zbiornika .Słyszałem od jednego mechanika że ,gdy po rozgrzaniu silnika dostają się gazy do zbiornika z płynem chłodniczym to oznacza to uszkodzenie uszczelki pod głowicą ,albo nawet płyn chłodniczy dostaje się do spalin i ucieka z wydechu.To może być również przyczyną tego ubytku u mnie .Będę to obserwował i napiszę moje spostrzeżenia .

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niekoniecznie musi być widoczny wyciek, a płyn będzie wydostawał się przez nieszczelność. Sprawdź dokładnie połączenia i króćce przy silniku i chłodnicy. Dlatego, żee jak silnik jest rozgrzany, a płyn wyciśnie się przez jakąś nieszczelność, to po prostu odparuje i nie będzie plamek pod autem. Chłodnica gorąca, silnik gorący - pójdzie para i tyle. Może nadpęknięty króciec jakiś albo wąż pod cybantem nacięty.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania