Gość superkwasek Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 Cześć, mam pewien problem i postaram się go opisać jak najdokładniej. Posiadam Opla Tigre 1.4, 1996r. z roczną instalacją gazową (nie wiem która generacja i gdzie to sprawdzić, jednak wiem, że nie jest to sekwencja). Samochód kupiłem 2 tygodnie temu. Niby wszystko miało być ok, jednak już na drugi dzień nie chciał zapalić rano na zimnym silniku bez dodawania gazu. Jak już zapalił niby wszystko było ok, a później pojawiły się kolejne problemy - sporadyczne ciężkie ruszanie na "1" (nie cały czas jednak mniej więcej 1 raz na 3 razy występowały straszne problemy z ruszaniem - w ogóle nie miał mocy, ponadto podczas jazdy gdy silnik spadał na obrotach, tracił trochę na mocy i trzeba było zrobić redukcje. Na drugi dzień oczywiście też nie chciał zapalić, jednak z trudem po paru minutach prób i dodawania gazu zapalił, ponadto problemy z ruszaniem i spadkiem mocy dalej występowały. I tak do piątego dnia gdy pojechałem na diagnostykę komputerową Zostawiłem samochód na parę godzin, sprawdzili i co się okazało, do wymiany takie części jak: zawory uszczelki i uszczelniacz naprawa głowicy zdjęcie i założenie głowicy zestaw rozrządu pompa wody robocizna rozrządu i za to powiedzieli sobie 2 750 zł plus jeszcze elektronika - system recyrkulacji spalin, ale to nie wiadomo do końca, kazali się przejechać i zobaczyć czy znowu na komputerze wykaże ten błąd. Dali taką karteczkę: http://imageshack.us/photo/my-images/576/scansr.jpg/ Pomiar 1,2,3,4 nie mój Pomiar 5,6,7,8 - mój I powiedzieli, że ciśnienie powinno wynosić 11 bar, a tutaj 7. i zabronili jeździć na gazie twierdząc, że do ecoteca nie wolno zakładać gazu i że te wszystkie części trzeba wymienić, ponieważ gaz przez rok użytkowania czasu je zniszczył i długo się nie pojeździ nawet na benzynie. Zapytałem czy mogę jechać do Łodzi (80km) odpowiedzieli że na benzynie tak. Tak więc jeździłem na tej benzynie i wszystko był ok - żadnych problemów, silnik pali na dotyk. Jednak przed wczoraj byłem u mechanika i powiedział, że wymienią mi te części dużo taniej i będzie jeździł na gazie. Wczoraj byłem z kolei u drugiego mechanika i powiedział, że skoro jeździ na benzynie to musi jeździć na gazie i powiedział, że nie ma sensu tyle płacić i wymieniać te wszystkie części tylko jechać do dobrego gazownika (u jednego byłem, ale to sąsiad - mieszkam na wsi i za dużo się nie zna). Postanowiłem posłuchać mechanika, kupiłem gaz. Wczoraj pojeździłem i jak na razie nie ma problemów z ruszaniem na 1 (więcej gazu i rusza bez problemu), co do spadków mocy to raczej też nie zauważyłem, jak jadę na "5" pod górkę "60" to spada trochę moc, jednak wrzucam "4" i idzie jak strzała, dodam, że jestem młodym kierowcą - prawo jazdy od 3 miesięcy, a samochodem z gazem jeżdżę 3 tygodnie, więc mam bardzo małe doświadczenie i te spadki mocy mogą wynikać z mojej nie umiejętnej jazdy. Co do zapalania, postanowiłem wieczorem przed wyłączeniem silnika, przełączyć go na benzynę dać na luz i żeby 2-3 minuty pochodził - efekt dzisiaj zapalił na dotyk. I tak samo już po zapaleniu. Silnik w mojej instalacji przełącza się na gaz gdy osiąganie 2 tys. obrotów i wcześniej robiłem tak, że od razu po zapaleniu przełączałem na gaz, tak teraz postanowiłem zrobić 3 kilometry na benzynie żeby się rozgrzał i dopiero przełączyłem na gaz. I jak na razie nie było większych problemów, jednak tak jak mowie od wczoraj jeżdżę na gazie. Tak więc co zrobić z tym samochodem skoro każdy mechanik mówi co innego? Wymieniać części, nie wymieniać, jechać do gazownika? Proszę o pomoc, gdyż kompletnie nie wiem co robić. Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 zabronili jeździć na gazie twierdząc, że do ecoteca nie wolno zakładać gazu Ciekawe, co koleś pali albo co bierze... wcześniej robiłem tak, że od razu po zapaleniu przełączałem na gaz Źle. Należy robić tak: postanowiłem zrobić 3 kilometry na benzynie żeby się rozgrzał i dopiero przełączyłem na gaz. co zrobić z tym samochodem skoro każdy mechanik mówi co innego? 1. pojechać do normalnego mechanika 2. dokładnie sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach 3. w wypadku ujawnienia spadku ciśnienia na którymś, najprawdopodobniej trzeba będzie zdjąć głowicę i ją wyremontować - wypalenie zaworów i ich nieszczelność są skutkiem jazdy na zbyt ubogiej mieszance czyli źle wyregulowanym LPG 4. jechać do dobrego fachmana od LPG, zlecić wymianę filtrów w instalacji, jej dokładne przejrzenie i regulację 5. jeździć i cieszyć się tanim paliwem LPG   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 10 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 10 Marca 2012 i zaślepić EGR on jest przyczyną problemu z odpaleniem i brakiem mocy przy ruszaniu   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość superkwasek Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 Ok dzięki za pomoc, a na sprawdzenie tego ciśnienia wystarczy jechać do dobrego mechanika czy do jakiejś diagnostyki komputerowej? I co jeszcze powinni sprawdzić? Co do EGR, to właśnie jeszcze przed wizytą u diagnostyki zapalała się kontrolka odczytałem błąd metodą spinaczową i to właśnie był brak sygnały EGR. Od czasu jeżdżenia na benzynie i kilka dni na gazie kontrola się zapaliła tylko raz na ułamek sekundy i znikła. Czyli wystarczy zaślepić, a są tego jakieś skutki, zwiększone zużycie paliwa lub coś innego?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 11 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2012 sprawdzenie tego ciśnienia wystarczy jechać do dobrego mechanika tak starczy dobry mechanik Czyli wystarczy zaślepić, a są tego jakieś skutki, zwiększone zużycie paliwa lub coś innego? wystarczy go wymyć by pracował, a między EGR a kolektor załadować odpowiednio wyciętą puszkę po piwie, efektów ubocznych brak.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się