Skocz do zawartości

Tigra, ecotec i gaz


Gość superkwasek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość superkwasek

Cześć, mam pewien problem i postaram się go opisać jak najdokładniej.

 

Posiadam Opla Tigre 1.4, 1996r. z roczną instalacją gazową (nie wiem która generacja i gdzie to sprawdzić, jednak wiem, że nie jest to sekwencja). Samochód kupiłem 2 tygodnie temu. Niby wszystko miało być ok, jednak już na drugi dzień nie chciał zapalić rano na zimnym silniku bez dodawania gazu. Jak już zapalił niby wszystko było ok, a później pojawiły się kolejne problemy - sporadyczne ciężkie ruszanie na "1" (nie cały czas jednak mniej więcej 1 raz na 3 razy występowały straszne problemy z ruszaniem - w ogóle nie miał mocy, ponadto podczas jazdy gdy silnik spadał na obrotach, tracił trochę na mocy i trzeba było zrobić redukcje.

Na drugi dzień oczywiście też nie chciał zapalić, jednak z trudem po paru minutach prób i dodawania gazu zapalił, ponadto problemy z ruszaniem i spadkiem mocy dalej występowały. I tak do piątego dnia gdy pojechałem na diagnostykę komputerową :)

 

Zostawiłem samochód na parę godzin, sprawdzili i co się okazało, do wymiany takie części jak:

 

zawory

uszczelki i uszczelniacz

naprawa głowicy

zdjęcie i założenie głowicy

zestaw rozrządu

pompa wody

robocizna rozrządu

 

i za to powiedzieli sobie 2 750 zł

plus jeszcze elektronika - system recyrkulacji spalin, ale to nie wiadomo do końca, kazali się przejechać i zobaczyć czy znowu na komputerze wykaże ten błąd.

 

Dali taką karteczkę:

http://imageshack.us/photo/my-images/576/scansr.jpg/

Pomiar 1,2,3,4 nie mój

Pomiar 5,6,7,8 - mój

I powiedzieli, że ciśnienie powinno wynosić 11 bar, a tutaj 7.

 

i zabronili jeździć na gazie twierdząc, że do ecoteca nie wolno zakładać gazu i że te wszystkie części trzeba wymienić, ponieważ gaz przez rok użytkowania czasu je zniszczył i długo się nie pojeździ nawet na benzynie.

Zapytałem czy mogę jechać do Łodzi (80km) odpowiedzieli że na benzynie tak.

 

Tak więc jeździłem na tej benzynie i wszystko był ok - żadnych problemów, silnik pali na dotyk.

Jednak przed wczoraj byłem u mechanika i powiedział, że wymienią mi te części dużo taniej i będzie jeździł na gazie.

Wczoraj byłem z kolei u drugiego mechanika i powiedział, że skoro jeździ na benzynie to musi jeździć na gazie i powiedział, że nie ma sensu tyle płacić i wymieniać te wszystkie części tylko jechać do dobrego gazownika (u jednego byłem, ale to sąsiad - mieszkam na wsi i za dużo się nie zna).

 

Postanowiłem posłuchać mechanika, kupiłem gaz. Wczoraj pojeździłem i jak na razie nie ma problemów z ruszaniem na 1 (więcej gazu i rusza bez problemu), co do spadków mocy to raczej też nie zauważyłem, jak jadę na "5" pod górkę "60" to spada trochę moc, jednak wrzucam "4" i idzie jak strzała, dodam, że jestem młodym kierowcą - prawo jazdy od 3 miesięcy, a samochodem z gazem jeżdżę 3 tygodnie, więc mam bardzo małe doświadczenie i te spadki mocy mogą wynikać z mojej nie umiejętnej jazdy.

 

Co do zapalania, postanowiłem wieczorem przed wyłączeniem silnika, przełączyć go na benzynę dać na luz i żeby 2-3 minuty pochodził - efekt dzisiaj zapalił na dotyk.

 

I tak samo już po zapaleniu. Silnik w mojej instalacji przełącza się na gaz gdy osiąganie 2 tys. obrotów i wcześniej robiłem tak, że od razu po zapaleniu przełączałem na gaz, tak teraz postanowiłem zrobić 3 kilometry na benzynie żeby się rozgrzał i dopiero przełączyłem na gaz.

I jak na razie nie było większych problemów, jednak tak jak mowie od wczoraj jeżdżę na gazie.

 

Tak więc co zrobić z tym samochodem skoro każdy mechanik mówi co innego? Wymieniać części, nie wymieniać, jechać do gazownika?

Proszę o pomoc, gdyż kompletnie nie wiem co robić. Pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zabronili jeździć na gazie twierdząc, że do ecoteca nie wolno zakładać gazu

:rotfl:

Ciekawe, co koleś pali albo co bierze...

 

wcześniej robiłem tak, że od razu po zapaleniu przełączałem na gaz

Źle. Należy robić tak:

postanowiłem zrobić 3 kilometry na benzynie żeby się rozgrzał i dopiero przełączyłem na gaz.

 

co zrobić z tym samochodem skoro każdy mechanik mówi co innego?

1. pojechać do normalnego mechanika

2. dokładnie sprawdzić ciśnienie na poszczególnych cylindrach

3. w wypadku ujawnienia spadku ciśnienia na którymś, najprawdopodobniej trzeba będzie zdjąć głowicę i ją wyremontować - wypalenie zaworów i ich nieszczelność są skutkiem jazdy na zbyt ubogiej mieszance czyli źle wyregulowanym LPG

4. jechać do dobrego fachmana od LPG, zlecić wymianę filtrów w instalacji, jej dokładne przejrzenie i regulację

5. jeździć i cieszyć się tanim paliwem LPG

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość superkwasek

Ok dzięki za pomoc, a na sprawdzenie tego ciśnienia wystarczy jechać do dobrego mechanika czy do jakiejś diagnostyki komputerowej?

I co jeszcze powinni sprawdzić?

 

Co do EGR, to właśnie jeszcze przed wizytą u diagnostyki zapalała się kontrolka odczytałem błąd metodą spinaczową i to właśnie był brak sygnały EGR. Od czasu jeżdżenia na benzynie i kilka dni na gazie kontrola się zapaliła tylko raz na ułamek sekundy i znikła.

Czyli wystarczy zaślepić, a są tego jakieś skutki, zwiększone zużycie paliwa lub coś innego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdzenie tego ciśnienia wystarczy jechać do dobrego mechanika

 

tak starczy dobry mechanik

 

Czyli wystarczy zaślepić, a są tego jakieś skutki, zwiększone zużycie paliwa lub coś innego?

 

wystarczy go wymyć by pracował, a między EGR a kolektor załadować odpowiednio wyciętą puszkę po piwie, efektów ubocznych brak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania