Skocz do zawartości

Tigra, ciężko odpala na zimnym


Gość superkwasek

Rekomendowane odpowiedzi

Gość superkwasek

Cześć, mam problem z Tigrą. Tydzień temu zakupiłem autko. Już na początku były problemy, na drugi dzień akumulator wysiadł - do wyrzucenia. Na 3 dzień przy zimnym silniku nie chciał zapalić, po kilkunastu minutach zapalił jednak musiałem dodawać gazu inaczej nie dało rady. Przy ciepłym silniku pali dobrze, choć już następnego dnia zapalił dobrze przy zimnym. Kolejnego dnia zauważyłem bardzo słabe przyspieszenie, na 5 biegu praktycznie brak, jednak gdy stałem w korku, co chwilę gasł, dopiero przy ok 10 zgaszeniu domyśliłem się, że nie ma gazu. Raczej przez to ciągłe zapalanie, gazowanie i automatyczne gaszenie gdy silnik przechodził na gaz nie mogło się nic stać?

 

Teraz z przyspieszeniem jest ok, jednak dzisiaj znowu się męczyłem bardzo długo zanim zapalił, jak już zapalił z dodawaniem gazu jak tylko puściłem gaz od razu gasł. Jakieś 2-3 minuty pogazowałem to było dobrze.

 

Kolejny problem to szarpanie na niskich obrotach na "2" przy niskich obrotach zwłaszcza przy wychodzeniu z zakrętu szarpie, jak przygazuje jest ok.

Ostatni problem to problemu z ruszaniem przy zapalonej chech engine. Od czasu do czasu zapali się kontrolka i wtedy bardzo ciężko ruszyć z jedynki jakby nie było w ogóle mocy i gaśnie.

 

Wie może ktoś co może być problemem? Tigra, 1.4 gaz, 96r.

Proszę o pomoc, pozdrawiam.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób jak pisze ArKos z błędami, ja do tego proponuje zakręcić gaz wyjąć bezpiecznik z LPG i pojeździć na PB i sprawdzić czy będzie OK

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość superkwasek

Ok, a co mogę użyć do odczytu błędów?

Spinacz biurowy:

https://lh5.googleusercontent.com/-7hGsr1UFM4s/Tfj4JL8sX3I/AAAAAAAAGIc/sRrG0hfJ4kI/aaaaa.JPG

 

Byłem u "gazownika" i z instalacją wszystko jest dobrze.

 

Nie wiem do końca jak to zrobić z tym bezpiecznikiem bo jestem konkretnym laikiem w sprawach samochodowych.

Ale zapalam na benzynie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość superkwasek

0400 - Nieprawidłowy sygnał zaworu EGR

 

Czyli "EGR" odpowiada za te usterki co opisałem w pierwszym poście czy to jeszcze coś innego?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czyli "EGR" odpowiada za te usterki co opisałem w pierwszym poście czy to jeszcze coś innego?

 

Uruchom zawór EGR do takiego stanu by błędów nie wywalał a sam EGR zaślep i masz po kłopocie, w poradnikach jest artykuł o zaworach EGR i jakie są objawy usterki w Twoim wypadku na 100 % zawór

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość superkwasek

Nie wiem o który dokładnie poradnik chodzi, znalazłem jedynie coś takiego:

http://forum.samnaprawiam.com/wymiana-zaworu-egr-astra-g-vt1955.htm?highlight=zaw%F3r+egr

 

Jestem kompletnym laikiem w sprawach motoryzacyjnych i nie mam pojęcia jak uruchomić zawór egr, a potem go zaślepić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Sam nie opanujesz tego. Nie trzeba nic uruchamiac, wystarczy wyczyscic i rozruszac. Jesli pomoze wtedy zaslepic, jesli nie pomoze wymienic.

W twoim silniku EGR jest w bardzo upierdliwym miejscu i jako laik nie poradzisz sobie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania