Gość izydor Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 No tak. Tylko co z tym zrobic.Zamontowac wiekszy opornik?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3172-silnik-wentylatora-wewnetrznego-berlingo-16-hdi-2008/page/2/#findComment-17759 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 To nie jest opornik tylko zabezpieczenie termiczne. Nie wiem jakie miałeś fabrycznie zamontowane jeżeli pali 115*C wstaw 120*C ale PAMIĘTAJ że robisz to na własną odpowiedzialność. A już na pewno NIE mostkuj tego na stałe przewodem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3172-silnik-wentylatora-wewnetrznego-berlingo-16-hdi-2008/page/2/#findComment-17761 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izydor Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Niestety na fabrycznym nie pisało jaka ma temp. to ze daje 115 to wyczytałem na tym forum.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3172-silnik-wentylatora-wewnetrznego-berlingo-16-hdi-2008/page/2/#findComment-17763 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Palenie termika MUSI mieć przyczynę w samym silniku lub elektryce. Termik się pali na skutek nadmiernego poboru prądu, czyli albo silnik ma wewnątrz zwarcie, albo na tyle duże opory kręcenia, że termik pada. Innej opcji nie widzę. A termik 115 jak był tak ma być.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3172-silnik-wentylatora-wewnetrznego-berlingo-16-hdi-2008/page/2/#findComment-17764 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izydor Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 A jest jakas mozliwosc naprawy silnika. Dodam ze problemy zaczeły sie na ostatnich duzych mrozach.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3172-silnik-wentylatora-wewnetrznego-berlingo-16-hdi-2008/page/2/#findComment-17765 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Myślę, że jest to nieekonomiczne. Zaczęło się po mrozach być może dlatego, że gdzieś dostawała się woda i zmarzło powodując przytarcie silnika lub korozja zrobiła swoje. Myśle, że naprawa obecnego silnika NA PEWNO przekroczy kwotę zakupu używanego: http://allegro.pl/berlingo-partner-09-wentylator-nawiewu-dmuchawa-i2060842157.html   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3172-silnik-wentylatora-wewnetrznego-berlingo-16-hdi-2008/page/2/#findComment-17766 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 9 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 9 Lutego 2012 Palenie termika nie jest spowodowane bezpośrednio oparami prądu jakie robi silnik, nie jest to zwykły bezpiecznik, zabezpiecza on przed zbyt dużą temperaturą w samej opornicy, a sama opornica jest tak zamontowana że wiatr który przez nią przepływa powinien ją wychłodzić do takiego stopnia że zabezpieczenie powinno działać, zbyt duże opory kręcenia silnika mają też wpływ na pobór prądu i większe grzanie opornicy, w Twoim wypadku albo jest ten przepływ powietrza przez opornicą ograniczony, lub zabezpieczenie jest zbyt blisko opornika który przepala zabezpieczenie, proponuję wszystko sprawdzić jeszcze raz gdyż może się okazać że po wymianie silnika będzie to samo, możesz spróbować dać zabezpieczenie na np. 120 a nawet 125 stopni albo spróbować dać 115 stopni ale włączać nadmuch na 2 biegu.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3172-silnik-wentylatora-wewnetrznego-berlingo-16-hdi-2008/page/2/#findComment-17769 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość izydor Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 Niewiem czy dobrze zrobiłem ale narazie działa. Otóż wyjołem wentylator ,wymyłem ile sie da w rozpuszczalniku ,przedmuchałem kompresorem i zalozylem zabezpioeczenie termiczne 216 stopni. Wlot powietrza wyczysciłem , byl odklejony element wygłuszenia który troche zaslaniał wlot powietrza, wyczysciłem odpływ wody z podszybia . Na razie działa bez zarzutu. Nic nie smierdzi kabelkami jak wczesniej. Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3172-silnik-wentylatora-wewnetrznego-berlingo-16-hdi-2008/page/2/#findComment-19153 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 13 Marca 2012 Udostępnij Opublikowano 13 Marca 2012 <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3172-silnik-wentylatora-wewnetrznego-berlingo-16-hdi-2008/page/2/#findComment-19160 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się