Skocz do zawartości

Linka sprzęgła - Opel Tigra (czy da się samemu?)


Gość Opel Tigra

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Opel Tigra

Hej.

 

Mam małe, błahe pytanko: czy jest sens grzebać pod autem samemu, czy da się wymienić linkę sprzęgła w Tigrze (Mk1) samemu?

Pytam z uwagi na mrozy na zewnątrz, nie znam się na samochodach aczkolwiek mam pojęcie jako takie na tematy pokrewne więc jeśli nie jest to jakąś filozofią to ogarnę. Rzecz w tym że jest -10 w dzień a muszę zrobić to na biegu na parkingu pod domem, niestety mieszkam w takim kraju gdzie za godzinę pracy mechanika płaci się 10x tyle co w pl więc wolałbym to samemu ogarnąć... Auto nie jest złe, nawet je polubiłem jeżdżąc nim, ale nie chciałbym przepłacać za jego naprawę jeśli jest to coś co mogę sam zrobić.

Linka w gruncie rzeczy nie pękła, pękł haczyk mocujący ją do pedału. Mechanik w Szczecinie zamiast włożyć linkę (są dostępne dwie długości) krótszą włożył dłuższą, przez co żeby sprzęgło zadziałało musiałem wcisnąć pedał do max a nawet bardziej... Moja wina że tego wcześniej nie zauważyłem, teraz już będę uważał na osiedlowych mechaników...

Z góry dziękuję za pomocne rady :)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Opel Tigra
Moze wystarczy linke podciagnac? Na skrzyni jest regulacja dlugosci
Wiem o tej regulacji bo przewertowałem obrazy Góglem, ale mocowanie linki do pedału sprzęgła pękło. Linka jest zatem do wymiany bo nie sądzę żeby sam ten haczyk dało się wymienić... Nawet jesli się da to nie ma mozliwości dostania samego haczyka, jedynie całą linkę mozna kupić więc już bym ją wymienił w całości. Najbardziej przerażająca jest pogoda, jeszcze na domiar złego rano nasypało śniegu... Ubiorę się jak eskimos i pójdę zobaczyć czy da się ją jakoś wyciągnąć :-) Mam 20 metrów do warsztatu samochodowego więc w najgorszym wypadku jutro dopchnę moje rude dziewcze...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie sądzę żeby sam ten haczyk dało się wymienić...