Skocz do zawartości

Spadajace obroty silnika


Rekomendowane odpowiedzi

Gość negroazor

Witam. Posiadam Honde Civic Sedana 5gen i mam pytanie. Jaki moze byc powod spadajacych obrotow silnika ( na biegu jalowym ) po wlaczeniu np.swiatel ? Najkrocej mowiac to czym wiecej zalaczam obiornikow pradu ( swiatla, dmuchawa, wycieraczki, itp ), tym bardziej spadaja obroty. Poprosze o podpowiedz. :-)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/
Udostępnij na innych stronach

Przyczyną jest obciążenie alternatora, i jest to normalny efekt z tym że w normalnym efekcie brakuje tego że silnik sam powinien wyrównać obroty, w jakim stanie jest akumulator możesz też go naładować i zrobić doświadczenie czy po naładowaniu też jest taki efekt, może też to być efekt temperatury jaką obecnie mamy.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17545
Udostępnij na innych stronach

Czy czasem szczotki alternatora lub regulator napięcia nie zdycha ? ...

Musisz ładować aku co jakiś czas ? ...

Czy odpalałeś ostatnio samochód "na kable" z innego samochodu? ... 99% ludzi spina kablami oba akumulatory zamiast masę dać np. do silnika... (wyładowane aku ma rezystancję bliską zeru)

i przy próbie uruchomienia silnika w ten sposób można "usmażyć" sobie regulator napięcia w altku :( a także można trwale uszkodzić akumulator ...

Warto też sprawdzić poziom elektrolitu a akumulatorze jeśli jest za niski koniecznie trzeba uzupełnić :)

 

Jeśli masz najprostszy woltomierz zmierz napięcie na akumulatorze na wyłączonym silniku, potem na włączonym, a potem włącz coś, np światła i ogrzewanie szyby (najbardziej prądożerne) i zobacz ile wynosi napięcie na aku... na włączonym silniku powinno być coś w okolicach 13,6V-14,4V +/-0,2V

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17550
Udostępnij na innych stronach

Gość negroazor

Witam. Jesli chodzi o szczotki, regulator napiecia i elekrolit, to nie wiem w jakim jest stanie. Narazie Hania jest w warsztacie. Jak juz odbiore, to sprawdze woltomierzem i poziom elekrolitu. Co do odpalania to nie mialem absolutnie zadnego problemu. Nawet jak stala 2 doby na siarczystym mrozie to odpalila bez problemu. Jedyna rzecza ktora mnie raz zaskoczyla, to to ze na zgaszonym silniku po ok 20 min dzialania awaryjnych juz nie uruchomilem auta. Moze akum jest za slaby. 45Ah. Dziekuje za podpowiedz na co zwrocic uwage.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17901
Udostępnij na innych stronach

Jedyna rzecza ktora mnie raz zaskoczyla, to to ze na zgaszonym silniku po ok 20 min dzialania awaryjnych juz nie uruchomilem auta.

 

i tu masz chyba przyczynę nie może być tak jak piszesz awaryjne to jest raptem nie całe 100 W poboru a Ciebie po 20 minutach brakuje energii.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17902
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za podpowiedz na co zwrocic uwage.

Podjedź do zakłądu zajmującego się sprzedażą i serwisem akumulatorów. Albo elektrycznym przyrządem albo aerometrem sprawdzą, co jest wart ten akumulator. Te awaryjne trochę za szybko wykończyły aku - nawet taki 45Ah powinien troche dłużej pożyć.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17903
Udostępnij na innych stronach

Moze akum jest za slaby. 45Ah

Jest za słaby w tym modelu ma być 60Ah przy alternatorze 70A

Ale jak pisze Grześ i Arek na 45Ah też powinien na awaryjnych dłużej pośmigać(pewnie padaka)

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17927
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Gość negroazor

A tego to nie sprawdzalem, poniewaz akurat pracowal na ssaniu. Dzisiaj sprawdze i napisze :-)

 

[ Dodano: 2012-02-27, 10:44 ]

Sprawdzilem. No wiec tak. Akum Baner 45 Ah ( bezobslugowy ), Silnik wylaczony - 12,6 V. Silnik pracuje na wolnych obrotach - 14,3 V. Silnik pracuje na wolnych obrotach i wlaczone swiatla, szyba, dmuchawa, awaryjne, przeciwmglowe ( silnik bardzo niskie obroty, az delikatnie zaczynal sie trzasc ) - 12,3 V. :-)

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-18561
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania