Gość negroazor Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Witam. Posiadam Honde Civic Sedana 5gen i mam pytanie. Jaki moze byc powod spadajacych obrotow silnika ( na biegu jalowym ) po wlaczeniu np.swiatel ? Najkrocej mowiac to czym wiecej zalaczam obiornikow pradu ( swiatla, dmuchawa, wycieraczki, itp ), tym bardziej spadaja obroty. Poprosze o podpowiedz.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Przyczyną jest obciążenie alternatora, i jest to normalny efekt z tym że w normalnym efekcie brakuje tego że silnik sam powinien wyrównać obroty, w jakim stanie jest akumulator możesz też go naładować i zrobić doświadczenie czy po naładowaniu też jest taki efekt, może też to być efekt temperatury jaką obecnie mamy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17545 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Krhid Opublikowano 5 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 5 Lutego 2012 Czy czasem szczotki alternatora lub regulator napięcia nie zdycha ? ... Musisz ładować aku co jakiś czas ? ... Czy odpalałeś ostatnio samochód "na kable" z innego samochodu? ... 99% ludzi spina kablami oba akumulatory zamiast masę dać np. do silnika... (wyładowane aku ma rezystancję bliską zeru) i przy próbie uruchomienia silnika w ten sposób można "usmażyć" sobie regulator napięcia w altku a także można trwale uszkodzić akumulator ... Warto też sprawdzić poziom elektrolitu a akumulatorze jeśli jest za niski koniecznie trzeba uzupełnić Jeśli masz najprostszy woltomierz zmierz napięcie na akumulatorze na wyłączonym silniku, potem na włączonym, a potem włącz coś, np światła i ogrzewanie szyby (najbardziej prądożerne) i zobacz ile wynosi napięcie na aku... na włączonym silniku powinno być coś w okolicach 13,6V-14,4V +/-0,2V   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17550 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość negroazor Opublikowano 11 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 11 Lutego 2012 Witam. Jesli chodzi o szczotki, regulator napiecia i elekrolit, to nie wiem w jakim jest stanie. Narazie Hania jest w warsztacie. Jak juz odbiore, to sprawdze woltomierzem i poziom elekrolitu. Co do odpalania to nie mialem absolutnie zadnego problemu. Nawet jak stala 2 doby na siarczystym mrozie to odpalila bez problemu. Jedyna rzecza ktora mnie raz zaskoczyla, to to ze na zgaszonym silniku po ok 20 min dzialania awaryjnych juz nie uruchomilem auta. Moze akum jest za slaby. 45Ah. Dziekuje za podpowiedz na co zwrocic uwage.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17901 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Jedyna rzecza ktora mnie raz zaskoczyla, to to ze na zgaszonym silniku po ok 20 min dzialania awaryjnych juz nie uruchomilem auta. i tu masz chyba przyczynę nie może być tak jak piszesz awaryjne to jest raptem nie całe 100 W poboru a Ciebie po 20 minutach brakuje energii.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17902 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Dziekuje za podpowiedz na co zwrocic uwage. Podjedź do zakłądu zajmującego się sprzedażą i serwisem akumulatorów. Albo elektrycznym przyrządem albo aerometrem sprawdzą, co jest wart ten akumulator. Te awaryjne trochę za szybko wykończyły aku - nawet taki 45Ah powinien troche dłużej pożyć.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17903 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 12 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 12 Lutego 2012 Moze akum jest za slaby. 45Ah Jest za słaby w tym modelu ma być 60Ah przy alternatorze 70A Ale jak pisze Grześ i Arek na 45Ah też powinien na awaryjnych dłużej pośmigać(pewnie padaka)   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-17927 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość negroazor Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Mieliscie racje, ze to akum. Alternator laduje 14.6V przy ok 2000 obr. Kupie Centre Future 64Ah i jestem dobrej mysli . Dziekuje za dobre i cenne porady   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-18479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość automux Opublikowano 25 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Lutego 2012 Alternator laduje 14.6V przy ok 2000 obr a ile ładuje na wolnych obrotach?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-18482 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość negroazor Opublikowano 27 Lutego 2012 Udostępnij Opublikowano 27 Lutego 2012 A tego to nie sprawdzalem, poniewaz akurat pracowal na ssaniu. Dzisiaj sprawdze i napisze [ Dodano: 2012-02-27, 10:44 ] Sprawdzilem. No wiec tak. Akum Baner 45 Ah ( bezobslugowy ), Silnik wylaczony - 12,6 V. Silnik pracuje na wolnych obrotach - 14,3 V. Silnik pracuje na wolnych obrotach i wlaczone swiatla, szyba, dmuchawa, awaryjne, przeciwmglowe ( silnik bardzo niskie obroty, az delikatnie zaczynal sie trzasc ) - 12,3 V. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/3141-spadajace-obroty-silnika/#findComment-18561 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się