Skocz do zawartości

demontaż deski rozdzielczej Skoda Roomster


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, mój problem to demontaż deski rozdzielczej z powodu konieczności wymiany wentylatora w skodzie roomster (przód podobno taki sam jak w fabii II). Żeby się do niego dostać potrzeba wymontować poduszkę airbag pasażera, która pomimo wykręcenia 3 śrub mocujący korpus airbagu do konstrukcji samochodu, nadal trzyma się mocno deski rozdzielczej za pomocą wielu zatrzasków na obwodzie pokrywy.

Proszę o pomoc w jaki sposób odblokować i w ogóle dostać się do tych zatrzasków.

 

Niestety piękny opis demontażu deski w Octavi, zamieszczony na forum, nie pomógł mi, ponieważ tam airbag pasażera jest w winnym miejscu.

 

Przeczytałam też, że podczas wymiany airbagu należy odłączyć przewód masy od minusa akumulatora, a potem oczywiście przyłączyć z powrotem, ze zwróceniem uwagi na kolejność prac – o co chodzi z ta kolejnością?

 

Proszę pilnie o pomoc, ponieważ zimno jest a do pracy jeździć trzeba....

 

pozdr

agnes

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeczytałam też, że podczas wymiany airbagu należy odłączyć przewód masy od minusa akumulatora, a potem oczywiście przyłączyć z powrotem, ze zwróceniem uwagi na kolejność prac – o co chodzi z ta kolejnością?

 

W czasie demontażu możesz dostać z eksplodującej poduszki dlatego się odłącza masę akumulatora, kolejność prac bardzo ułatwia demontaż oraz montaż wszystkich elementów, sprawdź czy do silnika niemożna dostać się bez zdejmowania deski, w tym typie tego nie robiłem ale w większości samochodów silniki dmuchaw są dostępne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odszukaj miejsce zamontowania filtra kabinowego. Jest pod zamykanym schowkiem od strony pasażera. Jak sie schylisz to trzeba wyciagnąć taką osłonkę. Przy konsoli środkowej taka podłużna klapka z dwoma zasuwkami. Odsuwasz te zasuwki i ściągasz klapke. W środku jest filtr w takiej plastikowej ramce. Przy wyjętym filtrze powinien być dobrze widoczny silnik dmuchawy, bo z tego co patrzyłem na rysunki techniczne, to jest on bardzo blisko filtra.

Kwestie zasadnicze, które uznałem za oczywiste pominąłem:

1. masz sprawne i sprawdzone bezpieczniki

2. nie masz klimatronika

3. opornica silnika dmuchawy jest sprawna

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Witam, podpinam się pod post, bo mam podobny problem. Nadmuch przestał mi działać. Wydaje się prawdopodobny zbieg z jazdą po bardzo nierównym bruku. Może się coś rozłączyło;)

Bezpiecznik cały.

Klimatronik jest.

Wyświetlacz klimatronika po uruchomieniu samochodu przez chwilę miga, później przestaje i "normalnie" pokazuje wszelkie "obrazki".

GORĄCO pozdrawiam.

Bahdan

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania