Skocz do zawartości

Blos w silniku C20NE.


Gość Tumak5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie koledzy.

Potrzebował bym rady kogoś kto miał już do czynienia z Blosem w silniku C20NE, bo konkretnie nie mogę ustawić mieszanki, cały czas za bogato, a spalanie to ok. 18l/100km.

Nie sprawdzałem mieszanki na sondzie lambda, ani na analizatorze, ale obydwie śruby od regulacji mam wkręcone na max i na jałowych nie równo pracuje - skaczą obroty, a nawet gaśnie. Gdy odkręcę choć trochę, którąkolwiek ze śrub to jest tylko gorzej... Próbowałem założyć register gazowy na róże doprowadzającej gaz, ale nic to nie dało. Efekt pozytywny nastąpił jak lekko uchyliłem wąż doprowadzający gaz do blosa (szpara z jednej strony na ok milimetr), wtedy silnik zaczął pracować równiutko.

Reduktor mam BRC ECO 100KW na podciśnienie nowiutki, a blos kupiłem używany.

Moim zdaniem problemem jest zbyt duże podciśnienie w dolocie, bo tam jest przepływomierz klapowy. Poluzowałem o kilka zębów sprężynę na przepływomierzu i jest trochę lepiej na gazie, ale znów na benzynie gorzej i o...

 

Może miał ktoś styczność z tym ustrojstwem, może trzeba zmienić kształt gwizdka (slit) lub sprężynę mocniejszą w blosie założyć?

 

Proszę o pomoc koledzy drodzy ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie koledzy.

Potrzebował bym rady kogoś kto miał już do czynienia z Blosem w silniku C20NE, bo konkretnie nie mogę ustawić mieszanki, cały czas za bogato, a spalanie to ok. 18l/100km.

Nie sprawdzałem mieszanki na sondzie lambda, ani na analizatorze, ale obydwie śruby od regulacji mam wkręcone na max i na jałowych nie równo pracuje - skaczą obroty, a nawet gaśnie. Gdy odkręcę choć trochę, którąkolwiek ze śrub to jest tylko gorzej... Próbowałem założyć register gazowy na róże doprowadzającej gaz, ale nic to nie dało. Efekt pozytywny nastąpił jak lekko uchyliłem wąż doprowadzający gaz do blosa (szpara z jednej strony na ok milimetr), wtedy silnik zaczął pracować równiutko.

Reduktor mam BRC ECO 100KW na podciśnienie nowiutki, a blos kupiłem używany.

Moim zdaniem problemem jest zbyt duże podciśnienie w dolocie, bo tam jest przepływomierz klapowy. Poluzowałem o kilka zębów sprężynę na przepływomierzu i jest trochę lepiej na gazie, ale znów na benzynie gorzej i o...

 

Może miał ktoś styczność z tym ustrojstwem, może trzeba zmienić kształt gwizdka (slit) lub sprężynę mocniejszą w blosie założyć?

 

Proszę o pomoc koledzy drodzy ;)

 

 

Ja miałem blosa w kadecie z silnikiem c20ne i nie było z nim żadnego problemu miałem nawet założony stożek. Podciśnienie nie ma tu nic do rzeczy, blos otwiera sie proporcjonalnie do otwarcia przepustnicy wiec wyreguluj dawkę i powinno być dobrze

acha blos powinien być zamontowany w pionie ale to chyba wiesz ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie nie jest idealnie w pionie, jest lekko odchylony, ale nie jakoś przesadnie...

Mimo wszystko sprawdzę.

Zastanawiam się jeszcze nad kwestią nieszczelności w blosie, tam gdzie duża śruba trzyma gwizdek jest taki mały zielony oring, tam był zauważalny luz.. Może tam by mogło coś uciekać.

Znacie może rozmiar jaki ma ten oring?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak Greś masz rację zapomniałem napisać, przeczyściłem Blosa na zicher i pousuwałem wszystkie niedociągnięcia fabryczne.

Faktycznie przycinała się ta przepustnica, ale popracowałem nad tym i myślę że jest już ok.

U mnie raczej był problem z zamknięciem się tej przepustnicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak pisałem wcześniej, mam wątpliwości co do szczelności malutkiego oringu trzymającego gwizdek na dużej śrubie regulacji.... poza tym wszystko tip top.

 

Mam pomysł jeszcze by wywalić cały ten przepływomierz klapowy i zamontować termiczny od Astry C20NE tam był taki, tylko nie jestem pewien czy oprócz przepływki i kompa nie musiał bym nic więcej zmieniać.

Mam Motronic M1.5

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja myślę że przepływomierz nie ma nic do rzeczy, ja miałem zamontowany blos w takiej kolejności, przepustnica, blos, klapka anty-wybuchowa, przepływomierz i puszka filtra, całość działał super nawet do dziś, regulację przeprowadzałem u kumpla na stacji diagnostycznej na analizatorze spalin, wszystko zgodnie z zaleceniami producenta czyli reduktor rozkręcony na max reszta wyregulowane na blosie i z tego co pamiętam praktycznie wszystkie śruby regulacyjne były bardziej skręcone niż początkowe do regulacji, warto poszukać parametrów samego gwizdka bo są chyba trzy rozmiary a nie wiemy jaki ty masz a ty chyba też ma wpływ na regulację i pracę samego blosa, można też w sieci kupić same gwizdki i oringi, nawet gdzieś widziałem jak dokonują przeróbek samego gwizdka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...