Skocz do zawartości

wymiana akumulatora


Gość marek28

Rekomendowane odpowiedzi

Witam wszystkich po raz pierwszy i liczę na wyjaśnienie dręczącego mnie problemu. Otóż siadł mi akumulator w Mitsubishi Space Star 1,9 DI-D. Muszę go wymienić lub naładować ????? (auto mam dopiero od 5 dni i podejrzewam że akumulator może być już na całkowitym wyczerpaniu - wiadomo jak to jest w handlu !!!! ) Dowiedziałem się, że podobno po rozpięciu akumulatora w tych autach traci się nastawy sterowania i może być problem z prawidłową pracą silnika po jego ponownym podłączeniu. Proszę o wyjaśnienie mi tego zagadnienia i jak można z tego ewentualnie wybrnąć, oraz czy to jest regułą czy tylko może wystąpić. Pozdrawiam serdecznie i dzięki za wszelkie wyjaśnienia. Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamięć sterownika jest nieulotna więc krótkotrwałe pozbawienie napięcia nic nie zmieni i nie zepsuje, jedynie co możesz stracić to np. kod do radia o ile jest, jeśli go znasz to po wymianie akumulatora możesz kod wpić zgodnie z instrukcja, jeśli nie wiesz czy może nie znasz kodu do radia możesz wymienić akumulator z podpiętymi klemami do prostownika, który podtrzyma napięcie w instalacji samochodowej.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamięć sterownika jest nieulotna więc krótkotrwałe pozbawienie napięcia nic nie zmieni i nie zepsuje, jedynie co możesz stracić to np. kod do radia o ile jest, jeśli go znasz to po wymianie akumulatora możesz kod wpić zgodnie z instrukcja, jeśli nie wiesz czy może nie znasz kodu do radia możesz wymienić akumulator z podpiętymi klemami do prostownika, który podtrzyma napięcie w instalacji samochodowej.

 

 

 

Wielkie dzięki, ale już będę musiał chyba borykać się z problemem bo musiałem go wymontować do podładowania, ponieważ jutro rano muszę wyjechać, a kupić nowy dziś - niestety za późno. Pozdrawiam i dziękuję za informację, którą warto zapamiętać :jupi: Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz... Space Star nie jest na tyle nowym i "skomputeryzowanym" autem, żeby zgłupieć po odpięciu aku. Sterownik (każdy i w każdym aucie) ma pamięć EPROM czyli nieulotną i odpięcie zasilania to tak, jakby w domu komputer wyłączyć i wyjąć wtyczkę z gniazdka. Po ponownym włączeniu będzie data, bedą wszystkie dane. Moim zdaniem nie będzie żadnych cudów, żadnych adaptacji i żadnych problemów. Moim zdaniem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz... Space Star nie jest na tyle nowym i "skomputeryzowanym" autem, żeby zgłupieć po odpięciu aku. Sterownik (każdy i w każdym aucie) ma pamięć EPROM czyli nieulotną i odpięcie zasilania to tak, jakby w domu komputer wyłączyć i wyjąć wtyczkę z gniazdka. Po ponownym włączeniu będzie data, bedą wszystkie dane. Moim zdaniem nie będzie żadnych cudów, żadnych adaptacji i żadnych problemów. Moim zdaniem.

 

 

Już trochę się dowiedziałem od użytkowników tego auta - po uruchomieniu na początku trochę zgłupieje, ale po kilku - kilkunastu minutach pracy na wolnych obrotach ma się wszystko poukładać we właściwą logikę sterowania. Pozdrawiam i dziękuję - Marek

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej puścić go na wolnych Wprowadzi sobie parametry z czujników później ok 30sek ok 2000 obr i później w czasie jazdy :-D obi resztę

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania