Skocz do zawartości

przegrzewa się silnik


Gość Ptaho

Rekomendowane odpowiedzi

Dzień Dobry

Samochód Honda CRV 2.0 16V z instalacją gazową. Problem jaki mnie męczy to przegrzewanie się silnika, a mianowicie:

Podczas jazdy wzrasta temperatura na max, wąż dolny letni wentylatory nie pracują, kliku sekundowe zwolnienie i temperatura wraca do normy.(gwałtownie)

Jazda zwłączonym ogrzewaniem (otwartym zaworem na nagrzewnicę nie ma konieczności włączenia nadmuchu) powoduje "usunięcie usterki" tzn. wąże mają podobną temperaturę wentylatory pracują, temperatura nie wzrośnie powyżej połowy pomimo jazdy pod bardzo ostre wzniesienia.

Pierwsze podejrzenia skierowałem na uszczelkę pod głowicę ale na szczęście okazał sie to ślepy trop (brak CO2 wpłynie).

Kolejne podejrzenia kieruję na instalację gazową (pojazd zakupiony z lpg - problem od samego początku,wcześniejszy użytkownik nie jeżdził pojazdem zamontowanym lpg).

Gazownik reduktor podłączył pod baypass wodny a niemiem czy tam można podłączać, mam Vitarę z gazem i tam jest podłącony pod nagrzewnicę a mimo to zanim go odpowietrzyłem to wymienił mi warsztat termostat,wisko na chłodnicy oraz chłodnice:(

Proszę o podpowiedz osoby w temacie czy można tak pozostawić podłączenie reduktora oraz jak odpowietrzyć układ wszelkie znane mi metody zawiodły? Oraz oczywiście czy problemu szukać w lpg?

(Vitare odpowietrzam metaodą "na brutala" otwarty korek włączone ogrzewanie i czekam aż będzie gejzer :) )

a bym zapomniał reduktor jest bardzo nisko, chłodnica nagrzewa się równomiernie, węże nie są twarde. Płyn chłodniczy wymieniony.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gazownik reduktor podłączył pod baypass wodny a niemiem czy tam można podłączać

Najlepiej było by odłączyć przewody wodne od reduktora połączyć jak było oryginalnie i sprawdzić na benzynie czy jest ok.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest jedna zasadza, reduktor musi być poniżej zbiorniczka wyrównawczego, możesz mieć zapowietrzony układ i jeśli reduktor jest wyżej to w nim będzie powietrze blokowało swobodny przepływ, warto jeszcze sprawdzić termostat czy się nie zawiesił.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje za tak szybką odpowiedz.

Jeszcze dziś odłącze reduktor,tylko niewiem czy baypass wodny to zwykły wąż, czy może występuje w układzie jakiś zawór zwrotny nie dane mi było zobaczy niegrzebany układ :(.

Sytuacja jest dziwna bo gotuje tylko na zamkniętej nagrzewnicy jak jest otwarta to układ działa prawidłowo termostat się otwiera.

Reduktor zamontowany jest bardzo nisko - poniżej zbiorniczka wyrównawczego.

Pompa wody przezemnie nie była wymieniana samochód mam dopiero tydzień jeżeli wierzyć książce serwisowej to była wymieniana około 60 000 km temu.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Gość HondaB20Z1

Witam ! Napisz jak mozesz jaka byla przyczyna takiego nagrzewania sie motoru? Ja mam dokladnie ten sam problem u siebie i wszyscy rozkladaja rece...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość slawek3710

Jeśli podczas szybszej jazdy silnik się przegrzewa ,a przy wolniejszej spada to sprawdź odpowietrzenie (podstawa) a następnie pompa i chłodnica czy nie jest zapchana.Może gdzieś masz wąż zagięty?Jeszcze odnośnie reduktora to musi on być przykręcony równo w pionie nie może być krzywy.Powodzenia i cierpliwości.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania