Skocz do zawartości

Astra 2 x16szr


Gość szymon 1587cm3
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Witam,

 

wujaszek ma problem ze swoja astra. Nie pracuje super i tak bylo od samego poczatku. Instalacja byla nowa, ma 1.5 roku.

 

Filtry czyste, syfu nie bylo

 

Problemy;

- za duzo pali - 12-13 LPG w cyklu mieszanym.

- po wysprzegleniu trzyma ~1500 obrotów i dopiero po zatrzymaniu schodzi na 800

- po przygazówce obroty spadaja na 500obr tak ze ma ochote zdechnac i wraca na 800obr/min

 

Mam interfejs i patrzyłem jak to wyglada.

Co wzbudzilo podejrzenie;

- lambda pracuje w przedziale 0.47-0,49V (a powinno oscylowac przeciez?)

- temperatura silnika wg kompa gazowego 50st, a faktyczna ok 100st (wentylator sie właczał)

 

Jako ze z gazu jestem noga, a wiem ze na forum mamy kilku ogarniajacych temat to prosze o jakies sugestie (jesli potrzeba podam parametry)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 25
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Sprawdź jakie parametry ma sonda pracując na benzynie możesz to zrobić tak jak sprawdzasz na gazie, również sprawdź czy opisane problemy z obrotami są tez na benzynie, w tych instalacjach podstawą jest prawidłowość pracy na benzynie jeśli tego nie ma na gazie też będzie źle.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powinno oscylowac przeciez?

Tak. Ten zakres jest za mały.

 

temperatura silnika wg kompa gazowego 50st

Parownik może być za wysoko względem zbiorniczka wyrównawczego i może w nim stać powietrze.

 

Jaka to instalka? Mieszalnikowa czy sekwencja?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To dwie rzeczy:

- czy parownik (zakładam, że jest dobrze wyregulowany) jest wystarczająco wydajny do tego silnika

- czy jest dobrze dobrany mieszalnik (nie za duży?)

Nie podoba mi się ta niska temperatura parownika. Spróbuj odpowietrzyć go na wężach chłodzenia. Ewentualnie czy "mądry" gazownik nie zakładał tego po browarku i nie pomylił dopływu płynu z odpływem...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ta temperatura płynu to raczej jest brana do przełączania na gaz, sprawdź Actuator może on się wieszać lub całkowicie nie działa. Albo parownik do regulacji lub regeneracji. Daj e-mail wyślę Ci do Bingo M jakąś instrukcję ze schematem w PDF jak nie masz.

Tak się zastanawiam czy sonda jest dobrze wpięta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
czy parownik (zakładam, że jest dobrze wyregulowany) jest wystarczająco wydajny do tego silnika

 

Podobno parownik jest do 100KM a x16szr ma 75KM wiec chyba wystarczajacy

 

czy jest dobrze dobrany mieszalnik (nie za duży?)

 

Standard, taki sam jak w c16nz

 

Zapowietrzony raczej nie jest, bo temperature trzyma ksiazkowo, zadnych skokow, nagrzewnica grzeje jak wsciekla...

Ale ten wlot i wylot sprawdze

 

gazownik nie zakładał tego po browarku i nie pomylił dopływu płynu z odpływem...

 

Ten gazownik nawet bez browarka ma najgorsza opinie w miescie, nie wiem dlaczego wujaszek u niego zalozyl gaz :D

 

Ta temperatura płynu to raczej jest brana do przełączania na gaz

 

Nie, do przełaczenia jest brana 10st, a temperatura silnika wynosi 50st podczas gdy ten jest dobrze rozgrzany (ok 95-100st)

 

sprawdź Actuator może on się wieszać lub całkowicie nie działa

 

wg tego co widze i co pokazuje interfejs to dziala, jak schodzi z obr to ma 130, na maxa 216.

- 15 i +15 dla jalowych

- 23 i + 45 dla obciazenia

 

Albo parownik do regulacji lub regeneracji

 

Własnie, tu moze tkwic problem. Wziałem sie za krecenie srubkami i prawie zadnej reakcji a kreciłem po pół obrotu w jedna i druga.

Na srubie od czułosci membrany slychac ze inaczej pracuje i widac po sondzie (skacze na bogato - 0.7V i tak stoi)

A na tej drugiej przy elektrozaworze - brak reakcji

 

Daj e-mail

masz na PW :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wujaszek ma problem ze swoja astra. Nie pracuje super i tak bylo od samego poczatku. Instalacja byla nowa, ma 1.5 roku.

 

Trzeba było 1,5 roku by się tym zająć :-o.

 

Jest duża szansa że ta sonda lambda jest nie podłączona parametry jaki Ci się pokazują to jakieś swoje sterownika, jazda z takimi parametrami sondy to masz jak w banku check wywalony, myślę że trzeba by się dokładnie popatrzeć na okablowanie czy wszystko jest podłączone, zmierzyć pracę sondy na wejściu na sterownik, pewnie już schemat masz więc znajdziesz co gdzie biegnie, dokładnie sprawdzić gdzie jest wpięty czujnik temperatury chyba że sterownik popiera dane z czujnika oryginalnego z silnika, choć mija się to z celem kolega napisał

Ta temperatura płynu to raczej jest brana do przełączania na gaz

i nie ma wpływu na spalanie czy tez jazdę. Kolejna rzecz to

Actuator może on się wieszać lub całkowicie nie działa

podmień go na ręczną regulację w celu sprawdzenia.

A na tej drugiej przy elektrozaworze - brak reakcji

to jest regulacja jałowego a jak actuator będzie się zawieszał to ta regulacja mało co da, tak że masz pole do popisu

- po wysprzegleniu trzyma ~1500 obrotów i dopiero po zatrzymaniu schodzi na 800

- po przygazówce obroty spadaja na 500obr tak ze ma ochote zdechnac i wraca na 800obr/min

 

sprawdź jeszcze jak wygląda dolot powietrza skupiając się na samym wlocie powietrza do puszki filtra

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Na poczatku mieli problem z wyregulowaniem, tlumaczyli ze wszystko nowe, parownik musi sie ulozyc itp. No ale jak juz wyregulowali to dzialalo ładnie, to nie od poczatku problemy.

 

check na gazie nawet nie mignie, chyba ze silnik zdechnie ;)

 

Ta temperatura to na bank temperatura silnika, normalnie rosnie w miare rozgrzewania sie silnika, ale staje na 50st. Temp przelaczania na gaz jest obok (ustawione na 10st)

 

sprawdź jeszcze jak wygląda dolot powietrza skupiając się na samym wlocie powietrza do puszki filtra

 

Zdjety od poczatku bo przygasal calkowicie. Dodatkowo wywalona zaslepka z dziurkami ze srodka dolotu (bo chamy to wstawili zamiast regulowac)

 

to jest takie cus (nie moj filmik)

 

 

Po kreceniu sonda stoi na 0.7V wiec jakas zmiana jest, krecilem dalej i mam 0.56-0.58V

 

TPS oscyluje w okolicy 0.35-0.37V

 

AKTUATOR 201, (jak schodzi z obrotów 130, PWA jakies 216)

 

 

 

W opcjach tez jest aktuator i jest ustawione jak wyzej napisalem

 

- -15 i +15 dla jalowych

- -23 i + 45 dla obciazenia

 

Dzis sprawdze jak lambda zachowuje sie na benzynie, dolot jeszcze raz i przelece schemata bo mam :]

Te silniczki krokowe jakos sie czysci czy odrazu wymiana? Sruby niestety nie posiadam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...