Skocz do zawartości

Astra H 1,7 CDTI - błąd 010009


Gość maim
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Astra H kombi 1,7 CDTI Z17DTH ISUZU ECOTEC, 2007r , przebieg 97000 km

 

Gdy teraz rano, po dłuższym postoju, wsiadam do auta, zapalam silnik, po chwili lub po przejechaniu kilkuset metrów pojawia się lampka auta z kluczem i silnik przechodzi w tryb awaryjny (obroty do 3000 i brak mocy)

Problem ten pojawiał się już od ubiegłego roku, tylko teraz (zimniej na podwórku) bardziej się nasilił.

Latem auto jeździło w miarę normalnie, choć i wtedy zdażało mu się czasem na chwilę włączć w tryb awaryjny podczas jazdy.

Jak teraz jest zimno i bardziej wilgotno (deszcz) objawy się nasilają.

Po zapaleniu silnika muszę długo rozgrzewać silnik (też nie zawsze), wyłaczać i włączć zapłon i czekać aż lampka się nie zapali i wróci moc.

Jak już silnik ma moc i ruszę z miejsca autem, to czesto już po kulkuset metrach znowu jest brak mocy.

Staję na poboczu znowu gazuję włączam i wyłączam zapłon, aż się nie zapali lampka z kluczem, znowu mogę jechać (czasem kilka i kilkanaście km), a potem to samo.

Często podczas jazdy (przy rozgrzanym silniku) włącza się lamka z kluczykiem i tryb awaryjny i po jakimś czasie wyłącza się.

Nie dzieje się tak zawsze, niekiedy klika dni nic się nie dzieje i auto jeździ normalnie.

Zauważyłem, że jak silnik jest jeszcze zimny i nie zaświeciła się lamka z kluczem, to jadąc na stałych obrotach ~~ 1200- 2000 i auto ani nie przyśpiesza ani nie hamuje silnikiem, to czuć szarpania silnika i znowu przechodzi w tryb awaryjny i po czasie znowu jedzie normalnie (ale też nie zawsze się tak dzieje)

W serwisie byłem kilka razy i zawsze po sprawdzeniu TECH-em mówili mi, że to wina przepływomierza bo taki wyskakiwał błąd. Nawet jeździli z podłączonym TECH-em, ale wtedy auto nie chciało się włączyć w tryb awaryjny i TECH pokazywał że wszystko z przepływką jest OK

Również metodą gaz-hamulec wyskakiwał i nadal wyskakuje bład ECN 010009 lub 010021lub podobny o początku 0100..., co wskazuje na błąd przepływomierza.

 

Wymieniłem już dwa przepływomierze - jeden latem - jeden wczoraj i nadal to samo.

Po wczorajszej wymianie przez cały dzień auto jeździlo i bylo wszystko w porządku (był ciepły silnik), dopiero dziś rano ( zimno na podwórku) po odpaleniu, pojawiła się znowu lampka z kluczem.

Jaka może być przyczyna takich"zjawisk"?

Czy EGR może mieć wpływ na takie zachowanie się auta?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Warto rozebrac EGR, wyczyscic, rozruszac to w zasadzie nic nie kosztuje a moze sie duzo zmienic.

 

A sama wtyczke i przewody od przeplywomierza sprawdzales? (śniedź, luzne styki, polamane przewody, wilgoc)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Auto naprawiono mi w warsztacie

Na fakturze otrzymanej od nich pisze:

Naprawa sterownika, czyszczenie układu dolotowego, uruchomienie zaworu EGR, diagnostyka komputerowa.

Podobno EGR działał tylko w 20 %, kanał dolotowy do niego był bardzo zapchany , sterownik udało się im naprawić, bo mieli drugi na części.

Do dzisiaj nie pokazują się żadne żółte lampki, błedów 0, auto dostało jakby więcej koni i spalanie spadło o około 0,5l/100km.

Powiedziano mi, że dolot i EGR, przy jeździe na naszym paliwie, należałoby czyścić co drugą wymianę oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...