Skocz do zawartości

napinacz paska opel tigra.


Gość automux
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witka, chcę wymienić w Oplu Tigra 1,4 benzynka napinacz paska alternatora, wspomagania i klimy. Problem polega na tym że nie mogę odkręcić śruby dolnej na napinaczu. Śruba na rolce jest już okrągła i nie mogę go podnieść aby nawet koło odkręcić. Jak to ugryźć odkręcanie łapy silnika i opuszczanie go nic nie daje jak dojść do tej (dolnej w napinaczu)śruby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ile dobrze pamiętam to:

w wersji bez klimy jest on mocowany pod pompą wspomagania, a w wersji z klimą na łapie kompresora.

Wydaje mi się, że jeśli zdemontujesz pompę razem z napinaczem, lub łapę kompresora z napinaczem, to potem na stole da się coś wymodzić - nawet kosztem śruby, czyli przyspawać coś do niej, co pozwoli odkręcić napinacz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

4 godz kombinowałem jak wydłubać kompresor klimy (opadł na stabilizator i nie idzie)a łapa silnika nie pójdzie w dół bo na koło pasowe kompresora spada i lipa. Ale ktoś to wymyślił przy okazji wyszło że poduszka zawieszenia silnika przy paskach jest zerwana ale ją wydłubać to jest tragedia.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się miałem obrobioną śrubę i źle było go napiąć ale dało radę ;-). Dzięki za pomoc.

 

Mam chwilkę czasu więc dodam jeszcze dla chętnych że wymieniałem samą rolkę na napinaczu i po napięciu napinacza i zblokowaniu drutem oraz odkręceniu rolki nie chciała wyjść potrzeba odkręcić łapę silnika i troszkę obniżyć wtedy rolka swobodnie wyjdzie. Po wymianie skręcamy w odwrotnej kolejności.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...