Skocz do zawartości

Zafira A x18xe1 szarpanie


Gość jacek76
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie.

Mam problem z autem , wystapiło to jakis czas temu i nikt nie wie o co chodzi.

Otóż auto nie chce jeździć do ok 2000 obr/min. Powyżej tych obrotów jest w miarę ok.

Objawy:

-Kangur podczas ruszania - zawsze

-kilkukrotne szarpnięcie zawsze po dodaniu lub odjęciu gazu podczas jazdy

-kilkukrotne szarpnięcie podczas zmiany biegu na wyższy jak i redukcji

-szarpniecie podczas szybkiego wciśnięcia pedału gazu i zadławienie

-efekt bujania podczas jazdy w korku na 2-gim biegu

-dość mocno lubi poszarpać na zimnym ale nie zawsze

-po przekroczeniu 2000obr wystrzela do przodu jak z procy.

Wszystko to występuje tak na benzynie jak i na lpg.

 

Wymienione lub podmieniane na sprawne:

-dwie przepustnice

-komputer silnika

-lambda ( sprawdzana i działa w pełnym zakresie 5V)

-przepływomierz podmieniany na nowy ze sklepu i odczyt wartości na nowym - jest tak samo jak na starym

-Cewka zapłonowa DIS , nowa oryginalna 2x

-świece

-EGR , nowy oryginalny

dodaję

-czujnik obrotów wału

 

Błędów brak , żółta kontrolka CHECK nigdy sie nie zaświeca.

Przejrzałem cały silnik na okoliczność lewego powietrza ale nic nie znalazłem.

 

Zadzwoniłem niedawno do elektronika i powiedział , ze może to być czujnik obrotów wału korbowego.

Jak myślicie , ma rację? Czy to wskazuje na awarię tego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem niedawno do elektronika i powiedział , ze może to być czujnik obrotów wału korbowego.

Jak myślicie , ma rację? Czy to wskazuje na awarię tego czujnika?

 

Może być jak czujnik będzie gubił sygnał to efektem tego jest zanik iskry a co za tym idzie szarpanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zadzwoniłem niedawno do elektronika i powiedział , ze może to być czujnik obrotów wału korbowego.

Jak myślicie , ma rację? Czy to wskazuje na awarię tego czujnika?

 

Może być jak czujnik będzie gubił sygnał to efektem tego jest zanik iskry a co za tym idzie szarpanie.

 

no dobra , ale dlaczego ten sygnał gubi , dlaczego do 2-óch tyś. obrotów i dlaczego nie wyskakuje CHECK.

Sam czujnik oglądałem i nic niepokojącego nie zauważyłem

 

A , i kiedy jest ciepło , to jest znacznie gorzej.

 

Dziwny samochód ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziwny samochód ...

Nie, nie dziwny. Większość opli ma takie same zachowania.

 

U Ciebie obstawiam czujnik wału, ponieważ

kiedy jest ciepło , to jest znacznie gorzej.

 

Miałem styczność dwukrotnie z takim zachowaniem - raz w wypadku 16v raz 8v. Czujnik wału mierzony, sprawny, błędów brak, a po wymianie jeździ jak fabryka.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No dzięki koledzy. Jutro podjadę do sklepu i poproszę żeby mi pożyczyli czujnik na podmiankę. Chociaż szczerze mówiąc , jakoś nie chce mi się wierzyć , że to ten czujnik.

Tak czy inaczej , dam znać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-lambda ( sprawdzana i działa w pełnym zakresie 5V)

czy podczas awarii też?

Sprawdź jak czujnik halla nie pomoże świece potrafią w nowych też się trafić buble (ja np. gustuje w NGK)

Nie wiem czy u Ciebie jest ale miałem podobnie kiedyś w Astrze 2 na wlocie powietrza był uszkodzony termostat klapowy

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

-lambda ( sprawdzana i działa w pełnym zakresie 5V)

czy podczas awarii też?

Sprawdź jak czujnik halla nie pomoże świece potrafią w nowych też się trafić buble (ja np. gustuje w NGK)

Nie wiem czy u Ciebie jest ale miałem podobnie kiedyś w Astrze 2 na wlocie powietrza był uszkodzony termostat klapowy

.

 

Tego co się dzieje z moim autem nie można nazwać awarią. To jest chwilowe niedomaganie w ściśle określonych warunkach. I dlatego właśnie powinno być to stosunkowo łatwe do zdiagnozowania i usunięcia a nie jest.

Świece wymieniałem , kilka kompletów . Bez żadnej poprawy. W tej chwili są założone NGK nawet lepsze niż zaleca producent.

Jeździłem z komputerem na kolanach i się przyglądalem na wskazania . Wygląda na to że lambda działa poprawnie.

Zrobił bym migawkę ale nie wiem czy op-comem się da.

A żadnego termostatu klapkowego u mnie nie ma. jest tylko przepływomierz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...