Skocz do zawartości

Opel Vectra A automat


Gość jacekx
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Panowie pojawił się problem. Otóż niedawno wymieniałem pompę paliwa, przez jakiś krótki czas samochód jeździł całkiem dobrze - do dziś. Samochód ogólnie "zamulał" słabo się zrywał i ogólnie bardzo się męczył. Dziś podczas jazdy usłyszałem jakby zerwanie się czegoś (powiedzmy jakby linki) po czym zaczęła migać dioda jazdy sportowej. Od tamtego momentu samochód nie przyspiesza jak wcześniej no i brzmi inaczej. Po ponownym odpaleniu kontrolka już nie migała.

Przeczytałem artykuł, że najlepiej jest podłączyć samochód do komputera, jednak czy może ktoś z Was miał już podobny problem i wie jak go rozwiązać bez komputera?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Ta kontrolka sygnalizuje awarię skrzyni biegów. może elektronika a może sama skrzynia skoro

podczas jazdy usłyszałem jakby zerwanie się czegoś (powiedzmy jakby linki)
.

 

W skrzyni nie ma żadnych linek, ale strzelić mógł hamulec taśmowy na przykład.

 

Podłącz to do fejsa i niech pokaże co jest nie tak. Bez tego to sobie możesz. Jeśli element wewnątrz skrzyni zdechł, to odpuszczaj naprawę z racji kasy i szykuj 400-500 na drugą skrzynię. Masz tam AF20. Jest tego sporo na rynku, Calibry je miały, VA, VB z silnikiem 2.0 16v, Astra F i G. Jest tego sporo.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

no właśnie co dziwne dziś już kontrolka się nie świeciła - ale samochód dalej zamula, nie przyspiesza gwałtownie no i jazda sportowa nie działa...

 

czy mogę z tym jeszcze chwilkę pojeździć czy powinienem raczej od razu jechać do mechanika?

/myślicie, że jakikolwiek może być - w sensie, żeby miał komputer ;)/

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Do zdiagnozowania wystarczy interfejs typu OPCOM. Błąd skrzyni będzie w pamięci sterownika skrzyni i pomimo że teraz sie nie świeci, to będzie wiadomo.

Muł to co rozumiesz? Jedzie tak jak w trybie zimowym, czyli tylko III bieg czy jak?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

muł czyli mam na myśli, ze nie zrywa się szybko, później już jest ok mogę rozpędzić się tak do 80km/h przy większych prędkościach już bardzo się męczy

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Nie prościej sprawdzić czy samochód jedzie na poszczególnych biegach, to że miga lampka sport może świadczyć o zanieczyszczeniu wybieraka, w poradnikach jest opisane jak się to regeneruje, druga sprawa potwierdzę to co Arek napisał prościej taniej jest podjechać na diagnostykę skrzyni tam się dowiesz czy to jest drobna usterka czy poważna, na dzień dzisiejszy nie wiemy nic. Zrób próbę jazdy na pierwszym biegu na nim mak 30 km/h pojedziesz, potem drugi bieg na nim ze zmiana z pierwszego na drugi mak 70km/h na koniec trzeci bieg, na nim o ile pamiętam max prędkość to 100km/h na koniec testu bieg D na nim masz wybór wszystkich biegów które czuć w czasie zmiany słuchowo oraz widzisz to na obrotomierzu.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.