Skocz do zawartości

Metaliczne stuki z okolic alternatora


Gość grom546
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Hej!

 

Dzisiaj wymieniałem płyn chłodniczy, świece, kable, filtr powietrza i po tej robocie przyglądałem się jak samochód się odpowietrza. Usłyszałem coś czego wcześniej nie słyszałem albo nie zwracałem na to uwagi (ciężko stwierdzić) mianowicie w okolicach koła pasowego/alternatora/paska rozrządu (tam najgłośniej) słychać takie metaliczne jak by stukanie. Za cholerę nie wiem co to może być. Polało mi się trochę płynu chł. na pasek ale zaraz wytarłem. Tylko że gdyby to było to to by raczej piszczał. Pasek rozrządu to raczej nie klekoce :mrgreen: ale na wszelki wypadek go oglądałem i wygląda bdb. Jakieś pomysły?

 

Jutro zdejmę pasek z altka i napiszę jakie sa efekty. Wydaję mi się że jak się kręci to pasek delikatnie krzywo chodzi. Z kolei nie widzę żeby koło było krzywej. Tylko to by chyba nie stukało o.o

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 37
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Ściągnij pasek z alternatora i odpal silnik jak będzie cisza to coś z alternatorem, jeśli nadal będą nie pokojące dźwięki musisz zdjęć osłonę paska rozrządu i tam zweryfikować elementy, sam pasek nie będzie klekotał ale jest tam parę rolek napinacz i pompa wody, możesz silnik włączyć bez osłony paska i wysłuchać co w silniku wali.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

No i stuka bez alternatora tyż. :/

 

 

Mam filmik dźwięk dobrze słychać od 11 sekundy : http://www.youtube.com/watch?v=SEa8kHr2B98

 

I zdjęcia:

obraz008tx.th.jpg

obraz011gp.th.jpg

obraz013lc.th.jpg

 

Co myślicie o zachowaniu silnika, zauważyliście jakieś dziwne rzeczy? I do czego służy śruba którą zaznaczyłem przy alternatorze:

obraz007vj.th.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

I do czego służy śruba którą zaznaczyłem przy alternatorze:

 

Regulacja do napinania paska alternatora, popuszczasz tą od tyłu prostopadłą do zaznaczonej, później napinasz pasek tą zaznaczoną i kontrujesz poprzednią.

 

[ Dodano: 2011-07-20, 16:13 ]

Dziwne ale na filmie pasek z alternatora nie jest zdjęty...... i pytasz co to za śruba na alternatorze. Jakbyś go ściągał to byś wiedział do czego służy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Na mój gust to klepie rozrząd. Za duży luz? Coś z wałkiem rozrządu? Krzywka wytarta?

 

Powiedz mi czy jak zdejmę pokrywę zaworów to wtedy uda mi się coś dostrzec czy lepiej od razu jechać do warsztatu i nawet nie próbować ? Ewentualnie jak zdejmę to na co zwracać uwagę w środku

 

Dziwne ale na filmie pasek z alternatora nie jest zdjęty...... i pytasz co to za śruba na alternatorze. Jakbyś go ściągał to byś wiedział do czego służy.

 

Osobiście nie ściągałem odstawiłem go do znajomego i mi sprawdził a on mi mówił że tej śruby nie ruszał tylko tą poprzeczną odkręcał

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Powiedz mi czy jak zdejmę pokrywę zaworów to wtedy uda mi się coś dostrzec czy lepiej od razu jechać do warsztatu i nawet nie próbować ? Ewentualnie jak zdejmę to na co zwracać uwagę w środku

Będzie widać wytarcia na wałku lub mostkach. Nie wiem, czy tam jest hydrauliczna regulacja luzu, być może to tylko kwestia regulacji luzu zaworowego a może już coś jest zużyte.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Podobno w accentach już się nie reguluje, w pony jeszcze tak. Zdejmę zobaczę w sumie co mi szkodzi zrobię zdjęcia i się pochwalę :) Dzięki za odp

 

[ Dodano: 2011-07-22, 14:00 ]

Dzisiaj zdjąłem osłonę zaworów. Umieszczam zdjęcia. Właściwie nic tam nie widać :D nie wiem czemu po prawej stronie olej jest czystszy a po lewej brudniejszy i osad większy.

 

img1469a.th.jpg

img1470d.th.jpg

img1471qj.th.jpg

img1476bd.th.jpg

 

Tutaj mnie trochę zaniepokoił wałek rozrządu, ma takie jak by "obłupania" nie wiem czy dobrze to określam. Na zdjęciu zaznaczone na czerwono, zdjęcie tego najgorszego:

 

img1475m.th.jpg

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Troszkę tam brakuje tego materiału ale z zabrudzenia wygląda na to że ubytek był dawno, możesz sprawdzić czy to są zawory, przykryj pokrywą zawory niech ktoś Ci odpali silnik i jak będziesz delikatnie unosił pokrywę, jak to będzie któreś z zaworów czy też regulatorów dźwięk będzie głośniejszy, przy tej operacji może Ci trochę oleju wypłynąć, a swoja drogą jestem ciekaw czy próbowałeś jak zalecano odpalenie silnika bez paska klinowego pomijając alternator i pompę wspomagania ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij


×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.