Skocz do zawartości

problem z seicentem - gotuje się


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,

Mam problem z moim seicentem. W warunkach normalnej jazdy nie gotował się. Dziś uczyłam jeździć siostę i się zagotował.

 

Problem w tym, że nie zapaliła się kontrolka temperatury płynu chłodzącego i nie włączył się wentylator chłodnicy.

 

Żarówka kontrolki jest sprawdzona, wentylator chłodnicy podłączony na krótko do akumulatora działa.

 

Gdzie szukać przyczyny usterki?

 

Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-diesel-uszkodzona-uszczelka-glowicy-vt41.htm

 

http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-diesel-termostat-silnika-cala-prawda-vt42.htm

 

A że tak zapytam przy okazji:

co wspólnego ma gotowanie się silnika z działem klimatyzacje i wentylacje?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj przyczyny w wyłączniku wentylatora o ile się nie mylę to jest zamontowany w samej chłodnicy chyba że steruje nim ECU to sam czujnik temperatury szwankuje i sprawdź podstawową rzecz jakim jest bezpiecznik wentylatora.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, termostat otwiera się w twoim modelu przy 85-89 st C i płyn powinien iść na chłodnicę. Jeżeli chłodnica jest gorąca to sprawdź tak jak pisze (Grzes997) bezpiecznik 30A od chłodnicy znajduje się w komorze silnika. A najlepiej zdjąć z włącznika wentylatora na chłodnicy przewody i je złączyć wtedy wentylator ruszy, jeżeli nie rusza sprawdzić silnik wentylatora chłodnicy często się psują. Pozdrawiam

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kiedyś termostaty się wkładało do wody i gotowało sprawdzając temperaturę i czy otworzył.a pompa wody sprawna- ma napęd ? może gdzieś wężyk cienki przytkany i układ zapowietrzony?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość maras790501

tak jak koledzy piszą sprawdź po kolei bezpiecznik, włącznik wentylatora. Żeby sprawdzić ten włącznik zlokalizuj go idąc po kablu od wentylatora znajduje się on w chłodnicy. wyjmij wtyczkę z tego czujnika i kawałkiem druta zmostkuj piny w tej wtyczce. Jak wentylator będzie działał to do wymiany włącznik wentylatora- koszt ok 10 pln. + robocizna. Jeżeli jednak wentylator się nie włączy , a bezpiecznik dobry to niestety masz wydatek. Pytanie czy dużo jeździsz i masz zamiar trzymać długo jeszcze auto?Oryginalny magnetti marelli jeżeli taki masz to badziewie mi wystarczył na 2 lata- ok. 70.000 km. Ja do punto 1 dopasowałem od opla corsy b -jest on droższy ale na łożyskach , przeżyje auto. Minimalnie wtyczka się różni, i śmigło stare trzeba przełożyć. do punto 2 podobno od poloneza pasuje i za grosze dostaniesz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

<html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania