Skocz do zawartości

No i sie zaczyna... Auto sie starasznie grzeje....


Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 22
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

NIektorym wytrwałym się udaje, ja jednak wole 25 zł za pasek zapłacic i wymienic :P hehe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpal auto, zagrzej porządnie i na postoju niech będzie. Obserwuj temperaturę, a jak wyjdzie w okolice 105-110 to zerkaj czy się włączył wentylator.

Moim zdaniem wyłącznik termiczny wentylatora w chłodnicy padł.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość rafaln1
Przypomnij mi jak możesz jak załancza się wiatrak bo już zapomniałem.

 

Robi takie wwrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr a potem zaczyna obracać się taki czarny wiatraczek przy chłodnicy :D

Na wolnych obrotach zauważysz na moment spadek obrotów.

 

termostat sprawdzę ale czy do jego wyciągnięcia muszę rozrząd zdejmować?

 

W Corsie X12SZ wymieniałem termostat.

Najpierw plastikową opaską zamocowałem pasek rozrządu ko koła, zdjąłem je, odchyliłem obudowę rozrządu i termostat był już mój.

Z wychyleniem Żubra zajęło mi to na spokojnie pół godzinki.

Wszystko z tym tutkiem:

http://forum.opel24.com/topic/16997-Wymiana-termostatu-corsa-A/page__p__202150__hl__termostatu__fromsearch__1#entry202150

Od tego czasu cieszyłem sie prawidłową temperatura silnika oraz szybkim ogrzewaniem kabiny.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyjechałem dziś temperatura była prawie na 110 i wentylator załapał podmuchał trochę i basta.... Wiec wentylator jest ok...A co do termostatu to obudowę mam na opaski bo jest połamana wiec z odchylaniem jej nie będzie problemu hehe zobaczę może się do niego dostane.Ale pierw muszę zajrzeć do czujnika na chłodnicy może go trzeba przeczyścić od kamienia bo wodę kiedyś też lałem.

 

[ Dodano: 2011-05-10, 17:41 ]

A co do paska to boje się go ruszać bo jeszcze źle założę ale przydało by się go zdjąć chociaż żeby zmienić obudowę która nowa leży już pół roku.W sam naprawiam pisze że w mojej wersji silnikowej po zdjęciu paska można założyć go ponownie bo ma niby jakiś automatyczny napinacz.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Można ponownie założyć pasek.

Z tym czujnikiem w chłodnicy mi się nie podoba. Jeżeli włącza się przy 110*C to albo sieknięty jest, albo termostat nie otwiera się do końca. Skutkiem nie otwierania się termostatu jest kiepski przepływ wody przez chłodnicę a tym samym jej niższa temperatura.

Innej opcji oprócz 2 wymienionych wyżej nie widzę, jeśli nie ma objawów przepalenia uszczelki głowicy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Myślę że uszczelka to nie bo była robiona jakoś 1rok temu tak szybko by padła?

Termostat nie droga cześć(20-30zł) warto kupić i wymienić nawet profilaktycznie ale z tym paskiem może mi podpowiesz bo go nie zakładałem tylko patrzyłem... wiem że jest problem z odkręceniem koła pasowego w 1osobe.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania