Skocz do zawartości

Astra H 1.7 CDTI - problemy po rozgrzaniu silnika


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Moja Asterka od kilku dni ma problem. Otóż na rozgrzanym silniku (najczęściej w korku) włącza się tryb awaryjny (kontrolka "samochodzik z kluczykiem") i samochód przestaje reagować na naciskanie na pedał gazu, a obroty ustalają się na poziomie 1100 obr/min.

Pomaga jedynie wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu.

 

Po późniejszym odczytaniu błędów OP-COMem mam m.in następujące błędy:

*** ECU:

 

P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

(52) - Nie występuje

 

P1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału

(52) - Nie występuje

 

*** ABS/TC/ESP

 

C0242 - Sygnal zadania momentu obrotowego silnika, poza wymaganym zakresem

(71) - Nie występuje

 

C0237 - Nieprawidłowy sygnał czujnika położenia pedału przyspieszenia

(71) - Nie występuje

 

*** IPC

 

B2610 - Za niskie napięcie w obwodzie wyjściowym żarówki przyciemn. oświetlenia zestawu wskaźników

(02) - Nie występuje

 

Co może być powodem tych usterek?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Proponował bym sprawdzić poszczególne parametry osprzętu silnika szczególnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej wygląda na to że silnik się przegrzewa, samochodzik z kluczykiem oznacza że coś się zepsuło i nie chce działać podane przez Ciebie kody błędów są wynikiem innej usterki, te nowe silnika właśnie tak mają jednym słowem zabezpieczają silnik przed uszkodzeniem w twoim wypadku ograniczają pracę pedału gazu

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Proponował bym sprawdzić poszczególne parametry osprzętu silnika szczególnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej wygląda na to że silnik się przegrzewa

 

Problem występuje, gdy silnik nagrzeje się do ok 89-90 st. C. Temperaturę widzę na wyświetlaczu komputera. Na początku też myślałem, że się silnik się przegrzał ale 90 st. to chyba normalna temperatura robocza. Chyba, że czujnik oszukuje.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

nie pamiętam jak w tych silnikach jest ale powinny być dwa czujniki jeden do wskaźnika na deskę czy wyświetlacz a drugi do sterownika silnika i tam może być problem jak masz op-com to tam można zobaczyć parametry pracy silnika które można porównać do zalecanych producenta.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
nie pamiętam jak w tych silnikach jest ale powinny być dwa czujniki jeden do wskaźnika na deskę czy wyświetlacz a drugi do sterownika silnika i tam może być problem jak masz op-com to tam można zobaczyć parametry pracy silnika...

 

OP-COM w module silnika pokazuje mi tylko takie parametry związane z temperaturą:

Temperatura powietrza wlotowego,20 °C

Temperatura powietrza wlotowego,2.75 V

Temperatura cieczy chłodzącej,14 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,3.55 V

Dane te pochodzą z odczytu jeszcze sprzed uruchomienia silnika.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Przecież Ciebie się oświeca kluczyk jak jest gorący silnik i w takim stanie zrób pomiary, na zimnym wygląda że wszystko jest ok.

 

Te dane wcześniej zamieściłem tylko po to, żeby pokazać, jakie parametry odczytuje OP-COM.

Dziś zebrałem świeże dane. Wyjeździłem po osiedlu ok 15 km, rozgrzałem silnik (wg kompa) do 93 st. i dziś tryb serwisowy się nie włączył. OP-COM cały czas był podłączony.

 

Tymczasem w sobotę włączył się już przy 89 st. Jedyne co zmieniłem od ostatniej jazdy, to wyjąłem i ponownie włożyłem przekaźnik od sterownika silnika.

 

Dzisiejsze dane z chwili przed wyłączeniem silnika:

 

Temperatura powietrza wlotowego,33 °C

Temperatura powietrza wlotowego,2.56 V

Temperatura cieczy chłodzącej,93 °C

Temperatura cieczy chłodzącej,0.76 V

 

Jednak na sam koniec już na parkingu na postoju silnik jakby zadławił się i mocno zwolniły obroty i wyłączyłem go wtedy.

 

w OP-COMie wtedy pokazały się dziwne rzeczy:

 

Temperatura powietrza wlotowego,98 °C

Temperatura powietrza wlotowego,2.05 V

Prędkość silnika: 822

 

A ułamek sekundy później

 

Temperatura powietrza wlotowego,149 °C

Temperatura powietrza wlotowego,2.05 V

Prędkość silnika: 671

 

Na koniec ta "Temperatura powietrza wlotowego wzrosła" do 174 °C.

 

Nie sądzę, żeby temperatura tak nagle wzrosła, więc pewnie czujnik coś przekłamuje.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość Anonymous

Problem wydaje się być rozwiązany :)

Wyjąłem i ponownie włożyłem przekaźnik sterownika silnika. Tryb awaryjny przestał się włączać. Jednak silnik na postoju raz na chwilę dziwnie zwolnił (do 650 obr/min) przy 94 st. C.

 

Pojechałem więc do poleconego mechanika i okazało się, że nie załączał się wentylator oraz silnik pompy wodnej z powodu zaśniedziałych styków. Teraz jest wszystko ok.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.