Gość Anonymous Opublikowano 7 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Maja 2011 Moja Asterka od kilku dni ma problem. Otóż na rozgrzanym silniku (najczęściej w korku) włącza się tryb awaryjny (kontrolka "samochodzik z kluczykiem") i samochód przestaje reagować na naciskanie na pedał gazu, a obroty ustalają się na poziomie 1100 obr/min. Pomaga jedynie wyłączenie i ponowne włączenie zapłonu. Po późniejszym odczytaniu błędów OP-COMem mam m.in następujące błędy: *** ECU: P1120 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału (52) - Nie występuje P1122 - Czujnik 1 i 2 położenia pedału gazu - nieprawidłowa wartość sygnału (52) - Nie występuje *** ABS/TC/ESP C0242 - Sygnal zadania momentu obrotowego silnika, poza wymaganym zakresem (71) - Nie występuje C0237 - Nieprawidłowy sygnał czujnika położenia pedału przyspieszenia (71) - Nie występuje *** IPC B2610 - Za niskie napięcie w obwodzie wyjściowym żarówki przyciemn. oświetlenia zestawu wskaźników (02) - Nie występuje Co może być powodem tych usterek?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2094-astra-h-17-cdti-problemy-po-rozgrzaniu-silnika/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Proponował bym sprawdzić poszczególne parametry osprzętu silnika szczególnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej wygląda na to że silnik się przegrzewa, samochodzik z kluczykiem oznacza że coś się zepsuło i nie chce działać podane przez Ciebie kody błędów są wynikiem innej usterki, te nowe silnika właśnie tak mają jednym słowem zabezpieczają silnik przed uszkodzeniem w twoim wypadku ograniczają pracę pedału gazu   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2094-astra-h-17-cdti-problemy-po-rozgrzaniu-silnika/#findComment-11015 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Proponował bym sprawdzić poszczególne parametry osprzętu silnika szczególnie czujnik temperatury cieczy chłodzącej wygląda na to że silnik się przegrzewa Problem występuje, gdy silnik nagrzeje się do ok 89-90 st. C. Temperaturę widzę na wyświetlaczu komputera. Na początku też myślałem, że się silnik się przegrzał ale 90 st. to chyba normalna temperatura robocza. Chyba, że czujnik oszukuje.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2094-astra-h-17-cdti-problemy-po-rozgrzaniu-silnika/#findComment-11018 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 nie pamiętam jak w tych silnikach jest ale powinny być dwa czujniki jeden do wskaźnika na deskę czy wyświetlacz a drugi do sterownika silnika i tam może być problem jak masz op-com to tam można zobaczyć parametry pracy silnika które można porównać do zalecanych producenta.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2094-astra-h-17-cdti-problemy-po-rozgrzaniu-silnika/#findComment-11020 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 nie pamiętam jak w tych silnikach jest ale powinny być dwa czujniki jeden do wskaźnika na deskę czy wyświetlacz a drugi do sterownika silnika i tam może być problem jak masz op-com to tam można zobaczyć parametry pracy silnika... OP-COM w module silnika pokazuje mi tylko takie parametry związane z temperaturą: Temperatura powietrza wlotowego,20 °C Temperatura powietrza wlotowego,2.75 V Temperatura cieczy chłodzącej,14 °C Temperatura cieczy chłodzącej,3.55 V Dane te pochodzą z odczytu jeszcze sprzed uruchomienia silnika.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2094-astra-h-17-cdti-problemy-po-rozgrzaniu-silnika/#findComment-11031 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 8 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 8 Maja 2011 Przecież Ciebie się oświeca kluczyk jak jest gorący silnik i w takim stanie zrób pomiary, na zimnym wygląda że wszystko jest ok.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2094-astra-h-17-cdti-problemy-po-rozgrzaniu-silnika/#findComment-11034 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 Przecież Ciebie się oświeca kluczyk jak jest gorący silnik i w takim stanie zrób pomiary, na zimnym wygląda że wszystko jest ok. Te dane wcześniej zamieściłem tylko po to, żeby pokazać, jakie parametry odczytuje OP-COM. Dziś zebrałem świeże dane. Wyjeździłem po osiedlu ok 15 km, rozgrzałem silnik (wg kompa) do 93 st. i dziś tryb serwisowy się nie włączył. OP-COM cały czas był podłączony. Tymczasem w sobotę włączył się już przy 89 st. Jedyne co zmieniłem od ostatniej jazdy, to wyjąłem i ponownie włożyłem przekaźnik od sterownika silnika. Dzisiejsze dane z chwili przed wyłączeniem silnika: Temperatura powietrza wlotowego,33 °C Temperatura powietrza wlotowego,2.56 V Temperatura cieczy chłodzącej,93 °C Temperatura cieczy chłodzącej,0.76 V Jednak na sam koniec już na parkingu na postoju silnik jakby zadławił się i mocno zwolniły obroty i wyłączyłem go wtedy. w OP-COMie wtedy pokazały się dziwne rzeczy: Temperatura powietrza wlotowego,98 °C Temperatura powietrza wlotowego,2.05 V Prędkość silnika: 822 A ułamek sekundy później Temperatura powietrza wlotowego,149 °C Temperatura powietrza wlotowego,2.05 V Prędkość silnika: 671 Na koniec ta "Temperatura powietrza wlotowego wzrosła" do 174 °C. Nie sądzę, żeby temperatura tak nagle wzrosła, więc pewnie czujnik coś przekłamuje.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2094-astra-h-17-cdti-problemy-po-rozgrzaniu-silnika/#findComment-11053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 9 Maja 2011 Udostępnij Opublikowano 9 Maja 2011 W takim razie czujnik temperatury zasysanego powietrza szwankuje lub jego połączenie sprawdz czy tam nie ma jakiegoś syfu na gniazdku.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2094-astra-h-17-cdti-problemy-po-rozgrzaniu-silnika/#findComment-11055 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 Problem wydaje się być rozwiązany Wyjąłem i ponownie włożyłem przekaźnik sterownika silnika. Tryb awaryjny przestał się włączać. Jednak silnik na postoju raz na chwilę dziwnie zwolnił (do 650 obr/min) przy 94 st. C. Pojechałem więc do poleconego mechanika i okazało się, że nie załączał się wentylator oraz silnik pompy wodnej z powodu zaśniedziałych styków. Teraz jest wszystko ok.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2094-astra-h-17-cdti-problemy-po-rozgrzaniu-silnika/#findComment-12073 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 7 Lipca 2011 Udostępnij Opublikowano 7 Lipca 2011 <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000 Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/2094-astra-h-17-cdti-problemy-po-rozgrzaniu-silnika/#findComment-12076 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się