Skocz do zawartości

jak wymienic osłonkę tłoczka tylnego zacisku przy zafirze


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymon 1587cm3

Tak jak w kazdym innym zacisku. Trzeba odkrecic zacisk od jarzma tak jak do zmiany klocków, zdjac zacisk z klocków i masz tloczek na widoku. Wyrywasz stara oslone i zakładasz nowa - sama oslona musi trafic w odpowiednie rowki

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W wypadku zewnętrznej osłony tak to wygląda. Na poczatek przed zadaniem pytania proponuję poczytac dział poradników, bo sporo zbieżnych rzeczy da się znaleźć:

http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-zapieczone-hamulce-opel-zafira-wymiana-klockow-vt1495.htm

http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-astra-g-wymiana-klockow-hamulcowych-tyl-vt1417.htm

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous
Tak jak w kazdym innym zacisku. Trzeba odkrecic zacisk od jarzma tak jak do zmiany klocków, zdjac zacisk z klocków i masz tloczek na widoku. Wyrywasz stara oslone i zakładasz nowa - sama oslona musi trafic w odpowiednie rowki

 

jak wyrwać starą osłonę? robiłeś tak? wydaje mi się że jeśli wyrwę osłonę to nie założę osłonki bo ona ma w zacisku rowek za który tłoczek musi sie cofnąć

 

[ Dodano: 2011-05-05, 22:19 ]

W wypadku zewnętrznej osłony tak to wygląda. Na poczatek przed zadaniem pytania proponuję poczytac dział poradników, bo sporo zbieżnych rzeczy da się znaleźć:

http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-zapieczone-hamulce-opel-zafira-wymiana-klockow-vt1495.htm

http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-astra-g-wymiana-klockow-hamulcowych-tyl-vt1417.htm

 

w tych poradnikach nie ma akurat tej informacji której potrzebuje. chodzi mi o moment zmiany osłonki, jak to zrobić? ktoś wie?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
jak wyrwać starą osłonę? robiłeś tak? wydaje mi się że jeśli wyrwę osłonę to nie założę osłonki bo ona ma w zacisku rowek za który tłoczek musi sie cofnąć

 

Tak tłoczek trzeba schowac wkrecajac go (bo tam zdaje sie jest mechanizm recznego w zacisku). Potem wyrywasz stara oslone czyscisz z syfu i zakładasz nowa. Łatwe to to nie bedzie ale da sie.

 

Mozesz sobie przesmarowac calosc smarem miedziwym i tępym wkretakiem/kawalkiem drewienka wcisnac osłonke w rowek uwazajac zeby nie uszkodzic.

 

Płyn Ci nie ucieknie i tłoczek nie wyleci (nie deptaj na hamulec)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania