Skocz do zawartości

Przekaźnik pompy oleju


Gość grzema0104

Rekomendowane odpowiedzi

Gość grzema0104

komputer pokazał : za niskie napięcie przekaźnika pompy oleju. co może być przyczyną i gdzie jest ten przekaźnik . samochód to astra g 1,6 8v 1998 r.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma przekaźnika pompy oleju, jedynie tak jak Szymon sugeruje pompy paliwa, Sam przekaźnik znajduje się w komorze silnika w puszcze obok zbiorniczka wyrównawczego są tam dwa przekaźniki koloru różowego jeden jest od pompy, możesz doświadczalnie zamienić miejscami te dwa przekaźniki skasować błędy i sprawdzić czy znowu wywali jakiś błąd.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość grzema0104

zaczął dużo palić gazu. pojechałem na regulację a przy okazji miał odczytać błędy. były 2. jeden jak wyżej pisałem- taki mi podał, 2 egr. ale o tym wiedziałem bo go zaślepiłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może masz odcinaną pompę paliwa przy przełączaniu na LPG i dlatego taki błąd wywala, skoro samochód dobrze jeździ to nie ma co w nim grzebać bo możne przekombinować, wyreguluj dobrze instalacją LPG i resztę zostaw jak jest.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...
Gość grzema0104

wymieniłem egr na nowy ale w dalszym ciągu świeci kontrolka check. pojechałem do 2 mechanika na odczytanie błędów. pokazało się " P1640" 4-krotny poczwórny moduł sterowania silnikiem. powiedział że prawdopodobnie komputer pokładowy. ale jego stwierdzenie nie było entuzjastyczne.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

P1640 to Usterka układu sterowania zapłonem z czterema cewkami - stopień końcowy, czyli nie tak jak wydumał se to pseudomechanik, żaden komputer.

Do wymiany DIS czyli cewka zapłonowa czyli to co produkuje iskrę na świece. Druga mniej prawdopodobna opcja to to, że w sterowniku silnika tranzystory kluczujące (sterujące cewką) mają coś nie tak.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Arek błąd o którym piszecie to błąd układu kontroli silnika-sterownik ECM często się trafia gdy jakaś wtyczka jest luźna czy coś w ten deseń, a działa to tak po włączeniu zapłonu ECU sprawdza wszystkie urządzenia jakie moa podłączone i jeśli mu coś nie pasuje to jest błąd kontroli i wszystko może się też rozbijać o instalację gazową starczy że np emulator wtrysku zaszaleje i ECU nie potrafi skontrolować układu i wywali ten błąd, skoro samochód dobrze jeździ i wywala ten błąd to warto by sprawdzić wszystkie układy w jakie wpinał się gazownik.

Jeśli mechanik odczytał

P1640" 4-krotny poczwórny moduł sterowania silnikiem

to ja stawiam na emulator wtrysków.

 

Można to sprawdzić w ASO Ople urządzeniem TECH w którym jest funkcja kontroli poprawności wszystkich układów i tam napewno wyjdzie co jest uszkodzone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania