Gość Wasyl Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Bo tak to powinno wygladac. Uszczelki nalezy kłaść na czyste, równe i odtłuszczone powierzchnie No ja zawsze UPG jak wymieniam, to planowanie głowicy, blok zakładam, że się nie wichruje, czyszcze ostrym płaskim narzędziem, odtłuszczam blok i głowicę i dopiero kładę uszczelkę. A Sylikon staram się używać zawsze (dosłownie), nawet mając nowe uszczelki, to smaruję delikatnie (szczególnie te cienkie papierowe) z jednej i drugiej strony, bo równości powierzchni nie mogę być pewien, np kolektora ssącego oczywiście wcześniej odtłuszczając obie powierzchnie. Ps. ale jak kiedyś przyjdzie komuś/mnie do głowy nie planować głowicy, to może się skuszę na ten smar   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/page/2/#findComment-10053 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Dobra koniec tematu smaru na uszczelce, tyle ile mechaników na świecie tyle sposobów wymiany uszczelki   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/page/2/#findComment-10058 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 dzisiaj grzebania ciąg dalszy, głowica poszła do szlifierza i okazało się że mimo iż motor do końca miał normalną moc to głowica była pęknięta w 2 miejscach i skrzywione lekko były 4 zawory = szukam drugiej głowicy Tylko nie w imadle, rozbierz je, wylej z nich stary olej przeczysc i poskłądaj. Maja byc miekkie. tylko jak je rozebrać ?? , wiem ,że na forum jest porada , ale wolałbym zrobić to jakoś bez rozbierania , aktualnie wszystko moczy się w ropie a w imadle nie byłem w stanie ich ścisnąć po zalaniu ropą po 2 godzinach zleciało zupełnie z jednego tłoka , ale ponieważ tłoki wyglądają ok i auto nie brało oleju , nie mam zamiaru ruszać dołu . uszczelkę pod głowicę założę zgodnie z książką sam naprawiam , ale zastanawiają mnie pozostałe z których w oplach notorycznie spier..la olej tj. uszczelka pod miską i pod pokrywą zaworów są na nie jakieś sprytne sposoby ?? oczywiście wszystkie powierzchnie są wyczyszczone do gołego metalu , ale składać je na TAWOT ?? P.S. wielkie dzięki za pomoc , poleciały punkty   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/page/2/#findComment-10086 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 składać je na TAWOT ?? Raczej na sylikon   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/page/2/#findComment-10089 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Prace w końcu posuwają się do przodu , nie mogłem kupić głowicy w normalnych pieniądzach , więc kupiłem cały silnik za 400zł jutro głowica idzie na sprawdzenie szczelności i szlif , jeśli będzie ok zakupiłem już wszystkie uszczelki i nowe śruby głowicy firmy Elring (koszt 300zł) , po rozmowie ze starym szczwanym mechanikiem będę je składał na tawot jedyne co mnie zastanawia to to ,że nie mogę nigdzie dostać uszczelki , która idzie pod obudowę wałka rozrządu popychacze hydrauliczne za radą kolegi ja37 opróżniłem z oleju przy pomocy imadła i moczą się w syntetyku celem wymycia, później wycisnę je jeszcze raz z nowych części wpadnie jeszcze paseczek rozrządu olej , płyn i filtry po zakończeniu prac wstawię fotki gdybym coś robił źle to proszę o opr   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/page/2/#findComment-10205 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 popychacze hydrauliczne za radą kolegi ja37 opróżniłem z oleju przy pomocy imadła Lepiej jest rozebrać niż wyciskać na siłę, no ale jak już tak zrobiłeś, to mocz np w nitro jedyne co mnie zastanawia to to ,że nie mogę nigdzie dostać uszczelki , która idzie pod obudowę wałka rozrządu Bo tam seryjnie nie ma uszczelki - sylikon Ci pomoże to złożyć do kupy   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/page/2/#findComment-10206 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 jedyne co mnie zastanawia to to ,że nie mogę nigdzie dostać uszczelki , która idzie pod obudowę wałka rozrządu Tam nie przychodzi żadna uszczelka. Po prostu skręcasz. Ja posmarowałem hermetykiem.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/page/2/#findComment-10207 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymi870 Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 wyciskać na siłę ale poszły bez większych problemów i wszystkie ładnie odbijały nie ma uszczelki w garażu zawsze leży awaryjna tubka wurtha na szczęście zastanawiam się jeszcze , które śruby wkręcać na klej ?? 1. koło pasowe 2.koło rozrządu na wałek 3... ??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/page/2/#findComment-10208 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Dawid Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Kwietnia 2011 Rozrząd jak najbardziej ale pasowego bym nie kleił bo w przyszłości będzie problem z odkręceniem. O ile dobrze pamiętam przykręcasz je siłą 140Nm i to musi wystarczyć.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/page/2/#findComment-10209 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 4 Kwietnia 2011 Udostępnij Opublikowano 4 Kwietnia 2011 pasowego bym nie kleił bo w przyszłości będzie problem z odkręceniem Guzik. Da się spokojnie. Oryginalnie był stosowany Locktite niebieski i proponuję go dać. Sam klin nie da rady utrzymać koła pasowego wału i go zgilotynuje. Co potem? Znowu nowa głowica... Znane z autopsji. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/page/2/#findComment-10210 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się