Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

 

Bo tak to powinno wygladac. Uszczelki nalezy kłaść na czyste, równe i odtłuszczone powierzchnie

 

No ja zawsze UPG jak wymieniam, to planowanie głowicy, blok zakładam, że się nie wichruje, czyszcze ostrym płaskim narzędziem, odtłuszczam blok i głowicę i dopiero kładę uszczelkę.

 

A Sylikon staram się używać zawsze (dosłownie), nawet mając nowe uszczelki, to smaruję delikatnie (szczególnie te cienkie papierowe) z jednej i drugiej strony, bo równości powierzchni nie mogę być pewien, np kolektora ssącego oczywiście wcześniej odtłuszczając obie powierzchnie.

 

 

 

Ps. ale jak kiedyś przyjdzie komuś/mnie do głowy nie planować głowicy, to może się skuszę na ten smar :P

 

Dobra koniec tematu smaru na uszczelce, tyle ile mechaników na świecie tyle sposobów wymiany uszczelki :lol:

 

Gość szymi870

dzisiaj grzebania ciąg dalszy, głowica poszła do szlifierza i okazało się że mimo iż motor do końca miał normalną moc to głowica była pęknięta w 2 miejscach i skrzywione lekko były 4 zawory = szukam drugiej głowicy :mrgreen::evil:

 

 

 

Tylko nie w imadle, rozbierz je, wylej z nich stary olej przeczysc i poskłądaj. Maja byc miekkie.
tylko jak je rozebrać ?? , wiem ,że na forum jest porada , ale wolałbym zrobić to jakoś bez rozbierania , aktualnie wszystko moczy się w ropie a w imadle nie byłem w stanie ich ścisnąć :-|

 

 

po zalaniu ropą po 2 godzinach zleciało zupełnie z jednego tłoka , ale ponieważ tłoki wyglądają ok i auto nie brało oleju , nie mam zamiaru ruszać dołu .

 

 

 

uszczelkę pod głowicę założę zgodnie z książką sam naprawiam , ale zastanawiają mnie pozostałe z których w oplach notorycznie spier..la olej tj. uszczelka pod miską i pod pokrywą zaworów są na nie jakieś sprytne sposoby ?? oczywiście wszystkie powierzchnie są wyczyszczone do gołego metalu , ale składać je na TAWOT ??

 

 

P.S. wielkie dzięki za pomoc , poleciały punkty ;-)

 

Prace w końcu posuwają się do przodu , nie mogłem kupić głowicy w normalnych pieniądzach , więc kupiłem cały silnik za 400zł ;-) jutro głowica idzie na sprawdzenie szczelności i szlif , jeśli będzie ok :mrgreen:

 

zakupiłem już wszystkie uszczelki i nowe śruby głowicy firmy Elring (koszt 300zł) , po rozmowie ze starym szczwanym mechanikiem będę je składał na tawot ;-)

 

jedyne co mnie zastanawia to to ,że nie mogę nigdzie dostać uszczelki , która idzie pod obudowę wałka rozrządu :shock:

 

popychacze hydrauliczne za radą kolegi ja37 opróżniłem z oleju przy pomocy imadła i moczą się w syntetyku celem wymycia, później wycisnę je jeszcze raz :-)

 

z nowych części wpadnie jeszcze paseczek rozrządu olej , płyn i filtry

 

po zakończeniu prac wstawię fotki ;-)

 

 

gdybym coś robił źle to proszę o opr ;-)

 

popychacze hydrauliczne za radą kolegi ja37 opróżniłem z oleju przy pomocy imadła

Lepiej jest rozebrać niż wyciskać na siłę, no ale jak już tak zrobiłeś, to mocz np w nitro

 

jedyne co mnie zastanawia to to ,że nie mogę nigdzie dostać uszczelki , która idzie pod obudowę wałka rozrządu :shock:

Bo tam seryjnie nie ma uszczelki - sylikon Ci pomoże to złożyć do kupy ;)

 

jedyne co mnie zastanawia to to ,że nie mogę nigdzie dostać uszczelki , która idzie pod obudowę wałka rozrządu :shock:

 

Tam nie przychodzi żadna uszczelka. Po prostu skręcasz. Ja posmarowałem hermetykiem.

 

wyciskać na siłę
ale poszły bez większych problemów i wszystkie ładnie odbijały :-)

 

 

nie ma uszczelki
w garażu zawsze leży awaryjna tubka wurtha na szczęście :mrgreen:

 

 

zastanawiam się jeszcze , które śruby wkręcać na klej ??

 

1. koło pasowe

2.koło rozrządu na wałek

3... ??

 

Rozrząd jak najbardziej ale pasowego bym nie kleił bo w przyszłości będzie problem z odkręceniem. O ile dobrze pamiętam przykręcasz je siłą 140Nm i to musi wystarczyć.

 

pasowego bym nie kleił bo w przyszłości będzie problem z odkręceniem

Guzik. Da się spokojnie.

Oryginalnie był stosowany Locktite niebieski i proponuję go dać. Sam klin nie da rady utrzymać koła pasowego wału i go zgilotynuje. Co potem? Znowu nowa głowica...

Znane z autopsji.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania