Skocz do zawartości

Astra F 1.7D mały remont dużo pytań


Gość szymi870
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość szymi870

Witam, jako że przy przebiegu 380 000 mój wół roboczy zaczął palić więcej glikolu niż ropy, kopcił na niebiesko , wywalał cały płyn korkiem i mimo to jeździł normalnie uznałem , że coś jest nie halo zrzuciłem głowicę i teraz mam kilka pytań :

 

1. czy zalać tłoki ropą na noc w celu sprawdzenia stanu pierścieni ?? (miska olejowa zdjęta) czy to da mi jakiś pogląd na ich stan ??

 

2. czym wymyć/wymoczyć przewody gumowe ??

 

3. czy mogę do zmywania obudowy wałka rozrządu, popychaczy hydraulicznych i innych części silnika zdjętych przy okazji użyć rozpuszczalnika ??

 

4. czy przed włożeniem popychaczy ścisnąć je w imadle ,żeby wycisnąć olej ??

 

5. czy wszystkie nowe uszczelki składać na sucho ?? czy któreś lepiej posmarować silikonem/smarem ,żeby nie było wycieków ?? wcześniej strasznie ciekło spod miski...

 

6. wymieniam wszystkie uszczelki, obejmy , zimerringi ,szpilki i śruby na nowe , czy jeszcze na coś powinienem zwrócić szczególną uwagę ??

 

7. wcześniej grat jeździł na mobilu 15W40 i nie brał go zbyt wiele silnik przed demontażem zalałem płukanką i wszystko jest czyściutkie, warto teraz zalać go mobilem 10W40 ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. czy zalać tłoki ropą na noc w celu sprawdzenia stanu pierścieni ?? (miska olejowa zdjęta) czy to da mi jakiś pogląd na ich stan ??

 

Tak choć jest to nie miaro dajne

 

2. czym wymyć/wymoczyć przewody gumowe ??

 

Można użyć preparatu do czyszczenia silników bardzo dobrze rozpuszcza zalegający olej i nagar

 

3. czy mogę do zmywania obudowy wałka rozrządu, popychaczy hydraulicznych i innych części silnika zdjętych przy okazji użyć rozpuszczalnika ??

 

Tak choć rozpuszczalnik może Ci zniszczyć elementy gumowe, można zastosować ropę lub kupić preparat do mycia silników

 

4. czy przed włożeniem popychaczy ścisnąć je w imadle ,żeby wycisnąć olej ??

 

Nie

 

5. czy wszystkie nowe uszczelki składać na sucho ?? czy któreś lepiej posmarować silikonem/smarem ,żeby nie było wycieków ?? wcześniej strasznie ciekło spod miski...

 

Możesz lekko posmarować silikonem odpornym na wysoką temperaturę, uszczelka pod głowicą możesz przesmarować delikatnie zwykłym smarem

 

6. wymieniam wszystkie uszczelki, obejmy , zimerringi ,szpilki i śruby na nowe , czy jeszcze na coś powinienem zwrócić szczególną uwagę ??

 

Już zwracasz i jest ok

 

7. wcześniej grat jeździł na mobilu 15W40 i nie brał go zbyt wiele silnik przed demontażem zalałem płukanką i wszystko jest czyściutkie, warto teraz zalać go mobilem 10W40 ??

 

Skoro wymieniasz wszystkie elementu uszczelnienia silnika na nowe to śmiało możesz zastosować olej 10W40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cytat:

4. czy przed włożeniem popychaczy ścisnąć je w imadle ,żeby wycisnąć olej ??

 

 

Nie

 

Moim zdaniem powinno sie pozbyć oleju.

Jesli popychacz jest pełny i akurat tak sie trafi, że bedzie miał byc w pozycji zaworu zamkniętej, a wyjęto go w otwartej, to nie będzie kompresji w cylindrze. Ja tak miałem. Łeb mi pękał od myślenia co spartoliłem, a na drugi dzień bez robienia czegokolwiek auto odpaliło - zszedł olej z popychacza i było okej. Ja bym opróżnił hydry - poklepią ze 2 minuty po odpaleniu ale będzie okej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Olej z popychaczy trzeba obowiazkowo spuścić, głowica pewnie pójdzie do obróbki, zaworom tez sie dostanie usiada nizej i przy składaniu nie beda sie domykały a to juz grozi kolizją tłoka z zaworami.

 

Tylko nie w imadle, rozbierz je, wylej z nich stary olej przeczysc i poskłądaj. Maja byc miekkie.

 

Jak juz głowica zdjeta to masz poglad na wszystko, sprawdz:

- progi na cylindrach

- luz tłok-cylinder

- sam cylinder czy nie ma rys,pekniec, widocznych przebarwień

- szczeliny na zamkach pierscieni (do tego trzeba wyjac tłoki)

- dobrze by bylo pomierzyc cylindry (czy nie ma barylki lub owalu)

 

wywalał cały płyn korkiem i mimo to jeździł normalnie uznałem

 

Bylo widac na uszczelce pod głowica w którym miejscu puscił kanał wodny?

Jesli nie to pod uwage mozesz brac jeszcze peknieta głowice lub w skrajnym przypadku blok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszczelka pod głowicą możesz przesmarować delikatnie zwykłym smarem

Czy ktoś to może potwierdzić? Ja zawsze pedantycznie odtłuszczam nitrem powierzchnię bloku i głowicy :-?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Czy ktoś to może potwierdzić?

 

To tak samo jak z silikonem do innych uszczelek. Jedni składaja uszczelke na sucho, inni na silikon (ja wychodze z załozenia ze jak jest uszczelka to zadnego silikonu).

 

Ja zawsze pedantycznie odtłuszczam nitrem powierzchnię bloku i głowicy

 

Bo tak to powinno wygladac. Uszczelki nalezy kłaść na czyste, równe i odtłuszczone powierzchnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Są różne szkoły zakładania uszczelki pod głowicę, a że ja jestem starej daty i fachu uczyli mnie jeszcze starsi więc ja robię jak mnie uczyli i samochody które jeszcze jeżdżą po wyminie uszczelki mają się dobrze reszta pewnie już jest przerobiona na spinacze lub żyletki, zresztą Arek też ma wymienioną uszczelkę w swoje Vici na smar i nie narzeka, a teraz Wam powiem dlaczego smar najlepiej towot bo mi się przypomniały lata młodości, towotem smaruje się uszczelkę nie po to by lepiej uszczelniła, ten smar pod wpływem temperatury wsiąka w uszczelkę i ją konserwuje jednocześnie przykleja ją do bloku, ot cała prawda starych mechaniorów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...