Gość szymi870 Opublikowano 28 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 28 Marca 2011 Witam, jako że przy przebiegu 380 000 mój wół roboczy zaczął palić więcej glikolu niż ropy, kopcił na niebiesko , wywalał cały płyn korkiem i mimo to jeździł normalnie uznałem , że coś jest nie halo zrzuciłem głowicę i teraz mam kilka pytań : 1. czy zalać tłoki ropą na noc w celu sprawdzenia stanu pierścieni ?? (miska olejowa zdjęta) czy to da mi jakiś pogląd na ich stan ?? 2. czym wymyć/wymoczyć przewody gumowe ?? 3. czy mogę do zmywania obudowy wałka rozrządu, popychaczy hydraulicznych i innych części silnika zdjętych przy okazji użyć rozpuszczalnika ?? 4. czy przed włożeniem popychaczy ścisnąć je w imadle ,żeby wycisnąć olej ?? 5. czy wszystkie nowe uszczelki składać na sucho ?? czy któreś lepiej posmarować silikonem/smarem ,żeby nie było wycieków ?? wcześniej strasznie ciekło spod miski... 6. wymieniam wszystkie uszczelki, obejmy , zimerringi ,szpilki i śruby na nowe , czy jeszcze na coś powinienem zwrócić szczególną uwagę ?? 7. wcześniej grat jeździł na mobilu 15W40 i nie brał go zbyt wiele silnik przed demontażem zalałem płukanką i wszystko jest czyściutkie, warto teraz zalać go mobilem 10W40 ??   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 1. czy zalać tłoki ropą na noc w celu sprawdzenia stanu pierścieni ?? (miska olejowa zdjęta) czy to da mi jakiś pogląd na ich stan ?? Tak choć jest to nie miaro dajne 2. czym wymyć/wymoczyć przewody gumowe ?? Można użyć preparatu do czyszczenia silników bardzo dobrze rozpuszcza zalegający olej i nagar 3. czy mogę do zmywania obudowy wałka rozrządu, popychaczy hydraulicznych i innych części silnika zdjętych przy okazji użyć rozpuszczalnika ?? Tak choć rozpuszczalnik może Ci zniszczyć elementy gumowe, można zastosować ropę lub kupić preparat do mycia silników 4. czy przed włożeniem popychaczy ścisnąć je w imadle ,żeby wycisnąć olej ?? Nie 5. czy wszystkie nowe uszczelki składać na sucho ?? czy któreś lepiej posmarować silikonem/smarem ,żeby nie było wycieków ?? wcześniej strasznie ciekło spod miski... Możesz lekko posmarować silikonem odpornym na wysoką temperaturę, uszczelka pod głowicą możesz przesmarować delikatnie zwykłym smarem 6. wymieniam wszystkie uszczelki, obejmy , zimerringi ,szpilki i śruby na nowe , czy jeszcze na coś powinienem zwrócić szczególną uwagę ?? Już zwracasz i jest ok 7. wcześniej grat jeździł na mobilu 15W40 i nie brał go zbyt wiele silnik przed demontażem zalałem płukanką i wszystko jest czyściutkie, warto teraz zalać go mobilem 10W40 ?? Skoro wymieniasz wszystkie elementu uszczelnienia silnika na nowe to śmiało możesz zastosować olej 10W40   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/#findComment-10037 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Cytat:4. czy przed włożeniem popychaczy ścisnąć je w imadle ,żeby wycisnąć olej ?? Nie Moim zdaniem powinno sie pozbyć oleju. Jesli popychacz jest pełny i akurat tak sie trafi, że bedzie miał byc w pozycji zaworu zamkniętej, a wyjęto go w otwartej, to nie będzie kompresji w cylindrze. Ja tak miałem. Łeb mi pękał od myślenia co spartoliłem, a na drugi dzień bez robienia czegokolwiek auto odpaliło - zszedł olej z popychacza i było okej. Ja bym opróżnił hydry - poklepią ze 2 minuty po odpaleniu ale będzie okej.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/#findComment-10038 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Olej z popychaczy trzeba obowiazkowo spuścić, głowica pewnie pójdzie do obróbki, zaworom tez sie dostanie usiada nizej i przy składaniu nie beda sie domykały a to juz grozi kolizją tłoka z zaworami. Tylko nie w imadle, rozbierz je, wylej z nich stary olej przeczysc i poskłądaj. Maja byc miekkie. Jak juz głowica zdjeta to masz poglad na wszystko, sprawdz: - progi na cylindrach - luz tłok-cylinder - sam cylinder czy nie ma rys,pekniec, widocznych przebarwień - szczeliny na zamkach pierscieni (do tego trzeba wyjac tłoki) - dobrze by bylo pomierzyc cylindry (czy nie ma barylki lub owalu) wywalał cały płyn korkiem i mimo to jeździł normalnie uznałem Bylo widac na uszczelce pod głowica w którym miejscu puscił kanał wodny? Jesli nie to pod uwage mozesz brac jeszcze peknieta głowice lub w skrajnym przypadku blok.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/#findComment-10040 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Wasyl Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 uszczelka pod głowicą możesz przesmarować delikatnie zwykłym smarem Czy ktoś to może potwierdzić? Ja zawsze pedantycznie odtłuszczam nitrem powierzchnię bloku i głowicy   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/#findComment-10041 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Czy ktoś to może potwierdzić? To tak samo jak z silikonem do innych uszczelek. Jedni składaja uszczelke na sucho, inni na silikon (ja wychodze z załozenia ze jak jest uszczelka to zadnego silikonu). Ja zawsze pedantycznie odtłuszczam nitrem powierzchnię bloku i głowicy Bo tak to powinno wygladac. Uszczelki nalezy kłaść na czyste, równe i odtłuszczone powierzchnie   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/#findComment-10044 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Są różne szkoły zakładania uszczelki pod głowicę, a że ja jestem starej daty i fachu uczyli mnie jeszcze starsi więc ja robię jak mnie uczyli i samochody które jeszcze jeżdżą po wyminie uszczelki mają się dobrze reszta pewnie już jest przerobiona na spinacze lub żyletki, zresztą Arek też ma wymienioną uszczelkę w swoje Vici na smar i nie narzeka, a teraz Wam powiem dlaczego smar najlepiej towot bo mi się przypomniały lata młodości, towotem smaruje się uszczelkę nie po to by lepiej uszczelniła, ten smar pod wpływem temperatury wsiąka w uszczelkę i ją konserwuje jednocześnie przykleja ją do bloku, ot cała prawda starych mechaniorów   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/#findComment-10045 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Arek też ma wymienioną uszczelkę w swoje Vici na smar W Omedze Grzesiu... w Omedze... W Viki tośmy rozrząd dłubali.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/#findComment-10047 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Sorki Arkos pozajączkowało mi się, w mojej Omedze też była wymieniana uszczelka, ja wiem może 5 lat temu, bez planowania głowicy tylko nowa uszczelka na smarze i Omega smiga aż miło.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/#findComment-10048 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 29 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 29 Marca 2011 Pamiętam, razem robiliśmy - przestrzeliło ją między 2 a 3 cylindrem. Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1941-astra-f-17d-ma%C5%82y-remont-du%C5%BCo-pyta%C5%84/#findComment-10049 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się