Gość enzo06 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Witam po dłuższej przerwie. Piszę do Was z kolejnym problemem. W moim Puncie (98r., 1.1 + gaz) nastąpiła kolejna awaria. Wczoraj wieczorkiem pomykam sobie do domu z Tarnowa gdy nagle coś zaczęło być nie tak. Czasami gdy dodaje mu gazu on praktycznie podniesie się o 500obr. i nic. przerywa przy dodawaniu gazu co wiąże się z tym że jazda tym autem jest praktycznie niemożliwa bo szarpie strasznie. Dodam że rzecz dzieje się zarówno na gazie jak i na benzynie. Szczerze mówiąc, powiedziałbym nawet że na benzynie sprawa wygląda jeszcze gorzej bo prawie w ogóle obrotów nie łapie. Cóż to może być? P.S. dodam że tam mam gaźnik. [ Dodano: 2011-03-21, 12:40 ] Dodatkowy bonus stał się teraz! szybko łapie temperaturę do tego stopnia że włącza się wentylator. Reduktor z gazu cały oszroniony. Traci obroty na niskich obrotach podczas jazdy na gazie, na benzynie obroty są utrzymywane. Byłem przed chwilą u gazownika i spekuluje że najprawdopodobniej problemem jest głowica.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Reduktor z gazu cały oszroniony. Nie podgrzewany przez układ chłodzenia. Gaz się oziębia przy rozprężaniu. szybko łapie temperaturę do tego stopnia że włącza się wentylator. Czy w układzie chłodzenia jest ciśnienie ew. bąbelki z zbiorniczku płynu? Byłem przed chwilą u gazownika i spekuluje że najprawdopodobniej problemem jest głowica. Lub uszczelka głowicy.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Myślę że płyn w układzie chłodzenia jest na prawidłowym poziomie   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Jakby był prawidłowy poziom, to parownik nie powinien zacząć zamarzać   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość enzo06 Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Bąbelki w zbiorniczku są. Płyn na właściwym poziomie jest.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 Uszczelka głowicy do wymiany. Po odkręceniu korka e zbiornika powinno być czuć spaliny. Czytać: http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-diesel-uszkodzona-uszczelka-glowicy-vt41.htm   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Yoda Opublikowano 21 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 21 Marca 2011 No cóż,skoro szarpie i na gazie i na benzynie i nie wchodzi na obroty,to problem może leżeć po stronie zapłonu ,najpierw trzeba by sprawdzić kondesator przeciwzakłóceniowy ,jest przy cewce lub rozdzielaczu zapłonu -- skoro napisałeś ,że masz gaznik... A co do oszronionego parownika to czy silnik jest faktycznie gorący - dotknij ręką. Bo skoro włącza się wentylator a parownik jest zimny to : 1. układ może być zapowietrzony. 2. mogła się zużyć pompa cieczy chłodzacej ( łopatki wirnika- potrafią "zniknąć" 3. termostat nawalił i się nie otwiera--przez co nie ma obiegu a silnik wrze... I jeszcze pozostaje moduł zapłonowy ( co do szarpania) - może coś nie kontaktować, zdarza się , trzeba przeczyścić styki w złączach preparatem w sprayu- za kilka zł.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość enzo06 Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Sprawa wygląda tak. Mechanik stwierdził że nie ma kompresji.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 22 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 22 Marca 2011 Uszczelka głowicy lub zawór wypalony.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość vitara Opublikowano 24 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 24 Marca 2011 no i teraz remontować czy tylko wymienić silniczek ? Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się