Skocz do zawartości

Punto I - przerywa i szarpie


Gość enzo06
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam po dłuższej przerwie. Piszę do Was z kolejnym problemem. W moim Puncie (98r., 1.1 + gaz) nastąpiła kolejna awaria. Wczoraj wieczorkiem pomykam sobie do domu z Tarnowa gdy nagle coś zaczęło być nie tak. Czasami gdy dodaje mu gazu on praktycznie podniesie się o 500obr. i nic. przerywa przy dodawaniu gazu co wiąże się z tym że jazda tym autem jest praktycznie niemożliwa bo szarpie strasznie. Dodam że rzecz dzieje się zarówno na gazie jak i na benzynie. Szczerze mówiąc, powiedziałbym nawet że na benzynie sprawa wygląda jeszcze gorzej bo prawie w ogóle obrotów nie łapie. Cóż to może być?

 

P.S. dodam że tam mam gaźnik.

 

[ Dodano: 2011-03-21, 12:40 ]

Dodatkowy bonus stał się teraz! szybko łapie temperaturę do tego stopnia że włącza się wentylator. Reduktor z gazu cały oszroniony. Traci obroty na niskich obrotach podczas jazdy na gazie, na benzynie obroty są utrzymywane. Byłem przed chwilą u gazownika i spekuluje że najprawdopodobniej problemem jest głowica.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Reduktor z gazu cały oszroniony.

Nie podgrzewany przez układ chłodzenia. Gaz się oziębia przy rozprężaniu.

szybko łapie temperaturę do tego stopnia że włącza się wentylator.

Czy w układzie chłodzenia jest ciśnienie ew. bąbelki z zbiorniczku płynu?

Byłem przed chwilą u gazownika i spekuluje że najprawdopodobniej problemem jest głowica.

Lub uszczelka głowicy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No cóż,skoro szarpie i na gazie i na benzynie i nie wchodzi na obroty,to problem może leżeć

po stronie zapłonu ,najpierw trzeba by sprawdzić kondesator przeciwzakłóceniowy ,jest przy cewce lub rozdzielaczu zapłonu -- skoro napisałeś ,że masz gaznik...

A co do oszronionego parownika to czy silnik jest faktycznie gorący - dotknij ręką.

Bo skoro włącza się wentylator a parownik jest zimny to :

 

1. układ może być zapowietrzony.

2. mogła się zużyć pompa cieczy chłodzacej ( łopatki wirnika- potrafią "zniknąć"

3. termostat nawalił i się nie otwiera--przez co nie ma obiegu a silnik wrze...

 

I jeszcze pozostaje moduł zapłonowy ( co do szarpania) - może coś nie kontaktować,

zdarza się , trzeba przeczyścić styki w złączach preparatem w sprayu- za kilka zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...