Skocz do zawartości

Przegrzana para wodna do diesla :)


pyly
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam.

Ostatnio na jedynce pokazali człowieka prof. Gulak, który jeździ z butelkami wody na przednim siedzeniu zasilającymi silnik diesela. Po krotce z tego co wydedukowałem: rozruch na ropie, grzanie, następnie odkręcenie kurka z wodą, rurka okręcona wokół kolektora wydechowego, grzeje się woda, silnik ją zasysa (chyba miesza się z ropą) z tym że w artykule pisali coś o wodorze, ale to chyba nie wodór tylko ta para coś na zasadzie rozprężania czy tam wodę ciężko sprężyć czy coś tym stylu wiemy o co chodzi :) no i silnik dostaje większego kopa, tylko jakość pewnie trzeba przy przełączeniu na parę ograniczyć dopływ ropy.

Artykuły:

http://admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n=775&f=mb_978.xml

http://freeisoft.pl/?p=29336

 

Tutaj film z jakiegoś arabskiego państwa.

http://www.youtube.com/watch?v=rCine6EDGjo

Pytanie do speców powiedzcie mi na tym filmiku 29 sekunda, w mercach ta rura od góry dochodząca do silnika to co to za rura co jest nią do fabrycznie doprowadzane?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Opary z odmy są zasysane do kolektora ssącego i trafiają w cylindry.

Co do wody - myślę, że chodzi tu o to, że woda podczas spalania zmienia się w parę i wzrasta gwałtownie ciśnienie w komorze spalania, skutkiem czego pojawia się kop.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie mi ta odma po głowie chodziła ale myślałem ze jak ma silnik porządnie zassać to jakos rurą z powietrzem by zaciągało tą parę. A kupiłbym takiego merca i zrobił eksperyment :] tylko ze te merce sa stare i drogie. Ale zauważ ze na filmie widać tam jakąś rureczke do kol. wydechowego zamontowaną w kazdym rpzypadku, a więc gotuja wode, czyli robia parę. A no i polska wersja robienia pary:

http://admoto.pl/artpics/gs/775//GD008Cd.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...

W tej rurce woda zmienia się w parę wodną, która doprowadza się do kolektora ssącego. Czytałem już rożne artykuły o tym i mam zamiar zastosować to w moim polo 1.4D (zwykły wolnossak), którym dojeżdżam codziennie do pracy. Tylko jak mam zmniejszyć dawkę paliwa na pompie ... nie wiem i boję się przy tym grzebać, bo obecnie spalanie mam na poziomie 4l/100km.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Tylko jak mam zmniejszyć dawkę paliwa na pompie

 

Na pompie po stronie gdzie wychodza rurki na wtryski (z reguly prawa strona) nad rurkami bedziesz mial wkrecona poziomo srube zabezpieczona przeciwnakretka na klucz 13mm. To własnie sruba od dawki. Wkrecając zwiekszasz dawke, wykrecajac zmiejszasz. Poł obrotu tej sruby to juz duzo.

 

Dawke reguluje sie na wolnych obrotach, jesli chcesz zmniejszyc to automatycznie spadna obroty ktore trzeba podnieść na zderzaku dzwigni przyspieszenia (sruba o ktora opiera sie ramie dzwigni do ktorej przymocowana jest linka).

 

Silnik bedzie odczuwalnie słabszy bo dostanie mniej paliwa.

 

Zaznacz sobie jak bylo ustawione zebys mogl wrócic do stanu pierwotnego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...