pyly Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 Witam. Ostatnio na jedynce pokazali człowieka prof. Gulak, który jeździ z butelkami wody na przednim siedzeniu zasilającymi silnik diesela. Po krotce z tego co wydedukowałem: rozruch na ropie, grzanie, następnie odkręcenie kurka z wodą, rurka okręcona wokół kolektora wydechowego, grzeje się woda, silnik ją zasysa (chyba miesza się z ropą) z tym że w artykule pisali coś o wodorze, ale to chyba nie wodór tylko ta para coś na zasadzie rozprężania czy tam wodę ciężko sprężyć czy coś tym stylu wiemy o co chodzi no i silnik dostaje większego kopa, tylko jakość pewnie trzeba przy przełączeniu na parę ograniczyć dopływ ropy. Artykuły: http://admoto.pl/pub/art.asp?g=gs&n=775&f=mb_978.xml http://freeisoft.pl/?p=29336 Tutaj film z jakiegoś arabskiego państwa. http://www.youtube.com/watch?v=rCine6EDGjo Pytanie do speców powiedzcie mi na tym filmiku 29 sekunda, w mercach ta rura od góry dochodząca do silnika to co to za rura co jest nią do fabrycznie doprowadzane?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1865-przegrzana-para-wodna-do-diesla/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 11 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 To odma czyli odpowietrzenie skrzyni korbowej. Opary z odmy są zasysane do kolektora ssącego i trafiają w cylindry. Co do wody - myślę, że chodzi tu o to, że woda podczas spalania zmienia się w parę i wzrasta gwałtownie ciśnienie w komorze spalania, skutkiem czego pojawia się kop.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1865-przegrzana-para-wodna-do-diesla/#findComment-9566 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
pyly Opublikowano 11 Marca 2011 Autor Udostępnij Opublikowano 11 Marca 2011 No właśnie mi ta odma po głowie chodziła ale myślałem ze jak ma silnik porządnie zassać to jakos rurą z powietrzem by zaciągało tą parę. A kupiłbym takiego merca i zrobił eksperyment tylko ze te merce sa stare i drogie. Ale zauważ ze na filmie widać tam jakąś rureczke do kol. wydechowego zamontowaną w kazdym rpzypadku, a więc gotuja wode, czyli robia parę. A no i polska wersja robienia pary: http://admoto.pl/artpics/gs/775//GD008Cd.jpg   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1865-przegrzana-para-wodna-do-diesla/#findComment-9567 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 24 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 24 Października 2012 W tej rurce woda zmienia się w parę wodną, która doprowadza się do kolektora ssącego. Czytałem już rożne artykuły o tym i mam zamiar zastosować to w moim polo 1.4D (zwykły wolnossak), którym dojeżdżam codziennie do pracy. Tylko jak mam zmniejszyć dawkę paliwa na pompie ... nie wiem i boję się przy tym grzebać, bo obecnie spalanie mam na poziomie 4l/100km.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1865-przegrzana-para-wodna-do-diesla/#findComment-24013 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 25 Października 2012 Udostępnij Opublikowano 25 Października 2012 Tylko jak mam zmniejszyć dawkę paliwa na pompie Na pompie po stronie gdzie wychodza rurki na wtryski (z reguly prawa strona) nad rurkami bedziesz mial wkrecona poziomo srube zabezpieczona przeciwnakretka na klucz 13mm. To własnie sruba od dawki. Wkrecając zwiekszasz dawke, wykrecajac zmiejszasz. Poł obrotu tej sruby to juz duzo. Dawke reguluje sie na wolnych obrotach, jesli chcesz zmniejszyc to automatycznie spadna obroty ktore trzeba podnieść na zderzaku dzwigni przyspieszenia (sruba o ktora opiera sie ramie dzwigni do ktorej przymocowana jest linka). Silnik bedzie odczuwalnie słabszy bo dostanie mniej paliwa. Zaznacz sobie jak bylo ustawione zebys mogl wrócic do stanu pierwotnego.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1865-przegrzana-para-wodna-do-diesla/#findComment-24022 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się