Gość sidu30 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Chce wymienić rozrząd w citroenie c5 2,0 16v silnik 136km z roku 2001 mam juzzakupione części i chce to zrobić samodzielnie. Choć stary wygląda całkeim dobrze,ale ja już autem przejechałem 70tys i nie wiem ile poprzedni właściciel więc już dłużej nie chce czekac. górne koła w tym silniku wyglądają następująco od strony chłodnicy zwykłe proste koło metalowe z nacięciami na pasek natomiast koło od strony kabiny wygląd zewnętrzny tak sam, lecz środek jest z taki ale amortyzatorem gumowym. I nie wiem jak mam to koło zablokować zwłaszcza,ze nie ma na nim żadnych znaków. Za wszelką pomoc bede wdzięczny.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamil55 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 A po co chcesz ściągać te koła ?? Nawet jeśli auto miało by przejechane 100 tys km to koła chyba nie są na tyle zużyte.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Wymiana rozrządu to nie konieczność zdejmowania kół tylko ich zablokowania czyli zabezpieczenia przed zmianą położenia. Do tego celu służą narzędzia specjalistyczne. Domowe sposoby bazują na drewnie... tak - cienkie kliny z drewna delikatnie wciśnięte między zęby kół rozrządu (2 kliny - jeden u góry drugi na dole) pozwalają utrzymać koła w danej pozycji. Sposób budzący kontrowersje, ale skuteczny. Cechę wału znajdź, ustaw, zablokuj koła i wymieniaj.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Kamil55 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Ja zrozumiałem to tak że chce je zablokować w celu odkręcenia koła z wałka. Ale taki rozrząd da się wymienić bez żadnych blokad, tylko wystarczy dobrze patrzeć na znaki albo wykonać własne. Co do kupna specjalnych blokad przeznaczonych do danego modelu samochodu to na jedną wymianę nie ma to najmniejszego sensu.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 3 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Marca 2011 Zawsze możesz skorzystać z gotowych poradników np ten http://forum.samnaprawiam.com/silnik-benzyna-wymiana-rozrzadu-silniki-16v-ecotec-vt1062.htm jest to poradnik z opal ale zasada wymiany jest taka sama, w Twoim wypadku wymiana rozrządu zalecana przez producenta to 120 tyś km ja proponuję to robić to co 90-100 tyś km miałem parę przypadków w Peugeocie że nie wytrzymywały 100 tyś km. Kupujesz pasek, napinacz, dwa małe kółka i bierzesz się za robotę, wszystkie koła czyli dwa z rozrządu oraz wał korbowy mają oznaczenia tak jak na rysunku (czarne duże kropki) górne koła blokujesz jakimiś prętami lub o odpowiednio grubymi śrubami tak jak na rysunku koła ustawiasz kręcąc wałem silnika tak by wszystkie cechy pasowały resztę doczytasz w poradniku.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość sidu30 Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 Więc tak naprawy tzn. wymieny rozrządu k=dokonałem w piatek tj. 04.03.2011 i powiem wam,że mając jedną blokade koła rozdżadu i wału korbowego jest to nie takie trudne. Choć powiem wam,ze dostęp do tego nie jest taki prosty. Najlepiej mieć kogoś do pomocy bo sami nie dacie rady. Chodziło mi oczywiscie o blokowanie rozrzadu, wiec sprawa wygladała tak.: Wał korbowy jest blokowany za pomoca powiedzmy pręta lub śruby to wystarczy i jedno koło rozrzadu kolektora ssacego. Koło razrzadu wydechu niestety nie ma blokowania wiec jest troszke wiecej zabawy. ale korbowodu nie musiałem blokowac nie przekrecał mi sie wogóle natomiast wałki rozrządu niestety tak. Ważne jest w pierwszej kolejnosći zaznaczyc sobie na starym pasku i kołach korektorem czy czyms jaskrawym np tez farba czy lakierem do paznokci znaki na wszelki wypadek. Potem zdemontowałem rolki napinajace i wyjąłem pasek oczywiscie koła te,które były do zablokowania zablokowałem. Wymieniłem rolke napinająca oraz prowadzącą, Pompa wody to bardzo wolno mi płyn spływał wiec odkreciłem pompe i po krzywku moment i płynu nie było. Jednak trzeba bylo kupic nowe 5l po zamontowaniu pompu załałem płun zeby sprawdzic czy wszyski jest szczelne. Skoro tak zabrałem sie do zakładania paska pierw na wał korbowy poprzez rolki napinające na koła rozrządu. Powiem tylko,ze przed zakładaniem na koła rozrządu trzeba mocno pociągnąć pasek,żeby nie było różnicy w ilości zębów wzgłędem kół rozrządu do koła korbowego. i z pomoca założyłem na koła wałków rozrządu. dodam tylko,ze ilość żąbkó od znaku do znaku to 17. Po złożeniu przekręciłem kluczem raz w koło wał korbowy wszystko okazało sie ok napinacz ustawiłem tak jak powinien byc. I tym sposobem mam 200zł lub więcej w kieszeni Pozdrawiam.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 6 Marca 2011 Udostępnij Opublikowano 6 Marca 2011 <html> <head> <title>Untitled Document</title> <meta http-equiv="Content-Type" content="text/html; charset=windows-1250"> <style type="text/css"> <!-- body,td,th { font-family: Verdana, Arial, Helvetica, sans-serif; font-size: 12px; color: #000000   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się