Skocz do zawartości

Brak mocy na niksich obrotach, szarpanie w Oplu astra G 1.4


Rekomendowane odpowiedzi

Gość ryszard4352
wężyk wizualnie jest szczelny, oglądałem go podczas demontażu przepustnicy do czyszczenia, ale sprawdzę jeszcze jutro dokładnie i posłucham czy nie ma dziwnego syczenia, dzięki za cenną radę

 

 

Mam podobny problem z silnikiem1.4 16 zaworowy . Juz nie mam siły , wymieniałem wszystko . Na mój gust to wina jest w przepustnicy powietrza była myta ale to chyba jakiś sygnał jest zły z przepustnicy ko komputera

Mechanik młody powiedział że jak się cos dzieje to przeważnie przepustnica powietrza . Pozdrawiam

 

  • 3 miesiące temu...
  • Odpowiedzi 52
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Dopiszę swoje zakończenie - "żabkowanie" auta w okolicach 2000.

 

Wyszło że winna była raczej istalka gazowa .

Wymieniłem czujnik temp. parownika bo było permanentne 110 nawet w zimie , do tego czyszczenie wtrysków , zmiana dysz na 2,1 - ustawienie ciśnienia zgodnie z zasadą wyrównania czasów wtrysku PB przy przełączaniu PB/LPG.

Reset mapy i autokalibracja - zniknęło żabkowanie , auto jedzie przyjemnie choć demonem mocy nie jest.Żadnych błędów (no jeden B004A) i jestem właściwie zadowolony.

Pełnia szczęścia będzie po dynamicznych korektach mapy.

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość ryszard4352
Do sternik100: jak będziesz miał jakieś doświadczenia po zaślepieniu egr-a to napisz, ja już jestem umówiony z mechanikiem na czwartek, spróbuje też może podmienić go na jakąś używkę - jeśli to nic nie da i przy zaślepieniu nie będzie żadnej reakcji, to pozostanie jeszcze tylko wymiana jednego elementu... samochodu!!! :lol:

 

[ Dodano: 2011-03-01, 19:21 ]

I jeszcze jeden wątek wymian : byłem dziś u kolejnego mechanika od układów wydechowych, ma podobno świetny katalizator z rozbitej astry po przebiegu 50 tys. km, ale życzy sobie za tą "przyjemność" tylko 700 zł.!!! Powoli już przechodzi mi ochota na wymianę katalizatora w mojej astrze... :-o

 

To nie żadny katalizator ani zawór ERG co za głupoty . Tom przepustnica powietrza reguluje dawka paliwa itp .

Albo trzeba dokładnie umyć albo do wymiany . Potencjometr pokazuje z błędem i dlatego zły skład paliwa na niskich obrotach

Pozdrawiam

 

  • 1 miesiąc temu...
Gość waldek2206

Witam

Proszę o udzielenie porady od czego zacząć.

Moje problemy pojawiły się prawie rok temu po zamontowaniu instalacji gazowej. Po krótkim czasie od zamontowania LPG pojawił się problem "szarpania", po wizycie u "gazownika" stwierdził że trzeba wymienić świece. Świece wymieniłem i na jakiś czas pomogło lecz po ok 10 tys. km problem znów się powtórzył i w tym przypadku wymiana świec już nic nie dała :-( . Kolejna wizyta u tego samego gazownika - werdykt cewka zapłonowa - wymieniona na nową - żabki zniknęły :-D. Pojawił się nowy problem - do zakresu obrotów ok 3 tys samochodzik ma "doła" i wkręca się na obroty dopiero powyżej 3 tys.

A i nadmienię jeszcze, że samochód bardzo szybko przełącza się na LPG. W zimie nawet przy temp. -20 st. wystarczy na benzynie przejechać ok. 1 km i już się przełącza na LPG. Wszystko było by w porządku, tylko że jak tak szybko się przełączy to jak puszczę nogę z gazu to samochód gaśnie i poźniej jest problem z jego odpaleniem, a jak już odpali to świeci CHECK.

Na początku na ssaniu chodził fajnie (tylko przez chwilę) lecz po ostatniej wizycie u mojego gazownika (prawdopodobnie pozmieniał coś w sterowniku LPG) Autko po odpaleniu na PB szarpie i praktycznie nie da się nim jechać i muszę go wkręcać na dosyć wysokie obroty. Szarpanie znika jak złapie temperaturę.

 

Od czego zacząć diagnozę.

Najprawdopodobniej będę musiał też zmienić "gaziarza" lecz u mnie w okolicy uważany jest za najlepszego.

 

Z góry dziękuję za odpowiedzi

Pozdrawiam

 

  • 2 lata później...

Trochę odgrzeję temat.

 

Mam silnik Z16XE, problemy identyczne jak kolegów, do 3 tys obrotów silnik ma doła, powyżej leci aż miło :) Mam instalację lpg i tu pojawia się mały problem, otóż problem ten mam tylko po odpaleniu auta gdy chodzi na benzynie, jak przełączy się na lpg jak ręką odjął, ciągnie od samego dołu tak jak powinien. Co może być przyczyną? Jechać do aso i kombinować z mapami silnika? Często robię trasę 100km i nie szczędzę gazu, więc o zamuleniu nie może być mowy.

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania