Skocz do zawartości

wymiana uszczelki pod klawiaturą


Gość Anonymous

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Anonymous

Witam,chciałbym sie dowiedzieć jak wymienić uszczelke pod klawiaturą w astrze f (jaką kupić i jaki silikon-odporny na wysokie temp. czy zwykły,jak dkrecic)po ostatniej wymianie wytrzymała około 3 tys.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Odkręcić śruby pokrywy - klucz 10

2. zdjąć pokrywę z uszczelką

3. dokładnie wytrzeć pokrywę i głowiczkę wałka w miejscu, gdzie bedzie nowa uszczelka

4. rozprowadzić cienką ścieżkę silikonu czerwonego (temp 250*) po spodzie pokrywy i wierzchu głowiczki - tak, jak będzie leżeć uszczelka

5. położyć delikatnie uszczelkę na głowiczce

6. położyć pokrywę na uszczelce - ostrożnie żeby nie rozpaprać silikonu

7. dokręcić śruby pokrywy momentem 25Nm

 

Uszczelkę polecam gumową - korkowe lubią się targać i przepuszczać.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale mechanikowi Grzesiowi podskakiwał nie będę

 

Jeszcze w życiu nie smarowałem niczym uszczelki pod pokrywę zaworów, przecież tam niema ciśnienia pod warunkiem że odma jest drożna, obie powierzchnie wycieram do sucha i przykręcam pokrywę i nie cieknie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

nie chce sie wtracac arkos ale smaruje sie wtedy kiedy pokrywa jest zdejmowana w innych celach naprawczych[kilka razy] lub sie [poci] albo auto na sprzedaz,byc moze swoja nieco przeciagles ale niedenerwuj sie ja tylko tak,no wiesz

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie denerwuję się, absolutnie. :mrgreen:

Po prostu opis przypadku klinicznego. Może uszczelki korkowe akurat tego producenta były jakieś lewe i ciekły. Dziwny zbieg okoliczności że obie - i misa i dekiel.

Co do siły - na pewno nie przeciągnąłem. ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja każdą uszczelkę korkowa w oplu kłądłem na sucho, ale zawsze kupowałem Erlinga.

Porównywałem ją z innymi i Erling korkową miał zabezpieczoną jakimś czarnym środkiem.

wiadomo że obie powierzchnie zarówno na pokrywce jak i podstawce osuszyłem i odtłuściłem.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Kiedyś uszczelki korkowe przed montażem zanurzano w mocno ciepłej wodzie (ale nie we wrzątku) - to był sposób na cieknace uszczelki.

 

Ja używam i korka i gumy, w zależności co maja w sklepie. Zawsze na sucho, żadnych past i silikonów. Czesto uszczelka "usiądzie" po kilkukrotnym rozgrzaniu silnika i trzeba ją lekko dociągnąć.

 

Drożność odmy ma jednak kluczowe znaczenie.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania