Skocz do zawartości

Świeci się kontrolka ładowania


Gość bossi11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam mam taki problem ładowanie kontrolka ładowania się żarzyła trochę tak jeździłem do dzisiaj mierze miernikiem ładowanie było 13.8v

trochę furę na postoju po gazowałem i nagle kontrolka się zapaliła dosyć mocno i już tak świeci na włączonym silniku też mierze ładowanie brak 11.6v .

Alternator wyjąłem posprawdzałem szczotki wyglądają ok regulator nie miałem jak sprawdzić więc kupiłem nowy tak samo mostek prostowniczy.

Po wymianie mostka ładowanie wróciło jest 13,8v ale pali się nadal żarówka ładowani i co gorsze to świeci jeszcze bardziej a dokładnie przy odpaleniu silnika zabłyśnie jakby miała się spalić co u diabła możne być przy włączeniu świateł itp.lampka ładowania reaguje czyli mrugnie mocniej.

Co zrobiłem

przewód sprawdziłem

nowy mostek

nowy regulator

szczotki ok

Pomóżcie bo już mi się pomysły kończą

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Troszkę mało tego ładowania powinno być około 14,5 V nie wiem jakie kable sprawdzałeś ale napewno masy nie sprawdziłeś a ona jest w tym wypadku bardzo ważna, druga sprawa kostki połączeniowe oczka na śrubach muszą być czyste, mam pytanie czy masz pewność że wszystko dobrze poskładałeś w alternatorze.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Masa powinna być ok bo nawet kablem bezpośrednio z aku dołożyłem do alternatora i żadnej różnicy.

Poskładałem tak jak było nie bardzo było gdzie się pomylić

 

[ Dodano: 2011-02-15, 20:25 ]

Jedyne co zauważyłem to że jedna szczotka była krótsza od drugiej i to sporo i kumutator na tej szczotce ma rowki drugi jest ok

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To wymień jeszcze te szczotki i będzie ok

Mówisz kolego że to będzie wina szczotek kurcze wygląda że dobrze stykają z kumutatorem

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wysłałem brata do sklepu jedynego u mnie co posiadał komutatory i części bo sam nie mogłem po nowe szczotki i komutator i wrócił z niczym bo powiedzieli mu że szczotki jeszcze bajka i komutator tez jak na moje oko to komutator do wymiany ma takie rowki ale oni twierdzą że to niema wpływu na mój problem.

Oceńcie sami a ten sklep to też zakład elektromechaniczny.

998de3f2bd68f888m.jpg

269be3707cd5bd63m.jpg

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te szczotki od biedy by mgły być choć zastanawia mnie dlaczego jedna szczotka tak zniszczyła komutator który nadaje się do wymiany, zastanawia mnie jedna rzecz czy nie było by dla Ciebie taniej oddać sam alternator do warsztatu na regenerację, z tego co wiem to mój kumpel zajmuje się takim rzeczami a komutatory oraz tuleje sam dorabia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te szczotki od biedy by mgły być choć zastanawia mnie dlaczego jedna szczotka tak zniszczyła komutator który nadaje się do wymiany, zastanawia mnie jedna rzecz czy nie było by dla Ciebie taniej oddać sam alternator do warsztatu na regenerację, z tego co wiem to mój kumpel zajmuje się takim rzeczami a komutatory oraz tuleje sam dorabia.

Zrobię tak wymienię tylko komutator oddać do warsztatu taniej no nie sądzę oprócz części jeszcze koszt naprawy a tak przyjemność z pracy duża wdzięczność dla kolegów z forum którzy pomagają :-P tego warsztat mi nie da hehe :jupi: dam znać jak poszło

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania