Skocz do zawartości

pontiac trans sport 3,1z91r.


Rekomendowane odpowiedzi

witam serdecznie jestem laikiem i mam kłopot . a mianowicie bardzo wolno przeżuca biegi ale bardzo płynnie auto rozpędza się z prędkością taczki .wysokie obroty nawet na ciepłym silniku około 1250obrotów stojąc na światłach a na postoju 1500 .kupiłem go niedawno miał odłączoną niebieską wtyczkę od skrzyni podobno od elektrozaworu ale jak podłączyłem spowrotem to nic się nie zmieniło świetne auto ale teraz osiągi to tragedia wielkie obroty i zużyci paliwa koszmar tak się nie da jechać. moje wrażenie jest takie jakby sprzęgło się ślizgało i kick daun nie spinał proszę o rade dodam że olej malinka pozdrawiam i pomocy

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1719-pontiac-trans-sport-31z91r/
Udostępnij na innych stronach

Może być padnięta skrzynia. Nie chcę robić za proroka, ale jeśli olej świeży, to ktoś wcześniej wymieniał, bo skrzynia zaczynała świrować. No i ta odłączona wtyczka - to nie wróży dobrze.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1719-pontiac-trans-sport-31z91r/#findComment-8664
Udostępnij na innych stronach

podobno ta wtyczka jest od jakiegoś nad biegu poprzedni właściciel dzwonił o poradę do gościa z warszawy jakiś laser czy coś podobno guru od automatów mówił że czujnik tcc do zmiany ale nie wiem co on robi

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1719-pontiac-trans-sport-31z91r/#findComment-8669
Udostępnij na innych stronach

Czujnik TCC - Torque converter lock-up clutch not engaging, minimal operating pressure z tłumaczenia ma coś wspólnego ze sprzęgłem więc może być to ten element, druga rzecz niepokoją mnie te duże obroty biegu jałowego może być uszkodzony czujnik temperatury cieczy chłodzącej, skrzynia też korzysta z jego danych poprzez ECU. moim zdaniem warto zainwestować parę złoty i podpiąć się do komputera sprawdzić czy nie ma jakiś błędów i zaobserwować pracę on line.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1719-pontiac-trans-sport-31z91r/#findComment-8673
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Niebieska wtyczka na dzwonie jest od TCC . TCC to nic innego jak sztywne sprzęgniecie silnika ze skrzynią biegów nie jest to nadbieg. W trans sporcie muszą być spełnione 3 warunki żeby się zapiął. 1 - poprawne sygnały z TPS, 2 - temperatura silnika minimum 40C, 3 - musi być zapięty 3 lub 4 (w skrzyni 4 biegowej - silnik 3.8 i 3.4 cm3) bieg. Teraz druga sprawa bo rocznik 91 to początki więc tam nie ma się co skopać. Masz skrzynię 3T40 (występuje tylko przy silniku 3.1 w tym modelu auta) czyli całkowicie hydrauliczną odpada problem elektryki czy elektroniki tej skrzyni. Problem który opisujesz z rozpędzaniem leży tylko i wyłącznie po stronie silnika. W rocznikach 91-93 można zrobić test spinaczowy bez podpinki pod kompa. Gdyby skrzynia była padnięta miałbyś zupełnie inne objawy jej zużycia niż te o których piszesz. Powiedz mi czy w czasie pracy silnika zapala ci się kontrolka symbol silnika lub jak kto woli Service Engine Soon na desce. Zawór TCC lubi się zwieszać lecz nie ma nic wspólnego z pracą na jałowym biegu silnika.

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1719-pontiac-trans-sport-31z91r/#findComment-14129
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
  • 3 miesiące temu...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania