Skocz do zawartości

Jaki smar do auta


Gość KubaK
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Poszukuję dobrego smarowidła, które było by mi potrzebne do dwóch rzeczy:

Po pierwsze przesmarowanie zawiasów drzwi - tylne drzwi już prawie nie chcą się ruszać i wydaką różne dźwięki, a druga sprawa to przesmarowanie wentylatora nawiewów - niestety dojście do niego jest słabe i jakieś pół roku temu stosowałem tam WD40 które ładnie wpłynęło w szczelinę gdzie kończy się ośka dmuchawy czy jak to się tam nazywa. Niestety nie było możliwości już bardziej tej dmuchawy na kawałki rozebrać, nie było już nawet żadnych widocznych śrubek do odkręcenia i wtedy WD40 ładnie wpłynął do środka ale niestety jak widać szybko wyparował.

 

Tak więc najlepiej by było jak by ten smar nie był w konsystencji stałej i ładnie wpływał w różne wąskie szczeliny i najlepiej zeby się to długo utrzymywało i nie wycierało z elementów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

przesmarowanie zawiasów drzwi

smar grafitowy - taki jak do przegubów stosowałem

przesmarowanie wentylatora nawiewów

widzę jedynie olej maszynowy zwany wrzecionowym... Jest na tyle rzadki, że wpłynie w szczeliny i myślę, że powinien zostać, bo odparować to na pewno nie oodparuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

KubaK napisał/a:

przesmarowanie zawiasów drzwi

 

smar grafitowy - taki jak do przegubów stosowałem

A czy muszę do tego zdejmować drzwi czy wejdzie ten smar w zawias przez szczeliny?

Szczerze to wolę uniknąć zdejmowania drzwi bo nawet nie wiem jak się do tego zabrać :oops:

 

[ Dodano: 2011-02-07, 10:50 ]

A czy takie coś by dało rade do silniczka nawiewu i drzwi?

http://allegro.pl/carlube-smar-miedziany-spray-400ml-antyzatarciowy-i1430068491.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Smar miedziany w spraju spod linka będzie okej moim zdaniem - nie wyschnie tak jak WD40.

 

Co do smarowania: nie trzeba zdejmować drzwi. Wystarczy podeprzec drzwi jakimś klockiem, wybić najpierw górny bolec zawiasu, delikatnie przesunąć drzwi żeby wewnętrzna powierzchnia była widoczna i można ją było pędzlem utaplanym w smarze przejechać. Potem bolec obciaprać w smarze i wbić. Potem ta sama historia na dole, a na samym końcu ogranicznik drzwi - obciaprać i kilkanaście razy powajchować drzwiami żeby się rozprowadził po ograniczniku. Nadmiar smaru zetrzyj szmatką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...
Gość Anonymous

co do smarowania silniczka nawiewu powietrza to niewiele ci to da .takie silniczki maja zastosowane przewaznie lozyska slizgowe wykonane z tuleji mosieznych jest to material samosmarny dodawanie smaru tam powoduje jego zacieranie sie .na dodatek dodanie w to miejsce czegos tlustego wiadomo powietrze kurz temeratura --przyspiesza proces zuzycia lozysk slizgowych

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...