Skocz do zawartości

Nierówne obroty vectra B 1.6 16v


Gość prezesik25

Rekomendowane odpowiedzi

Gość prezesik25

Witajcie!

 

Piszę w imieniu kolegi.

 

Jest problem w oplu vectrze B 2000 r. 1.6 16v ECOTEC.

 

Na wolnych silnik ma bardzo nierówne niskie obroty 400-600/min.

 

Kolega podłączył pod kompa i wyskoczyło:

 

- 0115 błąd czujnika temperatury silnika

- 0400 błąd zaworu ERG

 

Po odłączaniu kostki od czujnika temp (ten po prawej 2-pinowy) nie było różnicy w pracy silnika.

 

Podpowiedzcie o co chodzi...

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po odłączaniu kostki od czujnika temp (ten po prawej 2-pinowy) nie było różnicy w pracy silnika.

 

Wygląda na to że czujnik do wymiany, ale na dzień dobry proponował bym go zmierzyć miernikiem czy jest dobry bo może być gdzieś jakaś przerwa na kablach

EGR też może być nie do końca zamknięty i mogą obroty wariować, ale można go zaślepić.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

proponował bym go zmierzyć miernikiem czy jest dobry bo może być gdzieś jakaś przerwa na kablach

 

kabelek sprawdź czy ma przepływ między czujnikiem a ECU podpowiem Ci że na tej gałęzi zasilania czujników jest: EGR, obie sondy lambda, czujnik temperatury cieczy, czujnik detonacji,

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich

 

To autko z falującym obrotami w pierwszym poście to niestety moje :-P

 

Tak jak pisał już kolega pierwszy błąd P0115 - czujnik temperatury wymieniony ,ale nic nie dało

Drugi błąd to P0400 - EGR wykręcony , na zaworze zebrały się cztery małe grudki ze spalin unieruchamiając go , zawór wyczyszczony i obroty wróciły do normy.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaślep dziada i już będzie spokój.

 

Dopóki śmiga to niech lata ,ale jak mnie jeszcze raz ciśnienie podniesie to bądź pewny że go zakorkuję :-D

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Grzes997, a ja myślę tak:

Sterownik opiera się na wskazaniach czujników - w tym i lambdy. Jeśli lambda wykaże zbyt małą ilość tlenu w spalinach, to będzie podejrzewać między innymi czujnik temperatury powietrza dolotowego - choćby i dlatego, że w zimnym powietrzu jest więcej tlenu (ma mniejszą objętość) a w gorącym tlenu jest mniej. Czujnik temperatury płynu też wskazuje jaka jest temperatura na zewnątrz nie? I tu mu nie pasuje - mało tlenu a na dworze zimno, więc czujnik powietrza zwalony.

 

Zobacz, że często jak pada przepływka, to wywala błąd lambdy - skład spalin wskazuje na niewłaściwą mieszankę, bo przepływka podaje fałszywe dane o ilości wciągniętego powietrza.

Dla mnie to tak mogło się odbyć - no ale racja 100% twoja - ważne że działa :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania