Gość prezesik25 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Witajcie! Piszę w imieniu kolegi. Jest problem w oplu vectrze B 2000 r. 1.6 16v ECOTEC. Na wolnych silnik ma bardzo nierówne niskie obroty 400-600/min. Kolega podłączył pod kompa i wyskoczyło: - 0115 błąd czujnika temperatury silnika - 0400 błąd zaworu ERG Po odłączaniu kostki od czujnika temp (ten po prawej 2-pinowy) nie było różnicy w pracy silnika. Podpowiedzcie o co chodzi...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1669-nier%C3%B3wne-obroty-vectra-b-16-16v/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Po odłączaniu kostki od czujnika temp (ten po prawej 2-pinowy) nie było różnicy w pracy silnika. Wygląda na to że czujnik do wymiany, ale na dzień dobry proponował bym go zmierzyć miernikiem czy jest dobry bo może być gdzieś jakaś przerwa na kablach EGR też może być nie do końca zamknięty i mogą obroty wariować, ale można go zaślepić.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1669-nier%C3%B3wne-obroty-vectra-b-16-16v/#findComment-8382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Czujnik temp. przed chwila wymieniony na nowy - bez zmian.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1669-nier%C3%B3wne-obroty-vectra-b-16-16v/#findComment-8384 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 proponował bym go zmierzyć miernikiem czy jest dobry bo może być gdzieś jakaś przerwa na kablach kabelek sprawdź czy ma przepływ między czujnikiem a ECU podpowiem Ci że na tej gałęzi zasilania czujników jest: EGR, obie sondy lambda, czujnik temperatury cieczy, czujnik detonacji,   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1669-nier%C3%B3wne-obroty-vectra-b-16-16v/#findComment-8388 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fakaa Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Witam wszystkich To autko z falującym obrotami w pierwszym poście to niestety moje Tak jak pisał już kolega pierwszy błąd P0115 - czujnik temperatury wymieniony ,ale nic nie dało Drugi błąd to P0400 - EGR wykręcony , na zaworze zebrały się cztery małe grudki ze spalin unieruchamiając go , zawór wyczyszczony i obroty wróciły do normy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1669-nier%C3%B3wne-obroty-vectra-b-16-16v/#findComment-8399 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Zaślep dziada i już będzie spokój.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1669-nier%C3%B3wne-obroty-vectra-b-16-16v/#findComment-8400 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość prezesik25 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 A jednak zawor. Taki bzdecik a potrafi nabalaganic... Ale grunt, ze juz smiga   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1669-nier%C3%B3wne-obroty-vectra-b-16-16v/#findComment-8406 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fakaa Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Zaślep dziada i już będzie spokój. Dopóki śmiga to niech lata ,ale jak mnie jeszcze raz ciśnienie podniesie to bądź pewny że go zakorkuję   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1669-nier%C3%B3wne-obroty-vectra-b-16-16v/#findComment-8471 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Dziwę się że zanieczyszczony zawór zablokował przy okazji działanie czujnika temperatury ale jak wspomniałeś grunt że działa   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1669-nier%C3%B3wne-obroty-vectra-b-16-16v/#findComment-8478 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 3 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 3 Lutego 2011 Grzes997, a ja myślę tak: Sterownik opiera się na wskazaniach czujników - w tym i lambdy. Jeśli lambda wykaże zbyt małą ilość tlenu w spalinach, to będzie podejrzewać między innymi czujnik temperatury powietrza dolotowego - choćby i dlatego, że w zimnym powietrzu jest więcej tlenu (ma mniejszą objętość) a w gorącym tlenu jest mniej. Czujnik temperatury płynu też wskazuje jaka jest temperatura na zewnątrz nie? I tu mu nie pasuje - mało tlenu a na dworze zimno, więc czujnik powietrza zwalony. Zobacz, że często jak pada przepływka, to wywala błąd lambdy - skład spalin wskazuje na niewłaściwą mieszankę, bo przepływka podaje fałszywe dane o ilości wciągniętego powietrza. Dla mnie to tak mogło się odbyć - no ale racja 100% twoja - ważne że działa Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1669-nier%C3%B3wne-obroty-vectra-b-16-16v/#findComment-8479 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się