Gość Grzecho1 Opublikowano 31 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 31 Stycznia 2011 Witam oddałem do mechanika auto na zmianę rozrządu lanos 1.5 16v A15DMS i po nim auto straciło kopa sprawdzić rozrząd to nic trudnego ściągnąłem pokrywę zewnętrzna od rozrządu i widzę rozrząd podniosłem od strony rozrządu auto wbiłem 5 i biorę się za ustawianie rozrządu i tu mam pytanie bo koło dolne(wału) wedle tej instrukcji ma się pokryć ze znakiem obudowy lecz który to znak takie małe wyżłobienie w pokrywie wewnętrznej rozrządu czy te wycięcie ? Jeżeli to te wycięcie jest znakiem to znak na kole wału ma się pokryć z tym wycięciem na obudowie i wtedy znaki na kołach rozrządu od wydechu i ssania powinny być do sobie zwrócone ? Mechanik za sprawdzanie swojej pracy żąda sobie 250zł i powiedział że skoro ja znajdę to że rozrząd jest przestawiony to na własny koszt przyjedzie do garażu i poprawi. Posługiwałem się tym http://www.motofocus.pl/technika/technika_4330.php i tu pytanie te wycięcie to znak na obudowie dla znaku koła wału ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Znaki na obudowie są wyraźnie i czytelne, zdecydowanie wycięcie jest cechą a nie lekkie wyżłobienie, zawsze możesz to sam sprawdzić wykręcając świecę pierwszego cylindra, włóż tam czysty pręt lub długi śrubokręt i obracaj silnikiem tak długo aż tłok pierwszego cylindra będzie na samej górze czyli górnym martwym punkcie, jak już tak będziesz miał to zobaczysz czy cechy się pokrywają a raczej gdzie się pokrywają, moim zdaniem pokryją się z tą wyciętą szczeliną a nie z rysą   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Mechanik za sprawdzanie swojej pracy żąda sobie 250zł Łaskawca... Spierdzielił i jeszcze chce kasę? Zrób jak pisze Grześ bo to jedyna metoda pozwalająca na 100% sprawdzić prawidłowość poskładania rozrządu. Podpowiem jeszcze, że kiedy tłok jest w GMP i znaki na kole wału się pokrywają, to powinny sie też pokrywać znaki u góry czyli na kole zębatym wałka rozrządu. Przestawienie o 1-2 ząbki już może dać muła.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Grzecho1 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Czyli kręcić wałem aż osiągnie 1szy tłok gmp i wtedy powinien się pokryć?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Czyli kręcić wałem aż osiągnie 1szy tłok gmp i wtedy powinien się pokryć? Tak dokładnie   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 1 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 1 Lutego 2011 Czyli kręcić wałem aż osiągnie 1szy tłok gmp i wtedy powinien się pokryć? tak, ale w prawo czyli zgodnie z kierunkiem pracy silnika...   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się