Skocz do zawartości

akumulator a ladowanie


Gość Anonymous
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

moj aku ledwo zipie,wiem mam zamiar kupic nowy,ale mam pytanie-uruchamiam silnik,wlaczam swiatla,dmuchawe itp. wszystko co mozna zdejmuje kleme + no i zadnych reakcji niby o.k. ale po paru 2min. przewody spinajace sie w kleme+ sa gorace ale sama klema nie i czy to normalne zachowanie,aku sie nie przegrzewa,wiadomo ze przy odpalaniu sam. na tak zwane kable po dluszym kreceniu kable sa gorace nawet stopia izolacje itd.-czy bez miernika wystarczy taki prosty test /czy przeladowany aku musi sie nagrzewac?czy zdjeta klema na czas testu na chwile jest o.k. a nie ma co czekac dluzej? a jeszcze jedno czy jak aku ma byc 55amper to tak ma byc,czy jak zaloze 65a to nic,slyszalem opinie ze to mit,[osobiscie w poprzednim aucie silnik1.1 mialem 72a i nic przez 3 lata sie nie dzialo tyle ,ze rozrusznik nieco szybciej krecil]ale co opinia to inna

bardzo prosze o odpowiedz

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

aku sie nie grzeje tylko ta zdjeta klema+,prosze o odpowiedz na reszte pytan,a alternator jak sie moze uszkodzic przeciez silnik pobiera prad ile mu tam trzeba a alternator ma chyba fabrycznie obiczona moc by wyrabial[moge sie mylic]

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Może się tak samo zepsuć bez obciążenia, jak i przetwornica z ksenonu.

Silnik pobiera niewiele prądu na zapłon - kilka-kilkanaście amper ledwo. Nie ma czegos takiego jak moc alternatora - jego wydajność podawana jest w amperach i zależy między innymi od wyposażenia auta. Jeśli masz klimę, elektrykę szyb, foteli, grzanie foteli etc to alternator będzie miał większy amperaż niż z wersji gołej samochodu. W oplach auta z klimą mają alternatory 120-150A, a bez klimy 100A - jest różnica.... 20% różnicy.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Nie cuduj, wiesz ze akumulator Ci umiera więc go wymień.

 

Twoje postępowanie może grozić uszkodzeniem alternatora, o ile juz go nie zepsułeś...

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

na postoju ma12,5v wczasie uruchamiania nie spada ponizej 10v,podczas oracy silnika 14,5-14,62v,wczoraj od godz.19;00 do dzis 10;00rano przy minus 4 okolo po nocy na postoju 12,3v,ladowanie 14,5-14,7v niby o.k. przy pracy silnika +wlaczone swiatla14,1v ladowanie po wlaczeniu dmuchawy-ogrz. tylniej szyby spada nieco do13,5v chyba w miare dobrze laduje[pasek klinowy nie piszczy]

pytanko-czy pod obciazenim ladowanie moze spadac nieco ponizej 14,5v

 

tak jak opisalem czy powinno trzymac sie 14,5v?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

o.k. dzieki,w starym aku jedna cela byla na 50% reszta na75% i to zaraz po zgaszeniu auta przy -1,to przy wiekszym mrozie i nocnej stojance pewnie; nie raz by sie ze snu nie obudzil,zakupilem nowy nie szalalem 55ah,czas pokaze;no i nie cuduje z kablami nabylem miernik[przy okazji sprawdze sobie sonde itp.z elektryki]

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.