Gość Anonymous Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 moj aku ledwo zipie,wiem mam zamiar kupic nowy,ale mam pytanie-uruchamiam silnik,wlaczam swiatla,dmuchawe itp. wszystko co mozna zdejmuje kleme + no i zadnych reakcji niby o.k. ale po paru 2min. przewody spinajace sie w kleme+ sa gorace ale sama klema nie i czy to normalne zachowanie,aku sie nie przegrzewa,wiadomo ze przy odpalaniu sam. na tak zwane kable po dluszym kreceniu kable sa gorace nawet stopia izolacje itd.-czy bez miernika wystarczy taki prosty test /czy przeladowany aku musi sie nagrzewac?czy zdjeta klema na czas testu na chwile jest o.k. a nie ma co czekac dluzej? a jeszcze jedno czy jak aku ma byc 55amper to tak ma byc,czy jak zaloze 65a to nic,slyszalem opinie ze to mit,[osobiscie w poprzednim aucie silnik1.1 mialem 72a i nic przez 3 lata sie nie dzialo tyle ,ze rozrusznik nieco szybciej krecil]ale co opinia to inna bardzo prosze o odpowiedz   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1660-akumulator-a-ladowanie/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Po pierwsze: nie powinno sie odłączać klemy aku podczas pracy silnika - można uszkodzić alternator. Po drugie - jesli się grzeje to oznacza, że pobiera zbyt duży prąd - aku może być już naprawdę u kresu sił.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1660-akumulator-a-ladowanie/#findComment-8326 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 aku sie nie grzeje tylko ta zdjeta klema+,prosze o odpowiedz na reszte pytan,a alternator jak sie moze uszkodzic przeciez silnik pobiera prad ile mu tam trzeba a alternator ma chyba fabrycznie obiczona moc by wyrabial[moge sie mylic]   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1660-akumulator-a-ladowanie/#findComment-8328 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Może się tak samo zepsuć bez obciążenia, jak i przetwornica z ksenonu. Silnik pobiera niewiele prądu na zapłon - kilka-kilkanaście amper ledwo. Nie ma czegos takiego jak moc alternatora - jego wydajność podawana jest w amperach i zależy między innymi od wyposażenia auta. Jeśli masz klimę, elektrykę szyb, foteli, grzanie foteli etc to alternator będzie miał większy amperaż niż z wersji gołej samochodu. W oplach auta z klimą mają alternatory 120-150A, a bez klimy 100A - jest różnica.... 20% różnicy.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1660-akumulator-a-ladowanie/#findComment-8334 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Nie cuduj, wiesz ze akumulator Ci umiera więc go wymień. Twoje postępowanie może grozić uszkodzeniem alternatora, o ile juz go nie zepsułeś...   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1660-akumulator-a-ladowanie/#findComment-8341 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 na postoju ma12,5v wczasie uruchamiania nie spada ponizej 10v,podczas oracy silnika 14,5-14,62v,wczoraj od godz.19;00 do dzis 10;00rano przy minus 4 okolo po nocy na postoju 12,3v,ladowanie 14,5-14,7v niby o.k. przy pracy silnika +wlaczone swiatla14,1v ladowanie po wlaczeniu dmuchawy-ogrz. tylniej szyby spada nieco do13,5v chyba w miare dobrze laduje[pasek klinowy nie piszczy] pytanko-czy pod obciazenim ladowanie moze spadac nieco ponizej 14,5v tak jak opisalem czy powinno trzymac sie 14,5v?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1660-akumulator-a-ladowanie/#findComment-8422 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 Przy pełnym obciążeniu może napięcie spaść w okolice 13 V to jest normalnie.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1660-akumulator-a-ladowanie/#findComment-8426 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość Anonymous Opublikowano 2 Lutego 2011 Udostępnij Opublikowano 2 Lutego 2011 o.k. dzieki,w starym aku jedna cela byla na 50% reszta na75% i to zaraz po zgaszeniu auta przy -1,to przy wiekszym mrozie i nocnej stojance pewnie; nie raz by sie ze snu nie obudzil,zakupilem nowy nie szalalem 55ah,czas pokaze;no i nie cuduje z kablami nabylem miernik[przy okazji sprawdze sobie sonde itp.z elektryki]   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1660-akumulator-a-ladowanie/#findComment-8449 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się