Gość MICHAL2008_02 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Od roku czasu świeci mi się kontrolka silnika. Po sprawdzeniu kodów jest to usterka 35, związana z silniczkiem krokowym., Wymieniłem go ale usterki się nie pozbyłem. Co to może być? Samochód dobrze pracuje na wolnych obrotach. W samochodzie posiadam instalację gazową.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 35 Zawór regulacji prędkości obrotowej biegu jałowego lub jego obwód; brak (lub zła) regulacji biegu jałowego (GM Multec, Bosch Motronic) Czy jesteś pewien, że instalacja elektryczna jest okej i że nie ma przerwy w połączeniu krokowca ze sterownikiem silnika? Jeśli wyjmiesz krokowca i jest podłączony, to po przekręceniu kluczyka widać jak trzpień się rusza - sprawdź czy elektryka jest okej.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Kod 35 nie świadczy o uszkodzeniu silniczka krokowego a oznacza on nie właściwa liczba kroków, żeby to naprawić musiał byś się podpiąć pod komputer i dokładnie sprawdzić co z tym jest, z doświadczenia wiem że może być gdzieś jakaś mała nieszczelność w układzie dolotowym i silnik krokowy jak ma np. podane że ma otworzyć swój zawór na 100 kroków w celu uzyskania 850 obr/min to on otwiera dużo mnie np 500. by utrzymać te 850 obr/min co świadczy właśnie o nieszczelności gdzieś dostaje się lewe powietrze, mogło tez ECU zwariować, masz LPG i jak będziesz miał źle wyregulowany gaz to ECU szaleje, było to już parę razy poruszane na forum   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 ArKos czytaj Samochód dobrze pracuje na wolnych obrotach Czy jesteś pewien, że instalacja elektryczna jest okej i że nie ma przerwy w połączeniu krokowca ze sterownikiem silnika? Jak by tam była przerwa lub uszkodzenie to kolega nie ma wolnych obrotów a pisze że wszystko jest ok   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 przebiegły mechaniku, jesli sobie życzysz, to mogę przedstawić żywy dowód na to co piszę: mój stary biały kadett, którego obecnie ma Knoks (ten co kolorowego też ma) - odłączę krokowy i silnik pracuje idealnie... Mało tego, nie wyświetla błędu. A powinien wywalić checka i obroty powinny iść w górę nieprawdaż?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 odłączę krokowy i silnik pracuje idealnie... Mało tego, nie wyświetla błędu. to po co go tam zainstalował konstruktor, jak może nie wywalić błędu jak Ty wypniesz z instalacji jeden element z całej układanki która kontroluje ECU, wypnij krokowca jak silnik jest zimny i go odpal będziesz miał żywy dowód nie powiem na co   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHAL2008_02 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Gdzie szukać tego lewego powietrza.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 23 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 23 Stycznia 2011 Między krokowcem a obudową przepustnicy ma być taki gumowy pierścień sprawdz czy jest na swoim miejscu, posprawdzaj wszystkie cienkie wężyki czy któryś nie jest złamany czy tez rozłączony.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość MICHAL2008_02 Opublikowano 30 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 30 Stycznia 2011 Dziękuję za pomoc jak się ociepli podejmę czynności sprawdzające szczelność dolotu powietrza [ Dodano: 2011-02-24, 10:11 ] Po sprawdzeniu okazało się że przyczyną palenia się lampki silnika i wykazywania usterki 35 był zapchany filtr gazu lpg. po jego wymianie usterka ustała, a samochód ma większego kopa na wyższych biegach.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się