Skocz do zawartości

Ślad wycieku oleju pod pokrywą zaworów w Astrze IV


Gość kasztelan40
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość kasztelan40

Szanowni Państwo !

Posiadam Astrę J IV Cosmo 1.6 115 KM z silnikiem 1.6 A16XER .

1. Od maja 2010r. przejechałem samochodem ok. 6 tyś. km.

Ostatnio po dłuższej przerwie w jeździe odpaliłem samochód przed garażem ,i

popracował on na wolnych obrotach kilka minut ,po otworzeniu maski zauważyłem ,że

z pod tej czarnej plastykowej pokrywy ,która zakrywa głowice zaworów ,z przodu

wysączyło się trochę oleju. jest zauważalny również w miejscu gdzie są śruby

przymocowujące tą czarna plastykową pokrywę. Wcześniej tego nigdy nie zauważyłem .

Skąd pod pokrywą plastykową znalazł się olej?

Czy tam jest jakaś uszczelka?

Czy ten wyciek nastąpił na skutek nie dokręcenia pokrywy zaworów?

Czy to jest poważna usterka ? czy nie ?

Może spowodowane jest to iż „siadła” uszczelka pod głowicą zaworów ? Tylko nie wiem

czy pod tą plastykową czarną pokrywą jest uszczelka.

Bardzo mnie to dręczy, dlaczego w tym miejscu wysącza się olej .

2. Doczytałem się w opisie silników ,że podobno w Astrze 1.6 115 KM z silnikiem 1.6

A16XER luzy zaworowe są kasowane za pomocą popychaczy szklankowych o

odpowiednio dobranych grubościach denek. Natomiast w Astrze z silnikiem 1.4

A14XER zastosowano hydrauliczną kompensację luzów zaworowych.

W związku z powyższym mam pytanie do Państwa :

- czy posiadając Astrę IV Cosmo 1.6 115 KM z silnikiem 1.6 A16XER będę zmuszony

dokonywać regulacji luzów zaworowych a jeśli tak to jak często bo z tego wynika

,że silnik 1.4 A14XER jest mniej kłopotliwy .

Zwracam się z uprzejmą prośbą do Państwa o poradę i wyjaśnienie tego dręczącego dla mnie zjawiska . nim pojadę na przegląd, ponieważ aktualnie jestem na zwolnieniu lekarskim.

 

Z poważaniem

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Czy tam jest jakaś uszczelka?

 

Napewno tak

 

Czy ten wyciek nastąpił na skutek nie dokręcenia pokrywy zaworów?

 

Mozliwe, ze tak

 

Czy to jest poważna usterka ?

 

Nie

 

Może spowodowane jest to iż „siadła” uszczelka pod głowicą zaworów ?

 

Uszczelka głowicy nie siada, wiec spokojnie

 

będę zmuszony

dokonywać regulacji luzów zaworowych

 

Nie, wystarczy wymienic sama uszczelke. Lub dokrecic pokrywe jesli jest luzna.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

jeśli chodzi o kwestie dokręcania, to proponuję zachować umiar

to ma być dokręcone momentem 25Nm o ile pamiętam, a zbyt mocne dociągnięcie może spowodować pęknięcie dekla lub jego zwichrowanie

najlepiej wydać 40-50zł na nową uszczelkę i położyć ją na silikonie - bedzie dobrze

 

W związku z powyższym mam pytanie do Państwa :

- czy posiadając Astrę IV Cosmo 1.6 115 KM z silnikiem 1.6 A16XER będę zmuszony

dokonywać regulacji luzów zaworowych a jeśli tak to jak często bo z tego wynika

,że silnik 1.4 A14XER jest mniej kłopotliwy .

oba te silniki mają hydraulikę zaworów i tego się nie reguluje

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość kasztelan40

ArKos,

Dziękuje Ci za wyjaśnienie ,ale tak przy okazji to ta pokrywa jest z tworzywa ,nie wiem czy oglądałeś silnik tej nowej Astry IV .

Może już ona została za mocno dokręcona i się zwichrowała bo jak zauważyłeś jak pisałem to ,również olej troszeczkę się wysączył również w miejscu gdzie są śruby

przymocowujące tą czarna plastykową pokrywę.

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

tak, wiem że jest plastikowa

ostatnie metalowe a konkretnie aluminiowe były w serii silników z rodziny X.....

wszystkie Z i nowsze miały już plastikowe, dlatego uczulam

ten plastik niby jest odporny na temperaturę, ale zbyt mocne dociągnięcie wółaśnie mogło spowodować jego spaczenie - tak jak napisałeś

lekarstwa wtedy pozostają tylko dwa: wymiana na nowy i prosty dekiel lub silikon na uszczelkę nałożyć

drugie rozwiązanie zdecydowanie tańsze, dlatego też zaproponowałem je

ciężko taki dekiel zwichrowany doprowadzić do stanu pierwotnego - w zasadzie w wypadku plastiku jest to niemożliwe i tu jest ból

 

jeśli sączy się przy śrubach to świadczy o braku ciągłości uszczelki od wewnątrz

uszczelka powinna wyglądać tak: http://sklep.dixi-car.pl/uszczelka-pokrywy-zaworow-astra-corsa-insignia-vectra-p-1169.html

 

oczywiście są zamienniki w niższej cenie

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Gość kasztelan40

ArKos,

Jeszcze raz bardzo Ci dziękuje .

Ponieważ samochód jest na gwarancji ,to czy powinienem zasugerować zdecydowanie wymianę tej nieszczęsnej pokrywy , czy pozwolić na opcję jak mówisz na "skróty" z użyciem przez serwisantów silikonu pod tą uszczelkę .

Bo nie ma gwarancji ,czy za jakiś czas znowu nie powtórzy się problem.

Co mi radzisz ?

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

po prostu oddałbym samochód na serwis wskazując usterkę

jak zrobią to ich sprawa - ważne jest aby nie ciekło

domowym sposobem nie ponosząc wielkich kosztów dało by się silikonu, więc myśle, że nie będzie niczym złym, jeśli w serwisie ci tak zrobią

może to po prostu wada uszczelki, zdarza się czasem jakaś rzecz fabrycznie wadliwa - ich problem, ty zapłaciłeś im za nowe auto, to wymagasz usunięcia usterki w ramach gwarancji

Odnośnik do odpowiedzi
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.