Gość tomakamil Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 Posiadam samochód Matiz Daewoo już ładne parę lat i jak kupiłem 8 lat temu radio chodziło bardzo dobrze ok. 6 lat, a po tym czasie pojawiły się zakłócenia. Zakłócenia te występują na radiu a przy odtwarzaczu CD jest dobrze. Szumy występują tylko na włączonym silniku a przy wyłączonym jest wszystko ok. Myślałem że to wina radia i zmieniłem radio no name na oryginalne pioneer i występują takie same zakłócenia. Co się mogło zepsuć ? Ile będzie kosztowała ta część ? Sam to zrobię ?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 17 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 17 Stycznia 2011 moim zdaniem zakłóca alternator lub cewka zapłonowa trzeba by przejrzeć kondensatory filtrujące (jesli są, bo bywały w alternatorach na przykład) ewentualnie dokupić jakiś filtr przeciwzakłóceniowy do radioodtwarzacza na przykład: http://allegro.pl/autoradiowy-filtr-przeciwzakloceniowy-i1399810245.html   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomakamil Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Jaki najlepiej wybrać do tego samochodu i tego radia??   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 filtr jest filtrem niema lepszych gorszych, najlepiej podjedz do elektryka samochodowego lub sam zainstaluj filtr przeciwzakłóceniowy na alternatorze bo napewno on zakłóca pracę radia   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość tomakamil Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Ale jakie parametry bo są 5A: 6A: 12A idt. Jaki będzie odpowiedni do matiza??   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość fifek Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 A ja proponuje pociągnąć kable zasilające grube do radia bezposrednio z aku a nie w filtrey inwestować.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 te filtry są do wstawienia przed radio zobacz jaki radio ma bezpiecznik - z reguły 10A jest   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 18 Stycznia 2011 Udostępnij Opublikowano 18 Stycznia 2011 Ale jakie parametry bo są 5A: 6A: 12A idt. Jaki będzie odpowiedni do matiza?? Te filtry mają w swojej obudowie bezpiecznik i o takie parametry mnie pytasz i w twoim wypadku możesz sobie kupić 6A   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ursus Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Witam. Podepnę się pod temat, bo mam podobny problem: Podłączyłem w swojej Nubirze wzmacniacz, którego zasilanie podpiąłem bezpośrednio pod akumulator, a radio podpięte jest pod instalację fabryczną. Jak się okazało w głośnikach zasilanych wzmacniaczem słyszę przeróżne niepożądane piski, trzaski szczególnie słuchając CD no i piszczenie zgodne z obrotami silnika. Kupiłem więc filtr na przewody RCA (chinche). Problem się dość znacznie wyciszył ale wciąż jest to wyraźnie słyszalne i denerwujące. Słyszałem kiedyś, że przyczyną tego zjawiska są jakieś pętle i sprężenia zwrotne powstające na masie i problemu by nie było, gdyby oba urządzenia podpięte były pod wspólną masę i najlepiej pod klemę akumulatora. Czy to prawda? Czy mogę wobec tego samą masę od radia pociągnąć bezpośrednio pod przewód idący do wzmacniacza prosto z klemy akumulatora? A może jest jakieś inne rozwiązanie? Dziękuję za pomoc.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 26 Czerwca 2011 Udostępnij Opublikowano 26 Czerwca 2011 Najczęściej taka przyczyną są niskiej jakości przewody RCA które ciągną wszystkie zakłócenia z samochodu oraz z otoczenia, proponuję sprawdzić inne kable RCA oryginalne do takich instalacji, można jeszcze sprawdzić czy masa wzmacniacza jest równa masie radia oraz karoserii, widziałem już przypadki że masa wzmacniacza była podłączona do masy a sam wzmacniacz był zasilany z plusa a masę brał z kabli RCA Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się