Skocz do zawartości

Radio pioneer - zakłócenia przy włączonym silniku


Rekomendowane odpowiedzi

Posiadam samochód Matiz Daewoo już ładne parę lat i jak kupiłem 8 lat temu radio chodziło bardzo dobrze ok. 6 lat, a po tym czasie pojawiły się zakłócenia. Zakłócenia te występują na radiu a przy odtwarzaczu CD jest dobrze. Szumy występują tylko na włączonym silniku a przy wyłączonym jest wszystko ok. Myślałem że to wina radia i zmieniłem radio no name na oryginalne pioneer i występują takie same zakłócenia. Co się mogło zepsuć ? Ile będzie kosztowała ta część ? Sam to zrobię ?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1588-radio-pioneer-zak%C5%82%C3%B3cenia-przy-w%C5%82%C4%85czonym-silniku/
Udostępnij na innych stronach

moim zdaniem zakłóca alternator lub cewka zapłonowa

trzeba by przejrzeć kondensatory filtrujące (jesli są, bo bywały w alternatorach na przykład) ewentualnie dokupić jakiś filtr przeciwzakłóceniowy do radioodtwarzacza

na przykład:

http://allegro.pl/autoradiowy-filtr-przeciwzakloceniowy-i1399810245.html

 

filtr jest filtrem niema lepszych gorszych, najlepiej podjedz do elektryka samochodowego lub sam zainstaluj filtr przeciwzakłóceniowy na alternatorze bo napewno on zakłóca pracę radia

 

Ale jakie parametry bo są 5A: 6A: 12A idt. Jaki będzie odpowiedni do matiza??

 

Te filtry mają w swojej obudowie bezpiecznik i o takie parametry mnie pytasz i w twoim wypadku możesz sobie kupić 6A

 

  • 5 miesięcy temu...

Witam.

Podepnę się pod temat, bo mam podobny problem:

Podłączyłem w swojej Nubirze wzmacniacz, którego zasilanie podpiąłem bezpośrednio pod akumulator, a radio podpięte jest pod instalację fabryczną. Jak się okazało w głośnikach zasilanych wzmacniaczem słyszę przeróżne niepożądane piski, trzaski szczególnie słuchając CD no i piszczenie zgodne z obrotami silnika. Kupiłem więc filtr na przewody RCA (chinche). Problem się dość znacznie wyciszył ale wciąż jest to wyraźnie słyszalne i denerwujące.

Słyszałem kiedyś, że przyczyną tego zjawiska są jakieś pętle i sprężenia zwrotne powstające na masie i problemu by nie było, gdyby oba urządzenia podpięte były pod wspólną masę i najlepiej pod klemę akumulatora. Czy to prawda?

Czy mogę wobec tego samą masę od radia pociągnąć bezpośrednio pod przewód idący do wzmacniacza prosto z klemy akumulatora?

A może jest jakieś inne rozwiązanie?

Dziękuję za pomoc.

 

Najczęściej taka przyczyną są niskiej jakości przewody RCA które ciągną wszystkie zakłócenia z samochodu oraz z otoczenia, proponuję sprawdzić inne kable RCA oryginalne do takich instalacji, można jeszcze sprawdzić czy masa wzmacniacza jest równa masie radia oraz karoserii, widziałem już przypadki że masa wzmacniacza była podłączona do masy a sam wzmacniacz był zasilany z plusa a masę brał z kabli RCA

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania