Skocz do zawartości

zbyt mocna ładowanie akumulatora


Gość GABRYNIU5
 Udostępnij

Rekomendowane odpowiedzi

Gość GABRYNIU5

Witam wszystkich.

Mam problem z Audi A3, 1,9 TDi 90KM z 1997r. a mianowicie w autku jest za duże ładowanie. Po odpaleniu jest normalne ok 14,4 - 14,4 natomiast po przejechaniu paru kilometrów po wyłączeniu wszystkich odbiorników prądu dochodzi nawet do 16.

Alternator jest po wymianie regulatora (nie jest on markowy ale spełnia wszystkie wymogi i ma takie same parametry jak oryginalny) i problem nie ustąpił.

Dzięki za rady :-> i pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

regulator w alternatorze

nie jeździj tak, bo napięcie rzędu 16-17V jest zabójcze dla elektroniki samochodu - sterownik silnika, układy obsługujące centralny zamek itepe

no i akumulator będzie do wyrzucenia - będzie się gotował na skutek przeładowywania

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Anonymous

ArKos

regulator w alternatorze

nie jeździj tak, bo napięcie rzędu 16-17V jest zabójcze dla elektroniki samochodu - sterownik silnika, układy obsługujące centralny zamek itepe

no i akumulator będzie do wyrzucenia - będzie się gotował na skutek przeładowywania

 

 

Racja to wina regulatora - alternator tylko wykonuje zadane parametry- moja rada , nie eksploatuj dalej autka z tą wadą bo może dużodrożej kosztować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość GABRYNIU5

Witam poraz kolejny :-) dzięki wielkie za porady i zainteresowanie tematem :)

wczoraj zakupiłem nowy oryginalny regulator napięcia (oryginalny bosch) i od wymiany jak narazie jest o.k. Sprawdzałem pod obciążenie ładowanie i było ok 13,9 - 14,1 a bez obciążenia i wyłączonych wszystkich odbiornikach prądu było ok 14,35 - 14,50. Czyli narazie jest dobrze. Jeszcze raz dzięki i pozdrawiam :-D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no to zonk, bo wygląda na to że poleciał

 

spotkałem się (coprawda w oplu) z 2 przypadkami palenia altka

w obu przypadkach była to kiepska masa obudowa alternatora->silnik

 

weź sprawdź, czy przypadkiem u ciebie nie ma coś takiego miejsca

 

kiepska masa to spadek napięcia przy obciążeniu, spadek napięcia to zwiększony pobór prądu, a zwiększony pobór prądu to przeciążenie regulatora napięcia - skutkiem tego pssssssst! i po zawodach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam. mam pytanie. Jak dostać się do tych diod? trzeba wymontowywać cały alternator czy wystarczy rozkręcić obudowę i można dotrzeć jakoś.

efekt jest taki że przez 2- 3 - 4 dni jest ok i nagle po jeździe bądź w czasie jazdy zapala się kontrolka. Najczęściej po dłuższej jeździe.

pozdrawiam i dziękuję za rady

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
 Udostępnij

×
×
  • Dodaj nową pozycję...