Skocz do zawartości

benzyna w oleju pomocy!!!!


Gość darekcalibra

Rekomendowane odpowiedzi

Gość darekcalibra

witam bardzo serdecznie potrzebuje pomocy!!! do rzeczy:

***moja cali silnik 2.0 8v C20NE

silnik duzo mi pali ok 18-20l najgorsze jest to ze ostatnio podniósł mi sie stan oleju stwierdziłem ze to benzyna,zacząłem szukać

- sprawdzilem zawór cisnienia paliwa(ten na listwie)-ok podcisnienie steruje nim , membrama- ok

-wymienilem czujnik temperatury(sprawdzalem na mierniku -ok)

-pompa paliwa cisnienie ok

-wyczyściłem przy okazji przepustnice kolektor ssący

-przy wyciągnietej listwie wtryskowej i kreceniu rozrusznikiem zauwazyłem ze wtryski podają paliwo równoczesnie-CZY TAK MA BYĆ ,zaznaczam ze wtryski nie puszczają paliwa

-samochod uruchamia sie normalnie (-15 mrozu strzał i chodzi) tylko dużo spala nawet latem paliła ok 13-14l nie przypuszczam ze jest slabe cisnienie układu tłokowo-korbowego, ogólnie to samochód ma moc itd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski nie leją jednocześnie tylko w odpowiednim momencie czyli na ssaniu danego tłoka, coś Ci się popsuło albo na połączeniu między ECU a wtryskami lub same ECU, nic innego tam niema po drodze, a jak on leje jednocześnie na wszystkie cylindry to nie dziwię się że Ci się podniósł stan oleju, musiał byś posprawdzać połączenia na ECU i wtryskach skupiając się na masach, może być gdzieś kabel przetarty choć było by to bardzo dziwne kable biegnące na wtryski są ekranowane.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jeśli mogę...

c20ne miało sterowanie motronic 1.5 i motronic 4.1

w wypadku tego drugiego wszystkie wtryski były połączone ze sobą i lały jednocześnie

w przypadku motronica 1.5 zastosowano półsekwencję czyli wtryski lały parami

motronica 4.1 stosowano na przykład w kadettach, asconach, a w calibrze zawsze był 1.5 czyli półsekwencja

z innego forum:

 

motronic 4.1

c20ne_ml4.1.gif

 

motronic 1.5

c20ne_m1.5.gif

 

Opis do schematów:

 

1. Wtryskiwacz

2. Elektrozawór odpowietrzania zbiornika paliwa

3. Pompa paliwa

6. Regulator biegu jałowego (silnik krokowy)

7. Silnik krokowy biegu jałowego

10. Moduł zapłonowy

11. Cewka zapłonowa

23. Solenoid oczyszczania EGR

24. Solenoid przepustnicy spalin

30. Zespół przepływomierza

31. Masowy miernik przepływu powietrza

32. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze

33. Potencjometr położenia przepustnicy

36. Przełącznik otwarcia przepustnicy

37. Sonda lambda

38. Cewka indukcyjna

39. Czujnik położenia wału

40. Czujnik Halla

42. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej

43. Czujnik temperatury powietrza

45. Czujnik spalania stukowego

46. Potencjometr CO

49. Czujnik prędkości pojazdu

80. Klimatyzacja

81. Obrotomierz

83. Złącze diagnostyczne (ALDL)

84. Tablica rozdzielcza

85. Automatyczna skrzynia biegów

91. Przekaźnik pompy paliwa

92. Przekaźnik wtrysku (pompy paliwa)

100. Sterownik (ECU)

112. Kontrolka "check engine"

113. Selektor oktanowy

167. Solenoid zwiększonego ciśnienia paliwa

203. Zespół sterowania ASR

 

paliwo w oleju to objaw niedogrzania silnika

albo krótkie trasy non stop, albo uszkodzony termostat

do tego dochodzi potencjalna niedrożność odmy, która powinna odprowadzać odprarowującą benzynę do dolotu (jak się silnik zagrzeje to benzyna musi odparować z oleju)

 

posprawdzać po kolei co napisałem

może pierścienie są już prawie nieżywe, ale to auto powinno łykać olej i być mulaste, w skrajnym wypadku problemu z odpalaniem na zimnym

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość darekcalibra

witam wszystkich i dziekuje za zainteresowaniem Smile

dzisiaj walki ciag dalszy dorobilem sobie 4 czujniki ktore podłączylem pod listwe wtrysków i podczas krecenia rozrusznikiem na 100% wszystkie czujniki dają razem sygnał

-sprawdzilem czujnik temp (ponownie ) po rozgrzaniu 260 ohm

- sonda na zimnym oscylowala 3,5 -5,5 v po rozgrzaniu od 0,01 do 0,9 v duzo oscylacji wiec domniemam ze ok

-sprawdzalem bledy -nic tylko 31

-wymyta przepływka powietrza, przepustnica ,kolektor-wszystko błysk

- filtry nowe(miesiąc)

-po złożeniu strzał i chodzi

wymienilem ponownie olej troche pojezdze i zobacze

tak mysle o tej masie tzn ze gdzies sie masy zwarły i dlatego dają razem wtryski

gdzie jest ecu w cali bo nigdy w niej nie grzebałem i jak sprawdzic co zawiodło

 

pomóżcie prosze---DZIĘKI

 

[ Dodano: 2010-12-30, 21:35 ]

poszperałem na forum gdzie ARKOS pokazał gdzie jest ecu w calibrze i kolejne pytanie

- czy jak zdejme dekiel plastikowy z listwy to patrząc na kolory przewodów na listwie i ecu to dam rade po kolorze sprawdzic ewentualną usterkę przewodów

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w calibrze nie może być tak, że wszystkie wtryski naraz leja - ona ma nowszy motronic czyli 1.5

no chyba że ktoś wymieniał wiązkę i ECU

masz schemat - zamieściłem

sprawdź po kolei czy faktycznie od wtrysków do poszczególnych pinów ECU jest przejście

może zwara sie zrobiła w tej czarnej obudowie plastikowej nad wtryskami

usterkę sprawdzisz miernikiem

powinieneś mieć kompa 3-rzedowego bo tak mają motronic 1.5

stary był 2-rzędowy

(chodzi o rzędy pinów w kompie)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość darekcalibra

otwierałem dzisiaj ten plastik na listwie i sprawdzałem przewody nie bylo widac zadnych przetarc czy na ecu jest napisany sposob sterowania chodzi mi o motronic 1.5

napewmo nie były mostkowane to mnie zastanowilo o sposobie wtrysku ,

czy jedyny sposób sprawdzenia poloczenia miedzy listwą a ecu to komp :-/

-

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania