Gość darekcalibra Opublikowano 29 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 29 Grudnia 2010 witam bardzo serdecznie potrzebuje pomocy!!! do rzeczy: ***moja cali silnik 2.0 8v C20NE silnik duzo mi pali ok 18-20l najgorsze jest to ze ostatnio podniósł mi sie stan oleju stwierdziłem ze to benzyna,zacząłem szukać - sprawdzilem zawór cisnienia paliwa(ten na listwie)-ok podcisnienie steruje nim , membrama- ok -wymienilem czujnik temperatury(sprawdzalem na mierniku -ok) -pompa paliwa cisnienie ok -wyczyściłem przy okazji przepustnice kolektor ssący -przy wyciągnietej listwie wtryskowej i kreceniu rozrusznikiem zauwazyłem ze wtryski podają paliwo równoczesnie-CZY TAK MA BYĆ ,zaznaczam ze wtryski nie puszczają paliwa -samochod uruchamia sie normalnie (-15 mrozu strzał i chodzi) tylko dużo spala nawet latem paliła ok 13-14l nie przypuszczam ze jest slabe cisnienie układu tłokowo-korbowego, ogólnie to samochód ma moc itd   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1493-benzyna-w-oleju-pomocy/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Wtryski nie leją jednocześnie tylko w odpowiednim momencie czyli na ssaniu danego tłoka, coś Ci się popsuło albo na połączeniu między ECU a wtryskami lub same ECU, nic innego tam niema po drodze, a jak on leje jednocześnie na wszystkie cylindry to nie dziwię się że Ci się podniósł stan oleju, musiał byś posprawdzać połączenia na ECU i wtryskach skupiając się na masach, może być gdzieś kabel przetarty choć było by to bardzo dziwne kable biegnące na wtryski są ekranowane.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1493-benzyna-w-oleju-pomocy/#findComment-7285 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 jeśli mogę... c20ne miało sterowanie motronic 1.5 i motronic 4.1 w wypadku tego drugiego wszystkie wtryski były połączone ze sobą i lały jednocześnie w przypadku motronica 1.5 zastosowano półsekwencję czyli wtryski lały parami motronica 4.1 stosowano na przykład w kadettach, asconach, a w calibrze zawsze był 1.5 czyli półsekwencja z innego forum: motronic 4.1 motronic 1.5 Opis do schematów: 1. Wtryskiwacz 2. Elektrozawór odpowietrzania zbiornika paliwa 3. Pompa paliwa 6. Regulator biegu jałowego (silnik krokowy) 7. Silnik krokowy biegu jałowego 10. Moduł zapłonowy 11. Cewka zapłonowa 23. Solenoid oczyszczania EGR 24. Solenoid przepustnicy spalin 30. Zespół przepływomierza 31. Masowy miernik przepływu powietrza 32. Czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze 33. Potencjometr położenia przepustnicy 36. Przełącznik otwarcia przepustnicy 37. Sonda lambda 38. Cewka indukcyjna 39. Czujnik położenia wału 40. Czujnik Halla 42. Czujnik temperatury cieczy chłodzącej 43. Czujnik temperatury powietrza 45. Czujnik spalania stukowego 46. Potencjometr CO 49. Czujnik prędkości pojazdu 80. Klimatyzacja 81. Obrotomierz 83. Złącze diagnostyczne (ALDL) 84. Tablica rozdzielcza 85. Automatyczna skrzynia biegów 91. Przekaźnik pompy paliwa 92. Przekaźnik wtrysku (pompy paliwa) 100. Sterownik (ECU) 112. Kontrolka "check engine" 113. Selektor oktanowy 167. Solenoid zwiększonego ciśnienia paliwa 203. Zespół sterowania ASR paliwo w oleju to objaw niedogrzania silnika albo krótkie trasy non stop, albo uszkodzony termostat do tego dochodzi potencjalna niedrożność odmy, która powinna odprowadzać odprarowującą benzynę do dolotu (jak się silnik zagrzeje to benzyna musi odparować z oleju) posprawdzać po kolei co napisałem może pierścienie są już prawie nieżywe, ale to auto powinno łykać olej i być mulaste, w skrajnym wypadku problemu z odpalaniem na zimnym   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1493-benzyna-w-oleju-pomocy/#findComment-7289 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darekcalibra Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 witam wszystkich i dziekuje za zainteresowaniem Smile dzisiaj walki ciag dalszy dorobilem sobie 4 czujniki ktore podłączylem pod listwe wtrysków i podczas krecenia rozrusznikiem na 100% wszystkie czujniki dają razem sygnał -sprawdzilem czujnik temp (ponownie ) po rozgrzaniu 260 ohm - sonda na zimnym oscylowala 3,5 -5,5 v po rozgrzaniu od 0,01 do 0,9 v duzo oscylacji wiec domniemam ze ok -sprawdzalem bledy -nic tylko 31 -wymyta przepływka powietrza, przepustnica ,kolektor-wszystko błysk - filtry nowe(miesiąc) -po złożeniu strzał i chodzi wymienilem ponownie olej troche pojezdze i zobacze tak mysle o tej masie tzn ze gdzies sie masy zwarły i dlatego dają razem wtryski gdzie jest ecu w cali bo nigdy w niej nie grzebałem i jak sprawdzic co zawiodło pomóżcie prosze---DZIĘKI [ Dodano: 2010-12-30, 21:35 ] poszperałem na forum gdzie ARKOS pokazał gdzie jest ecu w calibrze i kolejne pytanie - czy jak zdejme dekiel plastikowy z listwy to patrząc na kolory przewodów na listwie i ecu to dam rade po kolorze sprawdzic ewentualną usterkę przewodów   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1493-benzyna-w-oleju-pomocy/#findComment-7303 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 w calibrze nie może być tak, że wszystkie wtryski naraz leja - ona ma nowszy motronic czyli 1.5 no chyba że ktoś wymieniał wiązkę i ECU masz schemat - zamieściłem sprawdź po kolei czy faktycznie od wtrysków do poszczególnych pinów ECU jest przejście może zwara sie zrobiła w tej czarnej obudowie plastikowej nad wtryskami usterkę sprawdzisz miernikiem powinieneś mieć kompa 3-rzedowego bo tak mają motronic 1.5 stary był 2-rzędowy (chodzi o rzędy pinów w kompie)   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1493-benzyna-w-oleju-pomocy/#findComment-7306 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darekcalibra Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 otwierałem dzisiaj ten plastik na listwie i sprawdzałem przewody nie bylo widac zadnych przetarc czy na ecu jest napisany sposob sterowania chodzi mi o motronic 1.5 napewmo nie były mostkowane to mnie zastanowilo o sposobie wtrysku , czy jedyny sposób sprawdzenia poloczenia miedzy listwą a ecu to komp -   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1493-benzyna-w-oleju-pomocy/#findComment-7307 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 Spisz numer z komputera silnika i bedzie wiadomo jaki motronic tam siedzi.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1493-benzyna-w-oleju-pomocy/#findComment-7308 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darekcalibra Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 co oznaczają te małe cyfry na schemacie bo staram sie go ooooogarnąc   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1493-benzyna-w-oleju-pomocy/#findComment-7309 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 przecież jest opis do schematu, co jeszcze nie wiesz? na schemacie pisze 123 to szukasz w opisie 123 i wiesz co to za urzadzenie osprzetu silnika   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1493-benzyna-w-oleju-pomocy/#findComment-7310 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość darekcalibra Opublikowano 30 Grudnia 2010 Udostępnij Opublikowano 30 Grudnia 2010 jedne są na czerwono a inne te mniejsze(na połączeniach) nie wszystkie są opisane Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1493-benzyna-w-oleju-pomocy/#findComment-7311 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się