Skocz do zawartości

opel omega a nie odpala!!!


Gość Kamil1991

Rekomendowane odpowiedzi

Gość Kamil1991

Witam. Mam opla omege A z 1991 roku, silnik 2.0 na wtrysku benzyna/gaz. Ostatnio zniknela mi iskra podczas jazdy. Co moglo sie zepsuc? Czy jest tam jakas cewka zaplonowa (bo jej nie widze) Jest tylko jakas czerwona kompulka z ktorej wystaja palce do przewodow ktore ida na swiece. Gdzie tej cewki szukac i jak to naprawic zeby byla znowu iskra? czy ta czerwona kompulka mogla wysiasc? z gory dziekuje za odpowiedzi.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Cewka oczywiscie jest. Przy tej czerwonej kopułce masz 5 przewodów z których 4 ida na swiece a 5 srodkowy leci do cewki.

 

Cewka jest przykrecona gdzies z boku silnika do karoserii.

 

Sprawdz czy do cewki dochodzi prad (czarny przewód na którym jest prad po właczeniu zapłonu). Jesli jest prad to sprawdz czy jest iskra bezposrednio z cewki (nalezy zdjac przewód cewka-kopułka przy kopułce i przyłozyc do masy zachowujac szczeline)

 

Zapłon jest ustalany na podstawie czujnika obrotów wału korbowego (pod wezem który wychodzi z termostatu, okolice pompy wspomagania) wiec jego tez nalezy sprawdzic - głównie przewody i kostke.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamil1991

Dzieki za porade. Zaraz pojde i bede szukal tej cewki przy karoserii i sprawdze czy jest tam prad...

 

[ Dodano: 2010-12-17, 18:35 ]

Mam jeszcze takie pytanie. Jak sprawdzic czy w tym przewodzie jest prad (ten przewod ktory idzie do cewki). Czy w tym przewodzie jest 12 v czy wiecej i czy mozna sprawdzic czy jest tam napiecie za pomoca neonowki 12 voltowej?

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Mam jeszcze takie pytanie. Jak sprawdzic czy w tym przewodzie jest prad (ten przewod ktory idzie do cewki). Czy w tym przewodzie jest 12 v czy wiecej i czy mozna sprawdzic czy jest tam napiecie za pomoca neonowki 12 voltowej?

 

Odpinasz wtyczke. Miedzy czarny przewód z wtyczki a mase dajesz zarówke/voltomierz i właczasz zapłon - zarówka musi sie zaswiecic. Tam jest 12V po właczeniu zapłonu.

 

Jesli jest napiecie na cewce to sprawdz czy cewka daje iskre.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jest prosty sposób na sprawdzenie Twojej usterki, wyciągni ten środkowy kabel co biegnie do cewki do tego kabla podłącz jakąś starą lub nową świece i połóż ją na silnik tak żeby gwint świecy dotykał masy silnika, jakaś druga osoba powinna w tym czasie zakręcić silnikiem, jeśli iskra będzie to cewka jest dobra a usterki należy szukać w aparacie zapłonowym czyli kopułka lub palec rozdzielacza, jeśli iskry nie ma to możesz mieć uszkodzoną samą cewkę lub moduł zapłonowy który jest w aparacie zapłonowym, cewkę można w tym samochodzie zastosować naszą polską z Poloneza w wersji elektronik, można podmienić i sprawdzić czy podaje iskrę jeśli nie to moduł zapłony do wymiany.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamil1991

Witam. Sprawdzilem ta cewke i ten przewod ktory idzie do cewki i ten ktory idzie od cewki do kopulki. Prad dochodzi do cewki i dalej przewodem tez. Prad ginie gdzies w kopulce czyli jak tu wyzej jeden z Panow pisal musial wysiasc palec albo modul zaplonowy ktory jest w srodku w kopulce.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3

Dokładnie, iskra jest tylko rozdzielacz nie rozdziela jej na poszczególne swiece.

 

odkrec 3 srubki (torx) od kopułki i zobacz co sie tam dzieje. Sprawdz czy palec sie wogóle obraca ;-)

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gość Kamil1991

Kurcze... dobrac sie do tej kopulki to jak dobrac sie do dziewicy, nie ma dobrego podejscia, jest ciasno i wszystkie klucze jakie mam to albo nie pasuja albo sa za dlugie, bede musĂ­al jutro kupic klucz i zagladnac pod ta czerwona kiecke i sprawdzic tego palucha...

 

[ Dodano: 2010-12-19, 12:16 ]

ze akurat ona tam sie znajduje, odkrecic ta kopulke to trzeba miec stalowe nerwy bo zero dobrego podejscia.

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania