holcu Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Poniżej przedstawiam mail, który otrzymałem na adres redakcji : Spotykam się w sieci (różnego rodzaju fora) ze sprzecznymi ze sobą opiniami na temat zaślepiania zaworu recyrkulacji spalin EGR. Są w sprzedaży zaślepki Emulatory EGR jak również publikuje się artykuły jak to zrobić: Opel24 - publikacja A oto opinie jakie można odnaleźć w internecie oraz publikacjach drukowanych: 1. Argumenty za zaślepianiem: - wyeliminowanie awarii, czyszczenia, wymiany, - duży koszt zakupu nowego zaworu EGR, - wyeliminowanie efektu falowania obrotów, szarpania, gaśnięcia, - do komory spalania będzie zawsze trafiała świeża mieszanka powietrza i paliwa, - ów powietrze będzie o niższej temperaturze, gęstsze, więcej "tlenowe", - EGR wpuszcza do cylindrów tylko 3% objętości spalin, - gdy EGR się "zawiesi" będzie cały czas wpuszczał spaliny do cylindrów, - funkcjonowanie EGR-u ma związek tylko z ekologią, - większa moc silnika, - mniejsze zużycie paliwa, - spaliny z EGR-u nie zanieczyszczają kolektora ssącego; 2. Argumenty przeciwko zaślepianiu: - niższa zawartość tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej umożliwia podczas pracy silnika z niewielkim obciążeniem chwilowe ograniczenie intensywności procesu spalania, - schładzanie komór spalania, - obniżenie emisji tlenków azotu (NOx), których powstawaniu sprzyja wysoka temperatura, - potrzeba przeprogramowania komputera po zaślepieniu zaworu EGR, - zapalanie się żółtej kontrolki "Check Engine", - przegrzewanie się katalizatora. Kto ma rację? Gdzie leży prawda? Czy zaślepiając zawór EGR mogę rzeczywiście przegrzać lub w jakiś inny sposób uszkodzić silnik?   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1339-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr-w-silnikach-ecotec-opla/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 Czy zaślepiając zawór EGR mogę rzeczywiście przegrzać lub w jakiś inny sposób uszkodzić silnik? Nie. Układ recyrkulacji EGR (exhaust gas recirculation) powstał tylko po to zeby silniki w nowoprodukowanych karoseriach spełniały obowiazujace w danym czasie normy emisji spalin. Wiekszosc silników posiadajacych EGR wywodzi sie ze starszych konstrukcji, w których EGR nie był konieczny i go nie było ze wzgledu na inne, nizsze normy EURO. Łatwiej i taniej jest zmienic osprzet silnika niz produkowac cały silnik od podstaw.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1339-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr-w-silnikach-ecotec-opla/#findComment-6460 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 14 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 14 Listopada 2010 niższa zawartość tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej umożliwia podczas pracy silnika z niewielkim obciążeniem chwilowe ograniczenie intensywności procesu spalania, bzdura tlenu z zaślepionym egr-em jest więcej - schładzanie komór spalania, też moim zdaniem bzdura do cylindra trafiają GORĄCE spaliny, lub w wypadku zaślepienia tylko i wyłącznie ZIMNE powietrze - to raz dwa - schładzaniem komór spalania zajmuje się układ chłodzący poprzez kanały chłodzące w głowicy obniżenie emisji tlenków azotu (NOx), których powstawaniu sprzyja wysoka temperatura, zgadza się ale polemizowałbym nadal z tą temperaturą potrzeba przeprogramowania komputera po zaślepieniu zaworu EGR bzdura silniki posiadają sterowniki mające możliwość autoadaptacji po prostu same się nauczą innego składu mieszanki tak samo jak z biegiem czasu zabrudzony filtr powietrza ogranicza dopływ powietrza do silnika, to sterownik podaje mniej paliwa a nie leje żeby śmierdziało z wydechu benzyną z egr-em zaślepionym też sie nauczy zapalanie się żółtej kontrolki "Check Engine", bzdura nigdy nie spotkałem takiego przypadku odpięcie egr-a sterowanego elektrycznie - owszem, bo sterownik go nie widzi to i zaświeci, ale zaślepienie - nie nie zmienia się nic w pracy egr-a poza tym że nie przekazuje dalej spalin przegrzewanie się katalizatora. bzdura niby dlaczego ma sie przegrzewać? nie widze logicznego argumentu   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1339-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr-w-silnikach-ecotec-opla/#findComment-6461 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się