Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Poniżej przedstawiam mail, który otrzymałem na adres redakcji :

 

Spotykam się w sieci (różnego rodzaju fora) ze sprzecznymi ze sobą opiniami na temat zaślepiania zaworu recyrkulacji spalin EGR.

 

Są w sprzedaży zaślepki

 

Emulatory EGR

 

jak również publikuje się artykuły jak to zrobić: Opel24 - publikacja

 

A oto opinie jakie można odnaleźć w internecie oraz publikacjach drukowanych:

 

1. Argumenty za zaślepianiem:

- wyeliminowanie awarii, czyszczenia, wymiany,

- duży koszt zakupu nowego zaworu EGR,

- wyeliminowanie efektu falowania obrotów, szarpania, gaśnięcia,

- do komory spalania będzie zawsze trafiała świeża mieszanka powietrza i paliwa,

- ów powietrze będzie o niższej temperaturze, gęstsze, więcej "tlenowe",

- EGR wpuszcza do cylindrów tylko 3% objętości spalin,

- gdy EGR się "zawiesi" będzie cały czas wpuszczał spaliny do cylindrów,

- funkcjonowanie EGR-u ma związek tylko z ekologią,

- większa moc silnika,

- mniejsze zużycie paliwa,

- spaliny z EGR-u nie zanieczyszczają kolektora ssącego;

 

2. Argumenty przeciwko zaślepianiu:

- niższa zawartość tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej umożliwia podczas pracy silnika z niewielkim obciążeniem chwilowe ograniczenie intensywności procesu spalania,

- schładzanie komór spalania,

- obniżenie emisji tlenków azotu (NOx), których powstawaniu sprzyja wysoka temperatura,

- potrzeba przeprogramowania komputera po zaślepieniu zaworu EGR,

- zapalanie się żółtej kontrolki "Check Engine",

- przegrzewanie się katalizatora.

 

Kto ma rację? Gdzie leży prawda? Czy zaślepiając zawór EGR mogę rzeczywiście przegrzać lub w jakiś inny sposób uszkodzić silnik?

 

Odnośnik do komentarza
https://forum.samnaprawiam.com/topic/1339-zaw%C3%B3r-recyrkulacji-spalin-egr-w-silnikach-ecotec-opla/
Udostępnij na innych stronach

Gość szymon 1587cm3
Czy zaślepiając zawór EGR mogę rzeczywiście przegrzać lub w jakiś inny sposób uszkodzić silnik?

 

Nie.

 

Układ recyrkulacji EGR (exhaust gas recirculation) powstał tylko po to zeby silniki w nowoprodukowanych karoseriach spełniały obowiazujace w danym czasie normy emisji spalin.

 

Wiekszosc silników posiadajacych EGR wywodzi sie ze starszych konstrukcji, w których EGR nie był konieczny i go nie było ze wzgledu na inne, nizsze normy EURO. Łatwiej i taniej jest zmienic osprzet silnika niz produkowac cały silnik od podstaw.

 

niższa zawartość tlenu w mieszance paliwowo-powietrznej umożliwia podczas pracy silnika z niewielkim obciążeniem chwilowe ograniczenie intensywności procesu spalania,

bzdura

tlenu z zaślepionym egr-em jest więcej

 

- schładzanie komór spalania,

też moim zdaniem bzdura

do cylindra trafiają GORĄCE spaliny, lub w wypadku zaślepienia tylko i wyłącznie ZIMNE powietrze - to raz

dwa - schładzaniem komór spalania zajmuje się układ chłodzący poprzez kanały chłodzące w głowicy

 

obniżenie emisji tlenków azotu (NOx), których powstawaniu sprzyja wysoka temperatura,

zgadza się

ale polemizowałbym nadal z tą temperaturą

 

potrzeba przeprogramowania komputera po zaślepieniu zaworu EGR

bzdura

silniki posiadają sterowniki mające możliwość autoadaptacji

po prostu same się nauczą innego składu mieszanki

tak samo jak z biegiem czasu zabrudzony filtr powietrza ogranicza dopływ powietrza do silnika, to sterownik podaje mniej paliwa a nie leje żeby śmierdziało z wydechu benzyną

z egr-em zaślepionym też sie nauczy

 

zapalanie się żółtej kontrolki "Check Engine",

bzdura

nigdy nie spotkałem takiego przypadku

odpięcie egr-a sterowanego elektrycznie - owszem, bo sterownik go nie widzi to i zaświeci, ale zaślepienie - nie

nie zmienia się nic w pracy egr-a poza tym że nie przekazuje dalej spalin

 

przegrzewanie się katalizatora.

bzdura

niby dlaczego ma sie przegrzewać?

nie widze logicznego argumentu

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania