Skocz do zawartości

Megane II Wymiana drążków i końcówek drążków


Rekomendowane odpowiedzi

ja ci proponuję jednak podjechać do warsztatu

czemu?

bo i tak i tak musisz tam jechać aby ustawić zbieżność

nie wiem czy jest sens męczyć się samemu, skoro za wymianę 1 drążka zapłacisz może ze 20-30zł

a zbieżność MUSISZ zrobić, bo nie zarobisz na opony i auto po drodze będzie latało jak chciało

no chyba że masz sprzęt do ustawiania zbieżności, ale to podejrzewam że nie zdawałbyś tak prostego pytania

 

Lubię czasami się trochę pobrudzić i trochę ponaprawiać dlatego chciałem to zrobić sam :-) , wychodzę z założenia że to co mogę zrobić sam to robię sam gdyż mam naprawdę mieszane uczucia co do "fachowców" tzw złotych rączek i serwisów mniej czy bardziej autoryzowanych ( odwiedziłem "pare" takich miejsc i różne cuda widziałem) .Więc proszę o instrukcję jak to zrobić aby nie popełniać błędów innych, to że mogę jechać do serwisu i że po takiej naprawie ustawia się zbieżność to wiem .Pozdrawiam

 

Drążki oraz końcówki kierownicze są praktycznie we wszystkich samochodach są bardzo podobne tu masz przykład na wymianę końcówek w Oplu

http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-wymiana-koncowki-drazka-kierowniczego-astra-g-vt1073.htm

poradnika wymiany drążków jeszcze nie zdążyłem zrobić ale jest to też bardzo proste, po odkręceniu końcówki, zdejmujesz osłonę gumową na drążku, tam będziesz widział przegub kulowy za którym będzie miejsce na klucz płaski, drążek normalnie się odkręca, potem zakładasz nowy dokręcasz i tu musisz sprawdzić czy nie był stary drążek zabezpieczony, w niektórych samochodach jest to w formie zaklepania odpowiedniego miejsca na drążku, ale bywając też takie że tylko się dokręca i na tym koniec, potem zakładasz osłonę plus opaski, końcówka drążka, po całej wymianie jak już sam wspomniałeś należy dokonać geometrię kół.

 

Gość szymon 1587cm3

Z drazkami moze byc problem gdyz wiekszosc nie ma

 

przegub kulowy za którym będzie miejsce na klucz płaski

 

I czesto trzeba zdemontowac cała kolumne bo dojscie jest kiepskie.

 

Drazek zamontowany jest na zapadkowej podkładce która przy odkrecaniu trzeba zerwac. Potem nalezy załozyc nowa podkładke (zapadkami w strone drazka) i dokrecic najpierw recznie potem jesli jest naciecie pod klucz to kluczem jesli nie ma to rakami/francuzem itp (zapadki zaskocza i w ten sposób uniemozliwiaja odkrecenie sie drazka)

 

Na całosc troche smaru i nowa guma.

 

Co do koncówek to spotkałem sie póki co z dwoma rodzajami, w zaleznosci od drazka własnie (rurka z gwintem wewnetrznym, lub trzpien z gwintem zewnetrznym).

 

Katalogi tez czasami zyja własnym zyciem i nijak nie pasuje to co w aucie z tym co podaje katalog - najlepiej sprawdzic

 

Podczas wymiany zmierz sobie długosc od kolumny do koncówki i tak samo skrec nowe. Gwintów nie ma sensu liczyc bo długosci moga byc rózne, lepiej odmierzyc zeby w drodze na diagnostyke nie piszczał na prostych kołach :D

 

należy dokonać geometrię kół

 

tylko zbieznosc.

 

EDIT

 

drazek bez miejsca na klucz

 

http://allegro.pl/fz2108a-drazek-kierowniczy-renault-megane-i1274947693.html

 

http://allegro.pl/drazek-renault-avantime-espace-megane-7701469502-i1309121801.html (tu widac podkładke z zapadkami)

 

drazek z miejscem pod klucz

 

http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-l-p-renault-kangoo-megane-i1274411854.html

 

http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-megane-96-z-wspom-trw-2-szt-i1305917465.html

 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę. Polityka prywatności Warunki użytkowania