Gość ramnad Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 Proszę o pomoc jak wymienić drążki i końcówki drążków kierowniczych w Megane II 2003 r 1,6 .   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1316-megane-ii-wymiana-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w-i-ko%C5%84c%C3%B3wek-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w/ Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 8 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 8 Listopada 2010 ja ci proponuję jednak podjechać do warsztatu czemu? bo i tak i tak musisz tam jechać aby ustawić zbieżność nie wiem czy jest sens męczyć się samemu, skoro za wymianę 1 drążka zapłacisz może ze 20-30zł a zbieżność MUSISZ zrobić, bo nie zarobisz na opony i auto po drodze będzie latało jak chciało no chyba że masz sprzęt do ustawiania zbieżności, ale to podejrzewam że nie zdawałbyś tak prostego pytania   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1316-megane-ii-wymiana-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w-i-ko%C5%84c%C3%B3wek-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w/#findComment-6357 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ramnad Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Lubię czasami się trochę pobrudzić i trochę ponaprawiać dlatego chciałem to zrobić sam , wychodzę z założenia że to co mogę zrobić sam to robię sam gdyż mam naprawdę mieszane uczucia co do "fachowców" tzw złotych rączek i serwisów mniej czy bardziej autoryzowanych ( odwiedziłem "pare" takich miejsc i różne cuda widziałem) .Więc proszę o instrukcję jak to zrobić aby nie popełniać błędów innych, to że mogę jechać do serwisu i że po takiej naprawie ustawia się zbieżność to wiem .Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1316-megane-ii-wymiana-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w-i-ko%C5%84c%C3%B3wek-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w/#findComment-6376 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 9 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 9 Listopada 2010 Drążki oraz końcówki kierownicze są praktycznie we wszystkich samochodach są bardzo podobne tu masz przykład na wymianę końcówek w Oplu http://forum.samnaprawiam.com/podwozie-wymiana-koncowki-drazka-kierowniczego-astra-g-vt1073.htm poradnika wymiany drążków jeszcze nie zdążyłem zrobić ale jest to też bardzo proste, po odkręceniu końcówki, zdejmujesz osłonę gumową na drążku, tam będziesz widział przegub kulowy za którym będzie miejsce na klucz płaski, drążek normalnie się odkręca, potem zakładasz nowy dokręcasz i tu musisz sprawdzić czy nie był stary drążek zabezpieczony, w niektórych samochodach jest to w formie zaklepania odpowiedniego miejsca na drążku, ale bywając też takie że tylko się dokręca i na tym koniec, potem zakładasz osłonę plus opaski, końcówka drążka, po całej wymianie jak już sam wspomniałeś należy dokonać geometrię kół.   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1316-megane-ii-wymiana-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w-i-ko%C5%84c%C3%B3wek-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w/#findComment-6379 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość ramnad Opublikowano 10 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 10 Listopada 2010 Bardzo dziękuję koledze Grzes997, w sobotę powalczę   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1316-megane-ii-wymiana-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w-i-ko%C5%84c%C3%B3wek-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w/#findComment-6382 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość szymon 1587cm3 Opublikowano 11 Listopada 2010 Udostępnij Opublikowano 11 Listopada 2010 Z drazkami moze byc problem gdyz wiekszosc nie ma przegub kulowy za którym będzie miejsce na klucz płaski I czesto trzeba zdemontowac cała kolumne bo dojscie jest kiepskie. Drazek zamontowany jest na zapadkowej podkładce która przy odkrecaniu trzeba zerwac. Potem nalezy załozyc nowa podkładke (zapadkami w strone drazka) i dokrecic najpierw recznie potem jesli jest naciecie pod klucz to kluczem jesli nie ma to rakami/francuzem itp (zapadki zaskocza i w ten sposób uniemozliwiaja odkrecenie sie drazka) Na całosc troche smaru i nowa guma. Co do koncówek to spotkałem sie póki co z dwoma rodzajami, w zaleznosci od drazka własnie (rurka z gwintem wewnetrznym, lub trzpien z gwintem zewnetrznym). Katalogi tez czasami zyja własnym zyciem i nijak nie pasuje to co w aucie z tym co podaje katalog - najlepiej sprawdzic Podczas wymiany zmierz sobie długosc od kolumny do koncówki i tak samo skrec nowe. Gwintów nie ma sensu liczyc bo długosci moga byc rózne, lepiej odmierzyc zeby w drodze na diagnostyke nie piszczał na prostych kołach należy dokonać geometrię kół tylko zbieznosc. EDIT drazek bez miejsca na klucz http://allegro.pl/fz2108a-drazek-kierowniczy-renault-megane-i1274947693.html http://allegro.pl/drazek-renault-avantime-espace-megane-7701469502-i1309121801.html (tu widac podkładke z zapadkami) drazek z miejscem pod klucz http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-l-p-renault-kangoo-megane-i1274411854.html http://allegro.pl/drazek-kierowniczy-megane-96-z-wspom-trw-2-szt-i1305917465.html   Odnośnik do komentarza https://forum.samnaprawiam.com/topic/1316-megane-ii-wymiana-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w-i-ko%C5%84c%C3%B3wek-dr%C4%85%C5%BCk%C3%B3w/#findComment-6390 Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się