Gość guma_vtec Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 Witam jest to mój pierwszy post więc wszystkich pozdrawiam. Problem z jakim się borykam od kilku tygodni to spalanie w astrze F z silnikiem 14SE , jest to spalanie rzędu 13,5 l/100 miasto jazda dynamiczna i jazda emerycka z czasem włączoną klimą (dokładaną takiego już kupiłem i filtrem stożkowym ,też nowym, filtr paliwa nowy i świece) paliwo 98 oktanów , co zostało sprawdzone: oporność czujnika temperatury do CPU ,czujnik temperatury zasysanego powietrza , potencjometr przepustnicy ,regulator biegu jałowego, czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze , wtryskiwacze, wszystkie te podzespoły mają wartości prawidłowe , zworka oktanowa ma trochę wyższe wartości ale wymieniłem na inną i też ma takie same wartości więc podejrzewam że jest ok. Co najlepsze kupiłem takiego samego opla z tym samym silnikiem i wymieniłem wszystkie elementy w/w wraz CPU haa i dalej bez zmian , układ ten nie posiada sondy lambda.Oczywiście sprawdziłem przewody paliwowe czy niema żadnego wycieku , jest wporządku. Jestem mechanikiem samochodowym i pierwszy raz się spotkałem z takim problemem żeby po takiej wymianie nie było poprawy. Pozdrawiam   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 25 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 25 Września 2010 CPU Jestem mechanikiem samochodowym CPU - central processing unit a tak serio: raz: statyczny pomiar czujnika temperatury do ECU (a nie do CPU) nie jest wiarygodny do końca wymontuj, do gara z wodą i sprawdź, czy maleje rezystancja ze wzrostem temperatury ten czujnik to zwykły element NTC czyli opór maleje ze wzrostem temperatury spotkałem sie z przypadkiem, że statyczny pomiar był ok a po wymianie auto odżyło - konkretnie moje auto dwa: termostat - czy jest sprawny trzy: czy z wydechu czuć nie spalone paliwo?   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Nic nie wspominałeś o czujniku ciśnienia bezwzględnego on też czasem potrafi podać więcej niż może wypić   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guma_vtec Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Do ArKos: czujnik temperatury Do ECU sprawdzony w garze, widoczny był płynny spadek oporu wraz ze wzrostem temperatury i parametry jakie powinien mieć przy 20/40/70 stopniach były idealne. Więc wykluczamy Termostat był wymieniony rok temu (wiem że nowy lubi płatać figle ale szybko łapie temperaturę i utrzymuje stałe 90 stopni). Czy czuć niespaloną mieszankę hmm nie powiedział bym że czuć mieszankę ale za to HC jest bardzo dobrze wyczuwalne. Do Grzes997 Wspomniałem, wspomniałem co zostało sprawdzone: oporność czujnika temperatury do EPU ,czujnik temperatury zasysanego powietrza , potencjometr przepustnicy ,regulator biegu jałowego, czujnik ciśnienia bezwzględnego w kolektorze , wtryskiwacze,   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Grzes997 Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 W tych silnikach są tylko trzy elementy odpowiedzialne za złe spalanie sonda lambda, czujnik temperatury do ECU oraz czujnik ciśnienia bezwzględnego, spotkałem się tez z taką podobna usterką w Polonezie na wtrysku jednopunktowym a głównym winowajcą był przytkany katalizator w którym cuda się robiły i przy okazji szalała sonda lambda w tej usterce nie było straty mocy choć katalizator był tak zawalony sadzą że świata nie było widać przez niego. Może warto się z kimś skontaktować co ma fajsa do Opla i sprawdzić parametry silnika czy jakiś czujnik czy element nie podaje błędnych danych bo w takim wypadku lampka silnika się nie oświeci ona dopiero sygnalizuje jak danego czujnika praktycznie już niema w układzie.   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guma_vtec Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Hmm zgadzam się z tobą tylko że ten model nie posiada lambdy i katalizatora, tak jak pisałem wcześniej czujnik temperatury do ECU jest w perfekcyjnej kondycji i czujnik ciśnienia bezwzględnego po sprawdzeniu na oporność , oporność bez zastrzeleń wężyk doprowadzający powietrze (nowy),podmieniłem czujnik ciś. bezw. z drugiego auta i bez zmian spalanie dalej takie samo. A co do skontrolowania układu zasilania to mieszkam na Cyprze, hee a tutaj jest jak w polsce 20 lat temu więc jak się sam z tym nie uporam to lipa   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 dobra czy położysz przyrodzenie, że rozrząd jest poprawnie ustawiony? skoro wszystkie czujniki ok to chyba jedynie to pozostaje ząbek-dwa i straci ciut na mocy ale może żreć jak głupi   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guma_vtec Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 Hmm rozrząd z pompą wymieniałem 6 miechów temu no i przed wymianą też nie powiem żeby mało palił bo między 11-12 l ale jeździłem agresywnie po wymianie rozrządu spalanie jakoś specjalnie się nie zmieniło ,silnik zapala na dotyk przy każdych warunkach a przecież nie powinien tak zapalać przy źle założonym pasku no i co do mocy to uważam że jest w normie. A czy ta zworka oktanowa może mieć jakiś wpływ bo znalazłem że powinna być oporność na 95 700omów a na 98 500omów u mnie natomiast jest tak że na 95 nie występuje oporność a na 98 jest około 350 wziąłem dla porównania drugą z drugiego auta i tam było podobnie na 95 zerowa oporność a na 98 około 350omów   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
ArKos Opublikowano 26 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 26 Września 2010 zworka aż tak wielkiego znaczenia nie ma rozrząd jeśli był za wiotki to mógł przeskoczyć na pasku o ząbek - palić bedzie w miarę dobrze   Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Gość guma_vtec Opublikowano 27 Września 2010 Udostępnij Opublikowano 27 Września 2010 Więc spać nie mogłem i sprawdziłem ten rozrząd jest jak najbardziej poprawny , ale coś mnie podkusiło żeby sprawdzić czy jakiś błędów nie złapał zrobiłem zworkę na kostce diag. lampka silnika wykazała kod impulsowy 12 czyli wszystko jest ok [ Dodano: 2010-09-29, 16:21 ] Witam po raz kolejny mam jeszcze jedno pytanie , może wie któryś z was po ilu kilometrach lub przy jakiej temperaturze włącza się ssanie w astrze z silnikiem 14SE bo może przyczyną mojego nadmiernego spalania (około 13L/100km) jest to że robię tym autem 4-5 km rano potem około południa kolejne 7-8 km i wieczorem jakieś 3-4 km czyli daje nam to około 14-17 km generalnie zimnym silnikiem ale temperatura zewnętrzna nie schodzi poniżej 25 stopni ,dzięki za odpowiedzi pozdrawiam Odnośnik do komentarza Udostępnij na innych stronach Więcej opcji udostępniania...
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się